Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker lyssna på en ljudbok, "Slutbantat" men uppläsaren (författaren) är otroligt trist att lyssna på. Tankarna far iväg trots att ämnet är intressant.
 
Jag ar vaken. Knappt, men vaken. Sista dagen och det blir en fin dag i dag ocksa. Solen skiner och temperaturen ar runt 27-30*C pa dagen och under 10*C pa natterna.

Man sover med andra ord skont och den enda som inte riktigt gillar det ar min svarta hund. Hon tycker att det ar for varmt. En svart shafer har ocksa ett och annat att saga om varmen, men alla mallar har inte ens noterat att det ar varmt.
Nu startar sista dagen av seminariet ... massor med job igen!
 
Känner mig mer än måttligt förvirrad idag. Jag höll på att hälla ingefärashot i tekoppen, skulle lägga en bortklippt klädprislapp i tvättkorgen istället för sopkorg, sa puss i tel till den jag pratade med i tel efter sambon.. Snart lägger jag ner kontoret och drar till hästen. Känns välbehövligt! 😂
 
Höften värker! Känns inte bra alls idag. Ser nästan fram emot den där kortisonsprutan. Hoppas han lägger bedövning i den här gången med, det var så skönt att vara smärtfri!

Nu ska jag nog sätta mig och sy lite. Vad ska jag sy först? Har ett par projekt att välja på. Får nog bli något till maken tror jag. Det var länge sen jag gjorde något till honom.
 
Har ätit en mycket mumsig improviserad kycklingpaj. Pajskal: 4 dl mjöl, 50 g smör, 2 tsk bakpulver, 0,5 tsk salt samt 1,5 dl mjölk. Mitt favoritpajskal till matpajer - det blir lite mer "brödlikt" och inte så fett :) ! Sedan fräste jag ihop purjolök, röd paprika och kycklingrester. Rörde i lätt-cremé fraiche, sambal, salt, peppar och lite fetaost. I med röran i pajskalet. På med lite riven (eller rättare sagt hyvlad) ost. In i ugnen på 200 grader i ca 20-25 minuter. Det blev SÅ gott :d !
 
Vi hade mulet, blåsigt och kallt i morse, sedan klarnade det lite men är fortfarande kallt.
Plusgrader men kalla vindar
 
Vaknade 2 i morse av att jag hörde vatten rinna. Det var en stril till en pump som hade halkat ur karet = massor av vatten rann ut på golvet. Så snabbt rätta till strilen och torka upp allt vatten. Som tur var, så hade bara typ 2cm runnit ut, ur 36 liters karet.
Somnade om för att vakna 5 till snöstorm ute. Iväg till jobbet
Skulle till tandis efter jobbet, men hen avbokade. Fick en ny tid -22 maj...
Väl hemma så slocknade jag på soffan framför tvn. Vaknade när det var dags för att äta middag.
Har städat hos mina landisar. :devil:, vad mkt gråsuggor det är nu! Minst 100 st. Tur att mina firrar äter dem:bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
60 521
Senast: Mia_R
·
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
1 860
Senast: kamomillo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 140
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 630
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp