Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sur i dubbel bemärkelse.

Stått i ösregnet och slitit med att vattna hästarna. Det var helt tomt när jag kom dit, han jag hyr av har inte vattnat något alls, vilket är helt ok då jag inte betalar för det men han gör det ibland och idag har det varit uppehåll så jag hoppades att han skulle gjort det. Nu fick jag istället stå i skymning i ösregnet i jobbkläderna, i lera och med eltrådar.

Jag trodde det skulle gå fort, men slangkopplingen fungerar inte utan slangen hoppar loss hela tiden och det är långt att gå mellan hage och kran + att ena hästen inte hade tålamod att vänta utan välte ut tunnorna hela tiden så det vatten som kom rann ut på marken. :cautious:

Till slut ruttnade jag helt, hade fyra dunkar i bilen som jag fyllde, lyfte in och körde sedan ner för backen och ställde tunnorna på plats igen, lyfte ut dunkarna och fyllde på 100 l istället för 200 som vanligt, klafsade tillbaka till bilen och tog mig tack och lov uppför backen utan att fastna i leran. :crazy:

Körde hem, parkerade, släppte ut hundarna i regnet och leran, lyfte in vatten till hönsen som kommer få vara inne i morgon med. Gett hundar och katter mat och svurit åt de förra när de blöta och skitiga skulle trampa ner mig för att komma ut i regnet igen.

Nu är de ute, blir ännu skitigare och jag har tagit av mig kläderna och hängt dem på tork. Tack och lov att jag köpte lite vin på vägen hem så nu ska jag ta ett glas och sen släppa in hundarna, dra täcket över huvudet och inte kliva upp igen förrän klockan ringer 04 i morgon. :mad:
 
Den som myntade uttrycket "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" har fel. Jag hade ambitionen att uträtta något på ridbanan idag, gjorde i ordning hästen och satt upp. Knappt tio minuter senare satt jag av igen. Två plusgrader, regn på tvären och snöstyltor tyckte vi inte om, varken jag eller hästen. Hästen kunde inte ens gå rakt fram idag utan ormade sig från regnet och blåsten. Häpp, så blev det med det.

Stallkatten var i alla fall väldigt kelen idag.
Åh nej fy, idag finns det verkligen inga bra kläder. Bara mindre dåliga.

När jag kom till stallet stod hästarna inne och allt de haft på sig ute, inklusive grimma och grimmskaft (!:love::rofl:) hängde på tork i sadelkammaren.
 
Åh nej fy, idag finns det verkligen inga bra kläder. Bara mindre dåliga.

När jag kom till stallet stod hästarna inne och allt de haft på sig ute, inklusive grimma och grimmskaft (!:love::rofl:) hängde på tork i sadelkammaren.
Det var nog hästen som tyckte det var värst.

För egen del hade jag kläder som dög, men ansiktet är ju alltid oskyddat och glasögonen blir dessutom regnvåta.
 
En sån grannrelation hade jag också velat ha. Här får jag klara mig själv vid varje kris.

Jag har världens bästa grannar! Eller ja ungdoms-grannen är ju lite småknäpp :p men hon har sina goda sidor ;) Vi lånar saker av varandra, snackar, träffas på restaurangen/baren i huset. Vi brukar droppa in chokladbitar och trevliga lappar i varandras brevinkast. Och är man sjuk får man ofta ett sms om man vill ha ngt från affären om ngn är på ICA. Väldigt trevligt faktiskt! :)

I min kompis hus hälsar folk inte ens i trappuppgången.
 
Bussen jag hade tänkt ta blir försenad, eller snarare inställd verkar det som då jag får vänta i 20 minuter vilket är konstigt nog när nästa buss ska komma :meh:
 
Jag brukar klippa med sax:)
Det förutsätter att man kan hålla i chilin och det är svårt när den redan är delvis hackad. Sen vill jag helst inte hålla i chili med bara händerna och jag har nog inga plasthandskar hemma. Jag har lite dålig erfarenhet av att håll i chili med händerna. Sen vill jag hacka chilin i mikroskopiska bitar för att jag ska tycka det är bra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
518
Senast: Kratus
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 374
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
742
Senast: Halcyon
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
555
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp