Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittade min Okej-bok som bygger på artiklar mm från tidingarna. Jösses så mycket flashbacks. Tror jag hadde alla nummer. Sitter här och skrattar (för mig själv 😳) så tårarna rinner.
Hur f*n såg vi ut?! :o

20191112_185528.jpg
 
Vad är bäst att gå till efter bilolycka som gett ont i ryggen, kiropraktor eller sjukgymnast? Läkaren sa att han inte kan göra nåt mer.

Jag säger kiro förutsatt att det inte är någon trasig mjukdel som behöver sjukgymnastik under läkning.
Sambo får ofta in folk som skadats i bilolycka eller ramlat av. Är det inget som läkaren ska behandla så fixar han som kiro det. Det är ju inte konstigt att man får låsningar pga yttre våldet.
 
Jag är verkligen helt redo att gå hem nu. Men jag flexade ut igår så idag får jag vackert stanna kvar ett tag till :meh:
Så effektiv är jag inte men jag är iaf jäkligt mycket bättre än DHL som dumpade ett stort skåp på hjul fullt med datorer och skärmar i p-huset under vårt kontor. Hittade random snubbe som drog ett streck som signering, sen åkte de. När vi började efterlysa grejerna var de enligt chauffören först levererade till Länsförsäkringar (alltså, HUR svårt ä det att skilja på Länsstyrelsen och Länsförsäkringar???). Men de hade inte fått något.
Sen var de levererade till "vår godsmottagning".. Vi ville gärna veta var den fanns, för så vitt vi vet har vi ingen? Men tillslut hittades de i källaren hos en grannmyndighet O_o
PÅ RIKTIGT?! Hur jävla inkompetent går det att vara egentligen??

Jag har mycket dalig erfarenhet av DHL i Sverige. Allt ifran borttappade paket, lamnade till fel address, eller nar kompisen gick in i lagret och letade sjalv efter vart stora vadderade kuvar och han hittade det sondertrampat mitt pa golvet. :rage:
Men det dar tar priset ... och jag undrar om jag ar den enda som funderar pa vem som verkligen "skrev under" forsandelsen.

Hemma efter att kort en hel massa barn till skolan. Det regnar har ocksa, men det innebar att natterna ar betydligt varmare ... men dagarna kallare aven om det inte ar kallt direkt. Runt 15*C ... men vi har haft over 20*C i solen de sista 3 veckorna sa det kanns lite ruggigt. :cautious:
 
Jag säger kiro förutsatt att det inte är någon trasig mjukdel som behöver sjukgymnastik under läkning.
Sambo får ofta in folk som skadats i bilolycka eller ramlat av. Är det inget som läkaren ska behandla så fixar han som kiro det. Det är ju inte konstigt att man får låsningar pga yttre våldet.

Hehe klart att du säger kiro ;)
Jag tänker, vad ska en sjukgymnast göra? Jag har god rörlighet, är fysiskt stark och har fått ont på grund av en bilolycka.
Men samtidigt är jag lite "anti" sjukgymnastik (inte riktigt hela sanningen förstås) i och med att jag blivit runtslussad till massor med sjukgymnaster som alla har olika teorier och ingen kunnat hjälpa.

Nu har jag fått tag i en privat sjukgymnast som jag ska till på måndag. Hon lät också lite skeptisk i telefonen men fixade en tid ändå.
Hjälper inte det går jag till kiropraktor.

Nu ska jag sitta och titta på Hemnet-hus och sörja min brist på huslån.
 
Det förutsätter att man kan hålla i chilin och det är svårt när den redan är delvis hackad. Sen vill jag helst inte hålla i chili med bara händerna och jag har nog inga plasthandskar hemma. Jag har lite dålig erfarenhet av att håll i chili med händerna. Sen vill jag hacka chilin i mikroskopiska bitar för att jag ska tycka det är bra.
Men varför använder du inte chilipulver då i stället? Det borde väl vara bra mycket enklare om du ändå inte vill ha några bitar?
 
Härliga timmar i stallet och på hästryggen; skönt att vara tillbaka i sadeln igen 😍. Red en kortare härlig ridtur i alla gångarter (behövde inte be om galopp två gånger om vi säger så 😍) på en piggelin och lite larvig pålla :). Avslutade med att rida igenom lite lätt på ridbanan; fast hon var pigg och helst ville springa på i traven lyssnade hon finfint på mina förhållningar, underbara häst ❤.

Stallkompisen vars dotter och mormor har ridit min häst provade ett varv på banan idag för första gången då hon var så nyfiken på min bomlösa sadel, så nu har 3 generationer tjejer ridit henne 😁.
 
Hmm... ska nog borsta tänderna och gå o lägga mig... sov dåligt inatt, har bara druckit morgonkaffe idag plus ska upp 06.20... känns rätt rimligt att sova snart tycker jag nog... Hmm...
 
Hehe klart att du säger kiro ;)
Jag tänker, vad ska en sjukgymnast göra? Jag har god rörlighet, är fysiskt stark och har fått ont på grund av en bilolycka.
Men samtidigt är jag lite "anti" sjukgymnastik (inte riktigt hela sanningen förstås) i och med att jag blivit runtslussad till massor med sjukgymnaster som alla har olika teorier och ingen kunnat hjälpa.

Nu har jag fått tag i en privat sjukgymnast som jag ska till på måndag. Hon lät också lite skeptisk i telefonen men fixade en tid ändå.
Hjälper inte det går jag till kiropraktor.

Nu ska jag sitta och titta på Hemnet-hus och sörja min brist på huslån.
När jag blev påkörd bakifrån för ett par månader sedan,blev det kiron.
 
Hungrig! :arghh:

Klev upp, gick på toaletten och kissade en mindre flod. :o
Letade reda på några kex i vardagsrummet och tog ett halvt glas vin, fortfarande hungrig. :meh:

Gav katterna mer mat, hällde upp ytterligare ett halvt glas vin och gjorde en macka med gorgonzola. Två par intensiva ögon följde varje rörelse, vana som de är att jag tröttnar och de får ca en tredjedel av smörgåsen varje gång senaste veckan.

Intensivt, uppfordrande stirrande, en sitter bredvid mig och stirrar, den andre ligger på golvet på helspänn och hukar, beredd att kasta sig över en antydan till att dela med mig. Huvudet sjunker ytterligare, liten svansvift, snabba ögonkast mellan mackan och mig, mackan och mig. Fixerade blickar. Intensiva blickar. Utsvultna blickar. Dallrande nerver. Nu? Nu? Nu? Nu!

Jag tog lejonparten, de fick lite bröd utan ost, min ena fot är tvättad och nu vill de ut i regnet igen, fortfarande blöta sedan sist! :yuck:
 
Hehe klart att du säger kiro ;)
Jag tänker, vad ska en sjukgymnast göra? Jag har god rörlighet, är fysiskt stark och har fått ont på grund av en bilolycka.
Men samtidigt är jag lite "anti" sjukgymnastik (inte riktigt hela sanningen förstås) i och med att jag blivit runtslussad till massor med sjukgymnaster som alla har olika teorier och ingen kunnat hjälpa.

Nu har jag fått tag i en privat sjukgymnast som jag ska till på måndag. Hon lät också lite skeptisk i telefonen men fixade en tid ändå.
Hjälper inte det går jag till kiropraktor.

Nu ska jag sitta och titta på Hemnet-hus och sörja min brist på huslån.
Jag hade väldigt mycket hjälp av min sjukgymnast efter jag blivit påkörd och var helt sned i ryggen, skilde flera cm i höjd på axlarna bl a. Jag har även haft stor hjälp av kiro vid låsningar så det ena utesluter inte det andra om de är bra på sitt. :)
 
jobbig dag, så jobbig.
en släktings fru tog livet av sig
En kusin som har behandlat mig som skit frågar om jag kan donera en njure till honom, och jag går till en väldigt mörk plats.
han är en först klassens skitstövel. bara varit taskig mot mig.
dottern tappade sin telefon.
 
En hundskinnspäls var värd 50 kr, enligt samma bouppteckning....... Var tvungen att kolla med släktforskningsgruppen på fb om jag verkligen läste rätt. Jodå, och tydligen var det ett vanligt klädesplagg ända in på 1930-talet. Aldrig hört talas om!
Kommer ihåg reportagen på 70-talet där hundar ströps för att inte skada skinnen som skulle bli päls. Såg foton på döda hundar som hängde i snaror och där de drog i bakbenen för att de skulle dö fortare och med stående ragg. :(

Usch, ångest. Googla inte på cat and dog fur industry om du vill sova.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
506
Senast: Kratus
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 279
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
729
Senast: Halcyon
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
539
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp