Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har gått igenom nästan hela teorin med träningsprov på mindre än en vecka och skrivit godkänt på alla förutom två prov(som jag inte har gjort än). Tror jag känner mig hyfsat redo att skriva upp teorin snart tror jag :D Måste kolla hur lång tid en godkändteori uppskrivning är giltig. Så kanske jag kan köra upp under nästa månad också.
 
Läser ikapp bloggar, lyssnar på gårdagens Aktuellt och gör allt jag kan för att hålla mig vaken. Är så trött att det gör ont i kroppen!
 
Hundarna ar just badade, Tate ar for rolig 😳 😂 Efter sitt forsta bad nar jag bytt tvattstuge hon till en jattestor ho som ocksa funkar som hundbad vagrade han hoppa ner i badet. Jag serverade da hans mat dar ... och sag till att det lag godisar dar varje gang han gick forbi.
Har bor jag namna att han inte ar sarskilt mat motiverad, godis kan dock vara en helt annan sak, :cautious:
Numera blir han allra lyckligast nar han vet att det ska bli ett bad. Han haller sig ungefar 5mm fran mig tills jag samlat ihop vad jag behover och staller fram stolen sa han kan hoppa i tvatthon. Han KASTAR sig upp pa stolen och ner i hon, i dag blev det en bit banan som beloning och han som inte ar matmotiverad var super lycklig ... anda tills jag borjade gnugga in honom i vatten.🙄 Ibland ar det tur att de ar enkelspariga.:p

Husbussen har tankats upp pa propane (gas) sa jag kan kora supervarmt nar jag aker over bergspassen, Det mesta mat och hundrelaterat ar fardigpackat ... nu ska jag bara dricka upp kaffet och packa ut mina klader och toalett artiklar ocksa ... sedan ar jag klar. Tror jag. 😎
 
Det var ALDELES for mycket jobb kvar i dag ... men maten ar dar den ska, hundgrejorna nogsamt packade dar de ska vara (jag kom till och med ihag att ta med en "strut" om Diva gor sig illa, hon river sonder sig aldeles och maste ha strut hela tiden) Allt annat, som mina klader, elektroniska grejor, stickning, och lite annat smatt och gott ligger i lager pa sangen da det ar svart att komma in i skap och lador nar "slidsen" inte gar att kora ut och fotandan pa sangen ligger mot garderoben och ladorna sa man inte kan oppna dem.

Jag planerar att kora atminstone till Weed 😳 I morgon, en liten stad i Californien dar det ar enkelt att stanna och lagom langt kvar till nasta dag och inte mer an 6-8 timmars korning beroende pa vadret over bergskedjan. Jag kommer i alla handelser att ha tid att bade ga med hundarna i snon🥶 och packa undan mina grejor sa jag kan ga isang.

Och nu? Jag tror bestamt att det blir ett glas vin till :)

IMG_6938.jpeg
 
Sitter på bussen till jobbet som vanligt. Ute så snöar det-4
Ska till sjukgymnasten i em, en ny sådan. Igen!
Sedan hem och tvätta ur karet och starta om det
 
Hovslagaren vid 7 för tappsko, sen in till kontoret och hämta massa jobb, sen tillbaka till stallet för idag kommer Tuffe, vår nya kompaktlastare :D
Tur jag inte hade kunder inbokade idag, för de ringde igår om leverans :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
62 777
Senast: Mia_R
·
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
1 988
Senast: kamomillo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 927
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 867
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp