Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ar vaken. Knappt. och ar redan i senaste laget da telefonen inte ringde nar den skulle. :banghead: Jag ar helt slut innan jag ens borjar i dag. Vinden sliter livet ur en och aven nar huvudvark, trotthet och illamaende pa grund av att man inte ar van vid hojden over havet borjar lagga sig sa ar vinden sa insisterande och alltid pataglig att man blir helt slut.
Men jag har sa himmelens roligt och lar mig sa mycket. Mina anteckningar fyller nastan en tjock "note book" redan och ska bli sa interessant att renskriva nar jag kommer hem. Undrar hur mycket jag kan lasa och hur manga ganger jag skrivit samma sak.:p
Och nu ar det dags att plocka ihop och starta dagen.

På tal om "note book", jag och sambon har alltid en liggandes framme som är lätt till hands om vi behöver skriva ner nåt.
Jag råkade säga "note block" en gång för några år sedan och sedan dess kallar han/vi den så. I och med på svenska säger vi (? Jag i alla fall) oftast bara block :laugh:

Helt onödigt inlägg, hahaha
 
Har skjutit upp det ett par timmar nu, men börjar bli så trött att jag måste lägga mig. Så nu ska jag bara bädda rent först :meh:.
 
På tal om "note book", jag och sambon har alltid en liggandes framme som är lätt till hands om vi behöver skriva ner nåt.
Jag råkade säga "note block" en gång för några år sedan och sedan dess kallar han/vi den så. I och med på svenska säger vi (? Jag i alla fall) oftast bara block :laugh:

Helt onödigt inlägg, hahaha

Ar inte, i stort sett, alla inlagg har tamligen onodiga? :p
 
Vaknade med migrän i morse, fick proppa i mig medicin så pass att jag somnade på soffan mellan 12-13.30, och det räckte tydligen för att få nattsömnen förstörd. Klockan ringer om 1 h och 50 min, ungen ska till skolan och hästarna ska ut. Har naturligtvis lunchen i stallet också så hinner väll inte ta igen sömnen över dagen heller. Kl 15 måste jag åka till jobbet, sen jobbar jag till kl 8 på tisdag morgon. Så just nu ligger jag med världsångest över hur jag ska orka närmaste dygnen. Skjut mig någon! 🙄
 
I kvall kom jag hem runt 6:45, alltsa innan campen stangde och jag var tvungen att bli inslappt av vakten. De laser grindarna klockan 8 och oppnar klockan 7 ... varenda dag har det varit stangt pa morgonen nar jag akt och pa kvallen nar jag kommit hem.

Det ar helt ljuvligt att sitta har i RVn i skymningen med ett glas vin och bara koppla av, som omvaxling. Jag bestamde mig for att stanna en dag langre an seminariet sa jag kan diska och stada i lugn och ro ... All disk och nastan alla grejor jag anvant den senaste veckan ar utspridda precis overallt.:o Det finns inte en chance att jag skulle vara klar att lamna 11am efter seminariet ar klart.

Det har dock varit det mest givande seminariet jag varit pa. Sa fantastiskt possitivt och jag har lart mig massor!
Hundarna somnar som stockar nar de kommer hem. Just nu ligger Tater Tot och skaller, pa riktigt skaller, i somnen. Han drommer tydligen om skydd.:p
 
Tjoho. Vaken. Typ...
Äter frukost nu och funderar på om jag kanske ska ta med en energidryck till jobbet, för att lyckas hålla mig vaken trots att det blev så få timmars sömn inatt :cautious:
 
Vinet ar snart urdrucket och jag ska ga isang. Sista dagen pa seminariet i morgon ... det kanns bade super trakigt, jag hade kunnat fortsatta lange till ... om inte min hjarna hade kants totalt fylld redan i dag.:p
Jag har haft sa himla kul men det kanns lite ironiskt att jag som Svensk tar en kurs av en Finsk instruktor i New Mexico, USA. :laugh:
 
På väg till tåget för att åka till jobb. Nu börjar den jobbiga väntan på riktigt för att se om de ringer angående jobbet jag sökt.
 
Sitter och lyssnar på fågelsång från det Stora Trädet utanför fönstret. Det hörs inget annat här, utöver svagt tassande från en yrvaken kisse på väg ut i köket.

Helt fascinerande ändå att jag bor mitt i stan och det är så lugnt och skönt. Tack fina Fågeln för att du sjunger vackert för oss på morgonkvisten! 😍
 
Startade dagen med telefonkö till Polisen. Någon lustigkurre har gjort ett hål å vår entredörr ca 10cm i diameter.

Surt

27851
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 395
Senast: Mia_R
·
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
1 880
Senast: kamomillo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 437
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 668
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp