Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ibland är mitt jobb extra mycket dårhus :cautious:
Nåja, jag är på väg hem och imorgon är jag ledig :D

Efter ytterligare en dag med jury duty och ett par intagna som vittnen har jag en viss uppfattning om din vardag.😳

Var tydligen inte så populärt hos cheferna när jag sa att vårdtagare kan också vara dumma i huvudet 🤷🏻‍♀️ förstår inte varför man ska snuttifiera äldre - de kan vara precis lika dumma i huvudet som oss som är yngre. De är liksom inte oskyldiga för att de är äldre.

Vi har en 80+ ar gammal kvinna pa var jury. Hon ar klar som korvspad ... men ibland ar hennes ideer verkligen stenalders. I dag var en dag nar hon inte hade tagit sig langre an till 40-talet. :banghead:

Jag har fått frågan av en kompis om jag vill följa med henne till ridhuset i morgon. Jag är inte så sugen. Förvisso ska jag själv inte rida i morgon och har inget för mig, men då kunde det ju passa att låta bilen stå för en gångs skull och spara bensin. Min ekonomi är rätt kass.

Men ... du vill ju att dina kompisar hanger med nar du vill gora saker ... da behover du kanske stalla upp nar de vill ha sallskap? :confused:
 
Jag har fått frågan av en kompis om jag vill följa med henne till ridhuset i morgon. Jag är inte så sugen. Förvisso ska jag själv inte rida i morgon och har inget för mig, men då kunde det ju passa att låta bilen stå för en gångs skull och spara bensin. Min ekonomi är rätt kass.

Jag tänker att @hastflicka har en poäng att det är fint att göra saker för sina vänner. Däremot så tycker jag inte att det ska gå ut över din ekonomi. Kan ni samåka? Kan hon hämta upp dig på vägen - eller efter en liten omväg?
 
Dricker kaffe, äter müsli och alvedon. Jag är fortfarande sjuk och rösten lät inte bra igår kväll. Stämbanden skulle behöva vila, men idag måste jag jobba. Finns det några mirakelkurer för riktigt kraxiga stämband?
 
Lite fler ljus i mörkret fick komma fram denna morgon..... :)
IMG_20191121_062321_684.jpg
 
Dags att gå upp! Jag somnade om när 25-åringen åkte härifrån vid 4.45 så det var skönt :)
När dottern cyklat till skolan ska jag gå till gymmet. Därefter duscha innan jag kör till Lund för att vara med på ett produkttest. I eftermiddag ska vi till stallet där dottern ska rida en ponny.
Det är väl ungefär dagens planer :)
 
Vaknade tidigt idag och insåg att jag somnade ifrån Tankesmedjan igår kväll. Så började morgonen med att lyssna om det senaste avsnittet. Älskar Tankesmedjan.
Nu ligger jag kvar i sängen och funderar på att gå upp.
Ska till humanistiska biblioteket idag och sätta mig och skissa tillsammans med en kompis. Ska även träffa en gammal vän och fika.

Men först kliva upp och få i mig frukost. Det kan ta tid..
 
Ungarna har sovit hos farmor och farfar i natt så jag hade tänkt ta sovmorgon men kom på att daghunden skulle komma så jag fick gå upp kl 6 ändå :p Fodrade och tog emot daghunden sen har jag suttit i soffan med frukost och kaffe och kollat tvn. Börjar jobba om 15 min så får väl gå upp till kontoret snart och sätta igång arbetsdagen:)
 
Först telefonkö till Apcoa och sen till Telenor. Nåja, förhoppningsvis löser sig båda grejerna snabbt.
Nu ska jag träna, mage och bröst idag. Ska prova att lasta på lite mer när jag kör bänkpress. Jag älskar träningsvärk :D
 
Lugnt fram tills 10 nu (hoppas jag i alla fall) sedan måste jag fixa lite med frånvaron inatt. Hoppas att någon ordinarie kan hoppa in, har en som kan ta det annars men personen har aldrig jobbat natt här.
 
Det tog evigheter att somna igår kväll. Jag var rastlös och för pigg.

När jag väl lyckats slumra ett gonblick väcks jag av ett intensivt spinnande. Skygga katten har lagt sig nedanför min säng och spinner. Tro mig, han är ingen amatör. Det hörs.
Trodde flera gånger att han somnat men nej, då höjde han volymen igen. Kattskrälle....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
503
Senast: Kratus
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 257
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
723
Senast: Halcyon
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
524
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp