Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Själv avskyr jag att gå med sällskap på museer, och sällskapet brukar tröttna på mig ganska snabbt.

MVH Blivande museiintendenten som måste läsa ALLA skyltar och analysera om utställningen är bra eller ej..:o:D
Jag är likadan, när jag kommit halvvägs i utställningen har resten av sällskapet redan suttit och väntat på mig i tre timmar och ser mycket sura och trötta ut. Ibland när jag går med barnet kan jag ge hen papper och penna och uppmana hen att rita av sina favorittavlor så fort hen kommer till gnällstadiet, men nu har hen blivit utsatt för det tricket så många gånger att dess verkan börjar avta.
Bäst att gå själv helt enkelt :D
 
Jag är likadan, när jag kommit halvvägs i utställningen har resten av sällskapet redan suttit och väntat på mig i tre timmar och ser mycket sura och trötta ut. Ibland när jag går med barnet kan jag ge hen papper och penna och uppmana hen att rita av sina favorittavlor så fort hen kommer till gnällstadiet, men nu har hen blivit utsatt för det tricket så många gånger att dess verkan börjar avta.
Bäst att gå själv helt enkelt :D
1574342089945.png
 
Jag brukar ju inte frysa (eller...) men just nu är jag så fasligt kall inombords. Fingrarna stela som plokare pinn.
Och måste gå ut igen.
Telefonen höll med mig eftersom batteriet dog trots laddad.
Ska äta bakad potatis med svampsås. Har varit sugen på det i flera timmar nu.
 
Har lämnat in en uppgift till min ”vid sidan av - kurs” i Hälso- och sjukvårdsrätt. Jag ska gå ut till hönsen, de behöver mer mat och nytt vatten. Sedan tänkte jag nog lägga lite tid i köket, jag bör plugga till tentan 2/12 men jag orkar inte just nu, smartare då att göra köket fint så att åtminstone det känns bra.
 
Är så förbannat blött i marken nu att mitt kombinerade vindskydd/staket lagt sig i ena hörnet av trädgården. Hittade en hund på fel sida grinden. :mad: Stängde in odjuren och drog nät, tur jag hade lite stolp hemma som jag kunde använda så det är fritt fram ut på fälten och upp till vägen. Kan ju även vara bra när hönsen är ute att räven inte har fri passage när jag är på jobbet.Blev även till att klippa en del slån som jag och grannen försökte ta bort för några år sedan mha traktor, det fungerade inte att gräva bor skiten. :cautious:

Hönsen var dock glada över sällskapet, de hade inte gått ut på hela dan förrän jag var ute och stökade. Vi fortsatte med att fylla på fröautomaterna och inte en jordnöt kom till spillo. De fick en skopa extra att städa upp och var mycket nöjda innan de gick in för kvällen och jag stängde. :d

Varulven och jag har även roat oss med att gräva upp utanför hönshuset. Det visade sig ligga plattor utanför och var inte bara jord och nån platta som jag trodde. Han grävde, jag bröt med en lite grep och lyfte plattor så han kunde gräva mer och efter jag lyft fler plattor tyckte jag det fick räcka för dagen. Han stod kvar där fortfarande när jag kollade för en lite stund sedan. Vi hittade inga råttor tack och lov och de som fanns hoppas jag blev ordentligt störda.

Nu är jag inne och med rentvättade händer, småsugen på julmust. :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
504
Senast: Kratus
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 260
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
724
Senast: Halcyon
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
524
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp