Vad gör ni? 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varm och skönt men lite moln. Tror jag ska rensa lite i mina rabatter när jag druckit upp mitt te. Sugen på att baka fast det egentligen inte behövs. Vill ha min gamla mormors goda tårta, tror den kallas pinocchiotårta. Har blåbär, hallon och jordgubbar i trädgården som jag kan fylla den med :d

Vaknade av ett forskrackligt ovasen utanfor. Det lat som en hel hog med sma hundar som var i luven pa varandra, och det trodde jag anda tills jag insag att Mandy stod och tittade efter vad det var med svansen mellan benen. Hon skulle aldrig vara bekymrad over andra hundar, hon alskar att "polisa" och tala om for dem hur de ska uppfora sig. :angel: Jag var tvungen att ga ut pa natet for att kolla hur ring tailed cats later, och mycket riktigt ... de hade uppenbarligen en uppgorelse under fikontradet bakom oss.
Sa har sitter jag nu klarvaken ... och behover en till kopp kaffe da jag vaknade aldeles for tidigt.

Har ar en bild pa marodorerna fran natet da jag inte han fa upp telefonen nar jag sag dem. De ar precis hur sota som helst.
ringtail2_zpsxl4pelrs.jpg

Vaknade av ett forskrackligt ovasen utanfor. Det lat som en hel hog med sma hundar som var i luven pa varandra, och det trodde jag anda tills jag insag att Mandy stod och tittade efter vad det var med svansen mellan benen. Hon skulle aldrig vara bekymrad over andra hundar, hon alskar att "polisa" och tala om for dem hur de ska uppfora sig. :angel: Jag var tvungen att ga ut pa natet for att kolla hur ring tailed cats later, och mycket riktigt ... de hade uppenbarligen en uppgorelse under fikontradet bakom oss.
Sa har sitter jag nu klarvaken ... och behover en till kopp kaffe da jag vaknade aldeles for tidigt.

Har ar en bild pa marodorerna fran natet da jag inte han fa upp telefonen nar jag sag dem. De ar precis hur sota som helst.
ringtail2_zpsxl4pelrs.jpg

Tvättbjörn är mitt kraftdjur! :love::love:

Slötittar på Frost (kanske sjuttielfte gången) med dottern och sjunger "Let it go" för full hals. Dottern tycker inte att pappa sjunger riktigt lika bra som Elsa. Men det är nog förlåtet när hon på sin 4:e födelsedag igår fick en Elsa/Frost-klänning som hon stolt bar på Kolmården hela dagen i hettan igår.

Tvättbjörn är mitt kraftdjur! :love::love:

Fast tvattbjorn ar val Raccoon? De har ar inte raccooner, slaktingar, men de ser mer ut som lemurer an raccooner och ror sig mer som lemurer. Det var deras rorelse schema nar jag sag dem som helt klart visade att det inte var tvattbjorn/raccoon. De har ar nog bara halften sa stora och ror sig helt annorlunda.

Oh ... och Mandy har traffat pa raccooner tidigare och har inga problem att stodda sig mot dem:meh:

Har äntligen diskat - blev tillslut så ickigt i köket att jag levde på takeout - och stoppat in tvätt vilket är det tråkigaste som finns. Om det finns någon energi kvar ikväll blir det lite dammsugande och allmänt försök att ta tag i röran hemma.

Fast tvattbjorn ar val Raccoon? De har ar inte raccooner, slaktingar, men de ser mer ut som lemurer an raccooner och ror sig mer som lemurer. Det var deras rorelse schema nar jag sag dem som helt klart visade att det inte var tvattbjorn/raccoon. De har ar nog bara halften sa stora och ror sig helt annorlunda.

Oh ... och Mandy har traffat pa raccooner tidigare och har inga problem att stodda sig mot dem:meh:
Ah, svårt att se skillnaden från mobilen :)

Behövde röra på mig så jag tog en tur i skogen och även jag - som är HELT kass på kantarellställen numera - hittade gulingar i mängd.

Borde göra pajer så jag har till matlådor nästa vecka men jag är för trött. Guidade två grupper efter varann idag och det var tydligen en ansträngning. Min hjärna gick på semester efter det.

Mangold, bacon, svamp, lök, fetaost. Nog borde det gå att slänga ihop ett par olika pajer av det....

Mamma mår riktigt dåligt så syster är hos henne nu när husläkarjouren ska komma, och jag har min och systers dotter här. Bra att vi hjälper till såklart, men jag är så trött och vill bara soooooova....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler... 2
Svar
25
· Visningar
781
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 834
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
983
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 310
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka