Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stått i köket och gråtit en stund med näsan mot en lurvig kattmage.
Det känns verkligen skit allting och imorgon är det måndag..
 
Blir knäpp på min mor. Min bror ska ha en dotter (till) och jag föreslog Stella som namn. Då vräker hon ur sig att Stella minsann är ett "white-trash-namn". Mina övriga förslag var Hedda, Blanka och Viola vilket också röstades ner med tillägget att "varför frågar de ens dig"? :meh:
 
Om man ska frilansa vad ska man ha för skatte sedel då? (det handlar om remote jobb som analys, kodning osv).

Jag har noll koll. Men jag gissar på att typ @athena_arabians vet?

(jag har inte blivit godkänd än men det finns en chans att företaget ber om en eftersom de sen förmedlar jobb till en).

Helst egen F-skatt men det finns firmor som hjälper frilansare med sådant, min kompis använde en sådan för några mindre jobb förut.
 
Vi blev tvinga att slå på tvärnit idag på hemväg pga hjortar. Godnatt till min whiplash-nacke. Sambon åker bort en v nu. Dvs inga behandlingar på den tiden. Så vi får försöka behandla ikväll och hoppas det är ngt som lägger sig..
 
Där står jag nu. Men en miljard fina och för små kläder i lådor och en vägran att köpa nytt. Älskar ju mina kläder!
Måste börja träna!

Måste typ svälta mig själv. Tyvärr älskar jag kolhydrater, flott och vin :cautious:
 
Klokheter från Olof Röhlander på en måndagsmorgon:
"Det handlar i huvudsak inte om att komma fram till målet, eller visionen, utan mer om vägen dit. Om att upptäcka, och återupptäcka, om något som aldrig blir färdigt. Och det kan vi alla hitta, eftersom livet har så mycket kvar att ge oss, och vi blir aldrig klara. Det gäller bara att finna det där. Frågan är: Vilken är din grej? Vad ger dig lång brinntid? Vad i ditt liv får dig upp på morgonen, igen och igen? När du funnit vad det är, så behöver du aldrig oroa dig för att förlora livsgnistan."
 
Blir knäpp på min mor. Min bror ska ha en dotter (till) och jag föreslog Stella som namn. Då vräker hon ur sig att Stella minsann är ett "white-trash-namn". Mina övriga förslag var Hedda, Blanka och Viola vilket också röstades ner med tillägget att "varför frågar de ens dig"? :meh:

Stella tycker jag var fint :up:
Viola är ok det heter min mamma i andra namn.
 
Så skönt att vara ledig idag efter helgens jobb. Måste pallra mig till endokrin dock och lämna prov på mitt kalkvärde. O_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 185
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp