Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Apropå elräkning, på sommaren brukar mina kosta 40-50 kr/månad. :up:
Nästa blir nog på 200-300 kr eftersom att jag har slagit på golvvärmen i badrummet.
Sen tillkommer förstås nätavgift, elskatt osv men det debiteras ju av nätbolaget. Vet faktiskt inte vad det blir sammanlagt per månad. 🤔
 
Apropå elräkning, på sommaren brukar mina kosta 40-50 kr/månad. :up:
Nästa blir nog på 200-300 kr eftersom att jag har slagit på golvvärmen i badrummet.
Sen tillkommer förstås nätavgift, elskatt osv men det debiteras ju av nätbolaget. Vet faktiskt inte vad det blir sammanlagt per månad. 🤔

Här där jag bor i Aus är elen svindyr! Speciellt här på ön där vi bor och vi kan enbart använda ett bolag.
Och eftersom vi hyr kan vi inte investera i solpaneler heller...
Vår el går på strax under 5000kr kvartalet. Dock "bara" ytterligare ca 1000kr om vi slår på AC'n 24/7
 
Föreläsningar från öppenvården i Gävle. Intressant. Men jag är eg orimligt trött och borde kanske sovit som förberedelse för tentan... :p
 
Glas vin och cigg på ballen.... sambon på väg hem och ska laga middag åt mig (oss). Jag sitter fortf i min jobbuniform... borde gå och ta en dusch....
Svettigt värre idag runt 30 grader. I morgon ska bli 32 tydligen men vi alla håller andan för Lördag som förväntas bli 36 _jvla_ grader !!!
 
Glas vin och cigg på ballen.... sambon på väg hem och ska laga middag åt mig (oss). Jag sitter fortf i min jobbuniform... borde gå och ta en dusch....
Svettigt värre idag runt 30 grader. I morgon ska bli 32 tydligen men vi alla håller andan för Lördag som förväntas bli 36 _jvla_ grader !!!

Vi hade härligt -8 grader i morse :D Trivs faktiskt bättre med det än med er temperatur 😅
 
https://www.bukefalos.se/threads/vad-goer-vi-del-cvii.1485696/post-19108944

Jag går runt med det här idag, bara på grund av @Zinfernia och @Hyacinth
received_742353082947549.jpeg
 
Ok @sthu :) Har ingen egen erfarenhet av någon av dessa. De ser inte ut att vara vattenburna?
Den nya borde vara energisnål med tanke på att den är så ny?
Hade förväntat mig betydligt äldre element än såhär med tanke på eran elräkning.
 
Sitter på jobbet och väntar på lunch (hungrig) sov uruselt i natt och vaknade flera gånger av att pulsen var hög (kanske 10-15 slag mer i minuten jämfört med vad som är vanligt för mig när jag sover) andades snabbt och jag var så varm att jag kände mig stekt inifrån. Funderar på om jag borde googla det men då har jag väl dött förra veckan så kanske är bäst att låta bli.
 
Jag har köpt en rosa elefant också men den har inte kommit än!
Kenneth Jay Lane, märket på armbandet 😃
Åh, jag har en svart elefant och älskar den också!
Och två tigerarmband, en stenbock, en vädur, en alligator, en drake, en ödla, en karp, två zebror, en giraff, en fisk, en fjäril, en orm, en jaguar.... och förmodligen några till 🙄 Deras djurarmband är fantastiska!
 
Ok @sthu :) Har ingen egen erfarenhet av någon av dessa. De ser inte ut att vara vattenburna?
Den nya borde vara energisnål med tanke på att den är så ny?
Hade förväntat mig betydligt äldre element än såhär med tanke på eran elräkning.

Nä, inget vatten här inte. Bara el i mängder. På övervåningen är de ännu äldre..

Kollade på fakturan. Själva elen kostar "bara" 670 kr. Resten är abonnemang och sånt där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
506
Senast: Kratus
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 264
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
724
Senast: Halcyon
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
529
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp