Vad gör vi nu då? Del XCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma från bion, jag och kompisen promenerade och spelade lite Pokémon en liten stund efteråt också, det var väldigt skönt väder ute! Nu har jag satt in kycklingfiléer i ugnen, hade tinat dom idag för jag tänkte jag skulle äta nu ikväll men är fortfarande så mätt efter att jag käkade på Max, så det får väl ätas imorgon istället.
 
Hemma från badet .Undra vad ungarna gjort i bastun så det luktade skunk där inne nästan som någon kissat på bastuaggregatet .Men nu har jag skurat hela och hoppas det blir bättre .Pratade med poolkillen idag och det verkar som jag måste krypa ner i avjämningstanken i morgon och flytta en flottör då den släpper ner nivån för lågt innan den fyller igen så det är nog därför det ser ut som en vulkan i poolen då den suger luft .Tänk att man skulle bli poolkille och städare på gamla dagar .Så kommer kommunen på inspektion på onsdag
 
Jag har varit hemma och jobbat och grejat i stallet idag. Men särbon var förbi en kund bredvid vårt blivande hus/gård. Så han svängde förbi och snackade med den vi ska hyra av. Nu har de planerat utöka utplatsen, göra plats för en bubblare och bygga bastu utöver fixa human-praktik åt särbon i ett litet hus och bygga om så vi kan ha lager där.
Fick också veta att jag får plats med alla mina trillioner hästprylar i stallet och slipper lagra en massa hemma. Skitbra! Och att jag nog kan få hjälp att få 2 av mina sadlar sålda. Det vore ju galet skönt att slippa åka till Stockholm med dem för att lämna in till någon som tar mer betalt också.
 
Har fått feber idag men det knepiga är att jag inte är förkyld men magen krånglar .Men det kanske är någon förkylning på gång
I morgon ska Leo till farbror doktorn och kolla sina rinnande ögon och få pedikyr .Igår kväll kom han och ville upp i sängen och leka med sin krokodil så jag höll aldrig på att få sova .Men han la sig och sov tillslut .Han var väl less på att vänta på tanten innan hon behagade sova .Skönt att ligga på spikmattan med en hund studsandes på bröstet när han slänger sin leksak kring sig .Men han är världens gulligaste så det gör inget
 
Nu ska jag läsa en stund innan det är sovdags. Imorgon ska jag jobba igen och därefter till stallet. Helt enkelt en ganska standardiserad dag :)
 
Får jaga de sabla asen med den, de är ju så satans snabba dock.
Har massvis med flugor inne .Har mosat ett 30 tal sedan jag kom hem .När jag var ut med komposten idag kom jag på vart dom kommer ifrån då jag glömde att lägga på sågspån sist .När jag lyfte på locket hörde jag ett brummande och så kom det upp flera hundra stycken
 
Gulligt men jag duschar när jag vaknat, borde iaf. få sova inatt för till idag vart det 0 minuter. Imorgon kommer fastighetsbolaget och lagar skåpet, äntligen får jag tillbaka köksbordet och mina små bänkar, katastrof i köket nu. :crazy:

Ja, men tänk på Pälsfröken, vilken dubbelkatastrof! Det är helt kattslavens fel. :mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni några helt vardagliga småsysslor som ni tycker är orimligt jobbiga att utföra? De måste inte ens kännas jobbiga, ni kommer er...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
7 133
Senast: Pinus
·
Samhälle Jag har nog levt under en sten men insåg nyss att min åldersgrupp ska få höjd pensionsålder till 69år… sonens åldersgrupp minst 71år…...
14 15 16
Svar
308
· Visningar
9 682
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Min läkare på företagshälsovården har tabbat sig och skrivit saker i mitt senaste sjukintyg som jag absolut inte vill att min...
Svar
9
· Visningar
873
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 613
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp