Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var tvungen att gå hem tidigare från jobbet idag. Hämtade ut nya glasögon i måndags och har haft migrän sedan dess.. Ska tydligen ta upp till två veckor innan det lägger sig :(
 
Morgonkaffe och cigg. Ska åka till jobbet snart och fodra hästar. Ingen morgonritt idag men ranchägaren har åkt på semester och jag är ansvarig nu tills på måndag.
Hoppas på en lugn helg utan överraskningar.
Tyvärr är det två cykloner som härjar i norr och som förmodligen ger oss mer eller mindre regn över helgen..
 
Jag kom till kontoret och skulle bädda för natten. Det låg en liten lapp på sängen:
20190321_220507.jpg


Min chef är nog ingen typisk chef.
 
Spelar Gloria Estefan "Conga" (jävla dunderhit ändå haha), tar ett glas vin och kör några spontana danssteg. Grannen kikade in för att försöka fixa min dörr så att den inte går i lås när man slänger igen den. Nu är hon hemma och försöker hitta hennes "kom ihåg lapp" för ändamålet :D
 
Spelar Gloria Estefan "Conga" (jävla dunderhit ändå haha), tar ett glas vin och kör några spontana danssteg. Grannen kikade in för att försöka fixa min dörr så att den inte går i lås när man slänger igen den. Nu är hon hemma och försöker hitta hennes "kom ihåg lapp" för ändamålet :D

En liten spärr vid låskolven? Om du öppnar dörren så brukar det finnas en mojäng att peta upp eller ner.

Med vänlig hälsning,
Utelåst otaliga gånger
 
En liten spärr vid låskolven? Om du öppnar dörren så brukar det finnas en mojäng att peta upp eller ner.

Med vänlig hälsning,
Utelåst otaliga gånger

Hon höll på att peta med den men det funkade ej, hon har samma dörr och skulle kolla vad hon skrivit ner/ fått för info. Är fett paranoid, trots att jag har två kompisar i stan som har nycklar. Kul om man står där och "skulle bara" kasta sopor i sopnedkastet liksom. Kaoset
 
Hon höll på att peta med den men det funkade ej, hon har samma dörr och skulle kolla vad hon skrivit ner/ fått för info. Är fett paranoid, trots att jag har två kompisar i stan som har nycklar. Kul om man står där och "skulle bara" kasta sopor i sopnedkastet liksom. Kaoset
Det gjorde jag mitt i vintern kl 04. Och då hade vi sopnedkast utanför huset. Jäääj! Som tur var kom en nattarbetande granne inom 10 min och jag kunde komma in i trapphuset. Hade ingen mobil och ville inte gärna behöva övernatta i en snödriva. Rekommenderas icke!
 
Fick rycket idag och storstädade huset. Nu är allt skurat, dammtorkat, mattor piskade etc. Älskar när allt luktar nyskurat!
Hade googlat fram hur jag skulle kunna göra bakgrund kring en produkt genomskinlig. Funkade inte riktigt. Riggade upp en helvetes plåtning med hjälp av skrivbordslampa, en nedlagd bordslampa riktad rätt, ficklampa och pannlampa för att få rätt ljus. Gick inte.. Bytte bakgrund till olika färger.. Gick inte..
Efter att ha handsuddat allt runt produkten blev det genomskinligt. Bra! Behövde ta bort en liten plutt till. Då blev bakgrunden vit. Fick göra om allt. Men till slut fick jag till det och kunde göra reklammaterialet.
Man lär sig en del som man aldrig behövt som tränare med det här. Typ tålamod med teknik.. Inte kasta ut datorn direkt ngt felar. :laugh:Mycket trial and error..
Nu har jag fått en snyting av sambon. Kiro-snyting alltså.. Skönt att krypa ner i nybäddad säng, nybehandlad och i grumme-doft. 😍
 
Det gjorde jag mitt i vintern kl 04. Och då hade vi sopnedkast utanför huset. Jäääj! Som tur var kom en nattarbetande granne inom 10 min och jag kunde komma in i trapphuset. Hade ingen mobil och ville inte gärna behöva övernatta i en snödriva. Rekommenderas icke!

Kaozzzzzz :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 205
Senast: Mia_R
·
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
1 869
Senast: kamomillo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 340
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 653
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp