Vad gör vi, nu kör vi! Del XLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Slappar i soffan framför Hemligheter från läkarnas journaler, väntar på att exet ska höra av sig att han och sonen kommit hem så jag kan gå dit med sonens overall.
 
Irriterad på universitetet jag läser vid.

Plus migrän.
Jag har ingen migrän men upptäckte att den andra seminariegruppen hade fått sig en extra föreläsning och fördjupning medans våran handledare läser innantill i boken och inte kan förklara mer än vad som redan står i boken. :meh: Jättekul med olika seminariehandledare...
 
:banghead::banghead: Jag blir så trött på föräldrar som anmäler sitt barn till tävling för 14 dagar sedan och nu dagen innan tävlingen kommer på att de nog skulle göra något annat imorgon istället... Det ställer liksom till det både för oss, och för föreningen som har tävlingen och i lagen som är anmälda.
 
Seg dag. Arbetslusten är inte på topp direkt. Jag dagdrömmer om vad jag ska göra på semestern. Ska jag tälta, sova i bilen eller fixa en husvagn?
 
Ringde nyss röntgenavdelningen på sjukhuset inför nästa magnetröntgen den 10:e april, ville vara ute i god tid och se så jag kunde få stesolid, och det var en jäkla tur att jag var tidigt ute :P För tiden jag hade var såpass sen att de inte hade kunnat erbjuda det då (det kunde de väl skrivit i kallelsen!) så det blir den 13:e istället. Och hade jag inte varit ute i god tid hade jag kunnat gå vänta ett bra tag eftersom att det var så uppbokat.

När jag ändå hade feeling ringde jag neurologimottagningen för att höra om mina röntgenplåtar fanns där. När jag fick diagnosen hade de nämligen hört av sig till fel ställe för att begära ut dem, så den som satte diagnosen på mig har inte sett dem, utan utgick från röntgenläkarens kommentarer. Detta var i oktober. Men det kommer ju behöva jämföras med de gamla när det tas nya, så jag tänkte dubbelkolla om de verkligen hade dem inne nu, och så klart hade de inte det. Hade varit just snyggt om det hade uppdagats i samma veva som de skulle behövt granskas och dragit ut på tiden. Tycker inte riktigt att det är patientens roll att ringa och tjata om saker som det här.
 
Ringde nyss röntgenavdelningen på sjukhuset inför nästa magnetröntgen den 10:e april, ville vara ute i god tid och se så jag kunde få stesolid, och det var en jäkla tur att jag var tidigt ute :P För tiden jag hade var såpass sen att de inte hade kunnat erbjuda det då (det kunde de väl skrivit i kallelsen!) så det blir den 13:e istället. Och hade jag inte varit ute i god tid hade jag kunnat gå vänta ett bra tag eftersom att det var så uppbokat.

När jag ändå hade feeling ringde jag neurologimottagningen för att höra om mina röntgenplåtar fanns där. När jag fick diagnosen hade de nämligen hört av sig till fel ställe för att begära ut dem, så den som satte diagnosen på mig har inte sett dem, utan utgick från röntgenläkarens kommentarer. Detta var i oktober. Men det kommer ju behöva jämföras med de gamla när det tas nya, så jag tänkte dubbelkolla om de verkligen hade dem inne nu, och så klart hade de inte det. Hade varit just snyggt om det hade uppdagats i samma veva som de skulle behövt granskas och dragit ut på tiden. Tycker inte riktigt att det är patientens roll att ringa och tjata om saker som det här.
biteme_bigarmhug.gif
 

Haha, tack för kramen! Men jag är inte i ett så stort behov av den, jag är mest irriterad och står ut med att ringa och tjata. Jag tänker mer att det är ledsamt för andra som kanske tycker att sånt är jobbigt, eller som inte ens kommer att tänka på att ringa och dubbelkolla så mottagningen gjort sitt jobb.
 
Helt slut.
Underbara barn men vissa dagar är värre än andra.
Man måste vara kreativ och problemlösare i alla fall.
Hjärnan funkar inte lika bra efter utbrändheten men det går faktiskt bättre än jag trodde.
 
Snart dags för middag - Sjömansbiff med färs + rödbetor, smörgårdsgurka och paprikasallad:d
Sen blir det TVplay och Mandelmanns gård:meh:
 
Har försökt få fart i min häst på ridbanan, men han ville mest tigga godis. Så det fick bli en promenad i skogen istället. Nu är jag helt slut, det är jobbigt att motionera när näsan är igentäppt.

Som att det inte vore nog att vara jättetrött med bihålevärk så har jag haft den här låten på hjärnan hela bilvägen hem, känn fredagsfeelingen:
 
@cili du råkar inte ha oleum basileum hemma? rensar ju ut halva skallen om man andas in det med vattenånga.
Krya på dig.
/hallonsaft tycker att @cili kan få vara frisk, det liksom räcker med otur nu ju!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 557
Senast: manda
·
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
24 25 26
Svar
513
· Visningar
13 610
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
60 825
Senast: Mia_R
·
Fordon Jag och min man funderar lite på om vi ska köpa en mopedbil som komplement till våran bil (minibuss så ingen man gärna kör i stan med)...
Svar
5
· Visningar
531
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp