Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är dagmatte i några dagar igen :) Pissväder ute men får nog bli en ridtur ändå på lunchen så har jag fåt både häst och hundar motionerade så kan jag måla och gymma ikväll.
 
Slog precis upp ögonen :p
Önskar att jag hade en fjärrkontroll till kaffebryggaren från loftet.
Det finns fjärrströmbrytare att köpa. Sätt den mellan stickkontakten och elkontakten. Förbered kaffet och slå på apparaten på kvällen. Så länge strömbrytaren är off så kommer kaffebryggaren inte att gå igång. När du sedan slår på den med fjärrkontrollen så startar den.
 
Det finns fjärrströmbrytare att köpa. Sätt den mellan stickkontakten och elkontakten. Förbered kaffet och slå på apparaten på kvällen. Så länge strömbrytaren är off så kommer kaffebryggaren inte att gå igång. När du sedan slår på den med fjärrkontrollen så startar den.

Är nog för korkad. Sladden är i, bryggaren är laddad men måste slå på on-knappen på bryggaren. Om on-knappen är på kan inte sladden vara i väggen.

Äsch jag kliver upp nu ;)
 
Är nog för korkad. Sladden är i, bryggaren är laddad men måste slå på on-knappen på bryggaren. Om on-knappen är på kan inte sladden vara i väggen.

Äsch jag kliver upp nu ;)
Klart den kan. Problem uppstår bara om elen från väggen transporteras genom sladden in i bryggaren. Och det är det som fjärrströmbrytaren förhindrar. Utan el i bryggaren så kommer den inte att gå igång.

En fjärrströmbrytare är som en timer. Skillnaden är att en timern styr när en lampa ska vara tänd eller släkt, fjärrströmbrytaren styr man med fjärrkontrollen.
 
Klart den kan. Problem uppstår bara om elen från väggen transporteras genom sladden in i bryggaren. Och det är det som fjärrströmbrytaren förhindrar. Utan el i bryggaren så kommer den inte att gå igång.

En fjärrströmbrytare är som en timer. Skillnaden är att en timern styr när en lampa ska vara tänd eller släkt, fjärrströmbrytaren styr man med fjärrkontrollen.
Tror att det finns appar också? Men då måste man nog ha special eluttag.
 
Ska tentaplugga fram till 15 idag, ska köpa godis. Det regnar så jag tänker ta bilen (den står i garage under huset = behöver inte ens gå ut!), det är typ max 500 m :p
 
I förrgår checkade jag in på all inclusive efter att försökt mig på breakdance i vardagsrummet... (mer specificerat finns i dagboken) Jag kom hem igår eftermiddag och har en liten låda akutpiller... Men känns som att jag mår riktigt bra, även om jag ska undvika breakdance ett tag nu...


26624
 
I förrgår checkade jag in på all inclusive efter att försökt mig på breakdance i vardagsrummet... (mer specificerat finns i dagboken) Jag kom hem igår eftermiddag och har en liten låda akutpiller... Men känns som att jag mår riktigt bra, även om jag ska undvika breakdance ett tag nu...


Visa bifogad fil 26624
Ojdå. Även om man är väl omhändertagen på ett sånt ställe så är hemma bäst ändå.

Hoppas du inte har brutit något?
 
Ojdå. Även om man är väl omhändertagen på ett sånt ställe så är hemma bäst ändå.

Hoppas du inte har brutit något?

Allt är relativt... vänster höftled vreds ur läge för gång nummer tre i ordningen tror jag har vridit ur höger också ett par gånger... sen jag fick protes... :D Men de sövde mig och drog den rätt igen.
 
Diva driver mig till VANSINNE :banghead: Hon ar i hoglop och har gnallt efter en "man" storre delen av natten oavsett vad jag gor :arghh: Sa nu har hon i alla fall fatt nytt farskt vatten har pa morgonen ... igen ... och i gar kvall fick de middag tva ganger :angel: da jag inte var saker pa om jag hade gett dem mat eller inte. Det hade jag.
Naja ... aven om jag ar uppe tidigt i dag sa lar jag slippa hora henne under dagen da motorn pa husbussen gar, och om det inge gatt over till i morgon kvall kan jag stanga dorren till sovrummet. :devil:
 


Med lite morfin, "mår (man) fint" :D, så det gick bra. Det var värre innan ÖBo o ambulansgubbarna var på plats. Lite bökigt att hasa runt på golvet bland stolar, bord och mellan soffa o bord, för att få tag på telefon. Men den här gången nådde jag telefon. Andra gånger har jag fått släpa mig ut i hallen, dunka på dörren med sopborste till någon granne undrat vad det varit för väsen, då telefonen legat på skrivbordet oåtkomligt när man inte kan resa sig från golvet med ett ben som släpar efter....
 
Känslan när man snabbt svarar på ett jobbmail och aurokorrekt ändrar punkten till pungen..
Och när man ser det när man precis klickar sänd.........
Till rätt kollega iofs.
Men lättnaden var stor när jag kom på att min telefon vägrar skicka mail
Hade fått höra det några gånger på fikapausen annars :laugh:
 
Diskussion med min extra mamma igår:

"Alltså den här karln tycker att jag kommer över :cautious: Sen är problemet den andra karln som jag träffat i nio månader som absolut inte vill att det är ett förhållande och typ tycker att jag ska hitta en annan karl men behandlar det som ett förhållanden men jag har inte sett honom på tre månader och absolut noll lösning på om jag kommer att se honom igen"

Extra mamman "Är det här en fråga om hur mycket du behöver sex egentligen?"

Jag "Vem behöver inte sex???? Vilken konstig fråga. Så länge det är bra"

Extra mamman "Vägrar personen ha ett förhållande med dig efter nio månader får han skylla sig själv. Jag undrar varför du pratar med mig? Du kanske borde lägga på?"

:cautious: jag trodde hon var här för att hålla min moraliska kompass rätt! :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 055
Senast: Mia_R
·
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
1 868
Senast: kamomillo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 301
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 638
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp