Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sitter och väntar på att lusten för att gå ut och skotta snö ska infinna sig :cautious:
Det snöade hela dagen igår och tydligen inatt också för det ligger sina modiga 5-10 cm snö på gården och en ganska rejäl plogvall vid utfarten :meh:
Dessutom så snöar det fortfarande...
Jag vill hellre sitta inne vid brasan och bara titta ut, för vackert det är det ;)
 
Ni vet en sån där cirkel med frukt och grönt, som visar vad som är i säsong?
Jag vill ha en sån! Finns det att köpa?
 
Lunchat hästar och kollat den där tråden. Gick in igen pga orkar inte med vädret och att vara så mycket social. Har redan snicksnackat en stund med två i stallet.
Borde jobba i kontoret och borde få bort prylar från vardagsrummet.
Problemet är att jag då måste tänka.
 
Några av grejerna som står här. Funderar på att kasta rubbet :arghh:
 

Bifogade filer

  • 5015CA87-68A1-439B-82C8-A0A5AB4BBA11.jpeg
    5015CA87-68A1-439B-82C8-A0A5AB4BBA11.jpeg
    275 KB · Visningar: 55
Har varit utanför Sjöbo och handlat kött från glada djur. Frågade om dom hade ben att sälja också.
- ...till hundar, menar du?
- Eeeh.. nej, till mig. Men det är nog vilket som.. :angel:

När jag lagt min beställning på märgben, oxsvansar, högrev och rimmat sidfläsk kände jag mig ENORMT husmoderlig. Idag blir det klar köttsoppa till middag :love:
(oxsvansarna och sidfläsket sparas till andra dagar dock)
 
Det gick bra att åka buss till och från Ica, trots att söndagstidtabellen är gles. Jag fick mig en lite promenad också då jag hade tid att gå ett par busshållplatser innan bussen skulle komma.

Tyvärr glömde jag handla några saker som jag borde ha handlat.
 
Jösses vad plogbrinken var tungskottad, jag skulle ha startat traktorn :o:crazy:
Men nu kommer vi ut och postis blir glad...
Bjuder på en trädgårdsbild för jag tycker att det är så fint med snön, särskilt nu när jag är inne igen och har fått min kaffekopp :d
 

Bifogade filer

  • 20191110.jpg
    20191110.jpg
    482,4 KB · Visningar: 46
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
506
Senast: Kratus
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 272
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
728
Senast: Halcyon
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
535
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp