Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Nu kör vi! del XLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har sorterat bland tygerna, jag köper ju rätt mycket tyg, både privat och till företaget, och allt slängs i samma hög... Jag har ju ganska ok koll på vad som är vad, men nu har jag gått igenom alla fakturor, sorterat ut tygerna som hör till företaget, skrivit upp namn och pris/m på en klisteretikett och satt på alla tyger :up: Vissa tyger är betalt privat men inte upptagna i företaget men som jag ska använda i företaget, så dom har jag också märkt upp så jag har koll. Nu ska jag duscha sen åka till mamma och få mat :)
 
Idag red Mathilde en ponny som heter Skugga. Generellt sett inte den raskaste men med spö i handen gick det riktigt bra. Ny ridlärare eftersom den ordinarie är på kurs på Strömsholm.
Nu byter barnet om till civila kläder så vi kan åka till Röstånga.
 
Ridit lektion och fått bra hjälp. Min lilla luring försöker orma sig iväg i någon slags fjantgalopp i stället för att jobba på i trav när det blir jobbigt och piloten lyckas vara kvar stadig och fin i handen. Fick hjälp med lite nya övningar och hur jag ska tänka. Känner mig nöjd! Fast det är skitsvårt!

Nu mat! Jag tror jag hungrar ihjäl :arghh:
 
ja pås o tetra bea smakar skit,och det är inte så svårt att göra.
Bea är inte en storfavorit hos mig men en riktigt gjord äter jag med stort nöje. Dessvärre ser jag det aldrig nuförtiden. Blev glad av att läsa att du fortfarande tar dig tiden och gör. Det inspirerar till egna stordåd :D

Fast inte idag för jag måste ha mat nu. Det får bli uppvärmd älggryta.
 
Bea är inte en storfavorit hos mig men en riktigt gjord äter jag med stort nöje. Dessvärre ser jag det aldrig nuförtiden. Blev glad av att läsa att du fortfarande tar dig tiden och gör. Det inspirerar till egna stordåd :D

Fast inte idag för jag måste ha mat nu. Det får bli uppvärmd älggryta.
Jag är så kinkig och kräsen så jag lagar alla mat från grunden,utom köpe pizza någon gång om året,fast då bara från en speciell lokal pizzeria
 
Bea är inte en storfavorit hos mig men en riktigt gjord äter jag med stort nöje. Dessvärre ser jag det aldrig nuförtiden. Blev glad av att läsa att du fortfarande tar dig tiden och gör. Det inspirerar till egna stordåd :D

Fast inte idag för jag måste ha mat nu. Det får bli uppvärmd älggryta.

Känner ingen som käkar pulver-bea! Inte pulversås öht. Det känns knappt ätbart, typ som pulvermos!
 
Ätit god mat och sen semla till efterrätt.
Om en stund blir det farmen.
Sen ska jag ligga och sen läsa en stund.
Gud vad trist det lät.
Kanske skulle egga sambon nu istället hahahahaha
 
Haha märkte det. Hade på näst lägsta och det räckte bra
Får nog köra fler gånger men det lättade faktiskt på värken en stund
Jo men du ska ha den på länge .När jag har den på länden så är 3 timmar lagom och då går den på det högsta sista timmen men då får man låta bli att gå på toan för det fungerar inte alls då :p
 
Bea är inte en storfavorit hos mig men en riktigt gjord äter jag med stort nöje. Dessvärre ser jag det aldrig nuförtiden. Blev glad av att läsa att du fortfarande tar dig tiden och gör. Det inspirerar till egna stordåd :D

Fast inte idag för jag måste ha mat nu. Det får bli uppvärmd älggryta.
Klart :d
DSCN1803.jpg
 

Haha kommer ihåg när jag gick i typ lågstadiet och kom hem helt chockad och bara "alltså idag fick vi potatismos som inte smakade som potatis och fisk som var helt fyrkantig".
Mitt första möte med pulvermos och fiskpinnar :angel: Hade växt upp med föräldrar som älskade gourmetmat och levt i en aaaaning skyddad värld kanske :angel: :rofl:
Jag var liksom van vid moules mariné och liknande. Vi reste mycket och mina föräldrar tog med sin många nya maträtter hem. På 80-talet var det ovanligt att käka typ strutsfilé, svärdfisk och calamares hemma. Jag tyckte det var helt rimligt! Jag åt också mycket ute på krogen redan som liten med pappa som var musiker och gillade att hänga ute.
 
Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Vet att ämnet varit uppe förut men nu kör vi en ny tråd. Ni som har hundträningsrum hemma, hur stort är det? Vad har ni i rummet? Vad...
Svar
10
· Visningar
713
Senast: hastflicka
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 233
Senast: MiniLi
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 387
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
15 465
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp