Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i städskrubben igen. Två timmar kvar tills jag kan gå till nästa objekt. Som vanligt.
Hur ska jag stå ut i 4 månader till?!
 
Då är vi två.
Vi får sitta här och andas en stund och hoppas det går över snart
Jag andades och det gick över.

Klokheter från Olof Röhlander på en måndagsmorgon:
"Det handlar i huvudsak inte om att komma fram till målet, eller visionen, utan mer om vägen dit. Om att upptäcka, och återupptäcka, om något som aldrig blir färdigt. Och det kan vi alla hitta, eftersom livet har så mycket kvar att ge oss, och vi blir aldrig klara. Det gäller bara att finna det där. Frågan är: Vilken är din grej? Vad ger dig lång brinntid? Vad i ditt liv får dig upp på morgonen, igen och igen? När du funnit vad det är, så behöver du aldrig oroa dig för att förlora livsgnistan."
Vilket nonsens. Han tycks då aldrig ha haft en depression.

Det finns massor jag skulle vilja göra. Det finns massor som är "min grej" men har man en depression så hjälps inte det.
 
Läser intervju med Jan Myrdal som klagar över att "Jag har lagt ut mitt foto – men inga tjejer tänder på en 91-åring"

Suck. Han vill träffa "tjejer" och tror att utseende är grejen. Hela idén med en äldre man som vill träffa en "tjej" känns så märklig. Trodde att han ville ha någon att utbyta intelligenta och klarsynta tankar med. Men tydligen inte. Han vill träffa en "tjej". Som tänder på honom.
 
Nej då. Det är inget nonsens bara för att det inte passar dig just nu. Han är en helt fantastisk och inspirerande föreläsare.
Jag visste vad som fick upp mig på morgonen, jag visst vad som gav mig lång brinntid. Ändå tappade jag livsgnistan.

Att man brinner för något garanterar absolut inte att man inte tappar livsgnistan. Han påstår ju motsatsen och det är ju bullshit. Man behöver mer i sitt liv än bara något man brinner för.
 
Sitter i ett rum på en skola och jobbar i dag. Kan inte för mitt liv förstå folk som frivilligt jobbar i den här miljön, det är tur att vi alla är olika.

Lite jobbigt att jag klarade av en kund på 1,5 timme som jag bokat in på 4.. Nästa kommer vid 15 först. Inte finns det någon mobiltäckning här heller så jag kan inte ringa några samtal jag skulle behöva göra...
 
Gör studiebesök och kolla hur hon städa egentligen :D

Jag smet in på en toa hon nyss städat. Den var inte så fräsch O_o Fläckar på väggarna och papperskorgen på trekvart. Ingen annan hann vara där innan mig.. Håhåjaja.

Nu har jag städat klart mina objekt för dagen. Tur jag har både bok och virkning med mig.
Ska ha möte med chefen på onsdag. Ska ta upp det här med bristen på arbetsbelastning..
 
Sista sjukdagen, efter den här våren så får jag inte vara sjuk i minst ett år :cautious: Två gånger på två månader! :eek::banghead:
 
Försöker ignorera hur trött jag är, bebis sover bredvid mig här i soffan och det ser så skönt ut. Men har två barn vakna också så får snällt hålla mig vaken.
 
Note to alla: Handla inte från Bonprix. Inte nog med att de skickar till helt fel adress, de vägrar erkänna att de gjort fel :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 185
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp