Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har precis parkerat vid stallet och ska nu ta tag i det som behöver göras. Tyvärr är jag inte det minsta peppad.
 
Var så härligt i morse att vakna och titta ut över åkrarna och se dimman lätta bakom skogsdungen och så travade Helge älg förbi, underbar utsikt från sovrummet 😍.

I stan fick bilen en välbehövlig tvätt, och så handling. Köpt lite till lgh; var jättelängesen jag var inne på Rusta så det var så mysigt att gå där bland alla julgrejor 😍 men ändå alltid lika skönt att lämna stan och komma hem!

När vi bodde där det var mkt älg var det inte fridfullt och mysigt med älgbesök. Eller JAG tyckte ju det. Men min knäppgök till häst blev väldigt upprörd. Och inte som ett vanligt flyktdjur. Nej, han skulle ha ihjäl älgstackarna. Alltså, den hästen ibland.. O_o:laugh:

Visst är det mysigt med julsakerna?
Jag pep förtjust igår då vi handlade. Och sambon svarar: ”Vi köper inte en tomtejävel för 600 kr när du har fyllt halva ladan med flyttlådor med julpynt.”

Party pooper.. :cautious:
 
Jag ar med nod och nappe vaken och har druckit upp en stor kopp kaffee. Nu blir det snart dusch och hartvatt innan jag ska ivag pa Jury Duty i dag igen.
 
När vi bodde där det var mkt älg var det inte fridfullt och mysigt med älgbesök. Eller JAG tyckte ju det. Men min knäppgök till häst blev väldigt upprörd. Och inte som ett vanligt flyktdjur. Nej, han skulle ha ihjäl älgstackarna. Alltså, den hästen ibland.. O_o:laugh:

Visst är det mysigt med julsakerna?
Jag pep förtjust igår då vi handlade. Och sambon svarar: ”Vi köper inte en tomtejävel för 600 kr när du har fyllt halva ladan med flyttlådor med julpynt.”

Party pooper.. :cautious:

Oj, snarare brukar de ju bli rädda, sicken häst 😆. Ja så mys! Alltid älskat det! Haha 🤣.
 
Har smått panik och fick sanera mig själv. Känner mig fortfarande smutsig. Fy fan alltså.
Smittar skabb från människa till häst?
Enligt de uppgifter jag fått gör det inte det.
 
Var tydligen inte så populärt hos cheferna när jag sa att vårdtagare kan också vara dumma i huvudet 🤷🏻‍♀️ förstår inte varför man ska snuttifiera äldre - de kan vara precis lika dumma i huvudet som oss som är yngre. De är liksom inte oskyldiga för att de är äldre.
 
Ja! En egen kiro till alla!
… och en städare och en kock och en diskare och en butler och …
:D

Jag har en städare, kock och diskare. Även känd som hemmaman (eller lyxhustru, beror på hur man ser det). Det är rätt skönt faktiskt. Kan räkna på ena handens fingrar hur många gånger jag gjort hushållssysslor sen vi flyttade in för 9 månader sen. Eller för den delen, de senaste fyra åren (ok, då behöver jag nog båda händerna att räkna på). Han är suverän! Synd att det är så dåligt betalt som hemmaman..
 
1574269760790.png

Vad är detta för fågel?
 
Massören tyckte jag skulle komma tillbaka nästa vecka så nu ska jag kolla lediga tider och prata med personalchefen. Det borde vara okej med tanke på omständigheterna.
Det var sååå skönt! Har inte alls lika ont i rygg och nacke nu. Eller ja, just nu ikväll känns det som träningsvärk. Men direkt efter var det så mjukt och skönt i musklerna.

Försöker få tag i läkaren igen. Ringde 07:04 och då var alla tider redan tagna. Imorgon ska jag vara snabb och ringa prick 07:00. Det enda jag vill är att få något antiinflammatoriskt, smärtstillande och kanske muskelavslappnande (Paraflex kanske, som sjukgymnasten föreslog). Hur svårt ska det vara? Känns ju dumt att ta någon annans telefontid för något sånt, som vilken läkare som helst kan skriva ut. Men nehej då! Jag måste gå via min husläkare, något annat går inte för sig enligt receptionen.
 
Nope jag tror att den manen säkert har gnällt på alla i sin omgivning hela tiden.
Jag försvarar på inga sätt vad han gjorde men han har haft ett tungt år och jag misstänker att det kan vara en del av det som rinner över. Att förlora både sin fru och sin son samma år kan knäcka nästan vem som helst. Jag ser mest en väldigt ensam farbror med en stor sorg att bära på och inte kan hitta sin väg framåt.
 
Vovvi var leksugen. Jag hittar inte några av favoritleksakerna. Hittade några avlagda saker i en låda. Hon tittade på mig som om jag vore en idiot när jag föreslog dem.
Nu har vi istället jagat varann runt huset och jag inser än mer vilket ras jag blivit konditionsmässigt. När man blir helt andfådd av ngt sånt.. Dags att börja träna mer.. 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
503
Senast: Kratus
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 257
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
723
Senast: Halcyon
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
524
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp