Vad gör ni? Del 8!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så, packat upp sakerna från pandaklubben. Trevligt att kunna ge ett litet bidrag till WWF :) Dock hade jag önskat att man bidrog med mer än de fjuttiga kronorna som är för varje sak man köper, jag sålde för 2615 kr, och bidraget blev 226 kr. Som tack för det fick jag ihop typ 800 poäng = 3x2 biobiljetter och en pyssellåda plockade jag ut som "belöning". Hade ju hellre sett att man bidrog med mer per sak, och att belöningen blev mindre, eller nått. Men alla små ungar vill väl ha så mycket poäng som möjligt.

Tråkigt att sova? Det är det roligaste som finns, lägga sig ner och fantisera sig bort i drömmarnas värld. :love::love:
Inte riktigt lika spännande när man drömmer om zombies :meh: Inatt var det bara sånna drömmar, och bland annat så strypte jag vanligt folk med nån typ av lina, för dom var med i en sekt som ville att zombies skulle ta över världen typ. O_o:eek: Och så snodde jag en kranbil, som blev en kraschad helikopter, som jag och mitt sällskap kastade ut två små barn ur och snodde den, för att komma undan O_o min hjärna är helt fucked up just nu känns det som :p

Inte riktigt lika spännande när man drömmer om zombies :meh: Inatt var det bara sånna drömmar, och bland annat så strypte jag vanligt folk med nån typ av lina, för dom var med i en sekt som ville att zombies skulle ta över världen typ. O_o:eek: Och så snodde jag en kranbil, som blev en kraschad helikopter, som jag och mitt sällskap kastade ut två små barn ur och snodde den, för att komma undan O_o min hjärna är helt fucked up just nu känns det som :p
:rofl: :rofl: jag dör.... :rofl: :rofl: säkert för att de fick lite sexy time i zombieacokalypsen och du ville vara en del av det, om än en liten märklig del, men vi rår inte för fantasin trots allt? :rofl: :rofl:

Räknas väl fortfarande som ny på jobbet och klarar inte riktigt att ha koll på allt samtidigt. Sen att man har lätt att känna sig dålig gör ju inte saken bättre
Nämen hörre du du, nu tar vi och rycker upp oss. Ingen som är ny på ett arbete kan allt från början. Jag var långt ifrån den jag är idag när jag började på mitt nuvarande jobb. Visst jag kände mig världssämst osv, men jag peppade mig själv med hjälp beröm jag hört på jobbet och började intala mig "att jag kan faktiskt" och hade jag inte gjort det så hade jag inte vågat köra lastbil med släp till Göteborg och sova första natten i lastbilen två år senare.
Det kommer, ha inte så stora krav på dig själv, sänk ribban och tro på dig själv, du fixar detta, heja heja heja. :heart

Jag vill också ha lite udda drömmar igen, hara bara haft konstigt typ verkligehtsdrömmar, synd bara att man inte kommer ihåg alla drömmar man drömmer.

Men hur kommer det sig då att man ser fulllastade ekipage formligen "glida" i diket pga av halkan då? Enligt dig så skulle de ha bättre fäste för att de är tunga och inte glida av vägen, men de gör de ju ändå.

Dom har väl helt enkelt inte anpassat farten efter väglaget. Då åker man i diket oavsett däck på fordonet!

Åh, nu blir jag upprörd :arghh:, hittade detta på en körkortshemsida:

"Hastigheter för olika fordon
Skylt gäller
  • Personbil.
  • Motorcykel.
  • Lätt lastbil.
  • Buss med totalvikt på högst 3,5 ton
Max 90 km/h
  • Tung buss där bälte ej finns för alla passagerare.
  • Tung lastbil på motorväg och motortrafikled.
Max 80 km/h
  • Bil med en bromsad släp- eller husvagn.
  • Bil med en obromsad släp- eller husvagn vars totalvikt (eller tjänstevikt när vagnen inte är lastad) inte överstiger halva bilens tjänstevikt.
  • Tung lastbil (90 km/h på motorväg och motortrafikled)."

För det första gäller skyltar även tunga lastbilar också, speciellt 20,30,40,50,60,70-skyltar.
För det andra, max 90 gäller enbart för lastbil UTAN släp och trailerdragare UTAN trailer, på motorväg motortrafikled.
För det tredje är det max 80 km/h som gäller för tung lastbil och släp oavsett väg.

Inte konstigt det blir tokigt i trafiken när de lär ut fel...

*muttrar* :banghead: :arghh: :banghead:

Vet ni vad det snabbaste i världen är? Glöm alla superhjältar... Det är en angelwings som får sms av dottern som är ute i stallet där det står Jag har trillat av, kan du komma. Tror jag var i bilen innan jag hann läsa färdigt smset.
Som tur var så hade hon inte slagit sig särskilt illa. Utan på typiskt tonårssätt hade hon ju totalt förträngt att det är beckmörkt och storm ute och tagit min lille 6-åring på uteritt barbacka och han hade blivit rädd för något när de galopperade så hon hade åkt i backen. Jag har gjort samma sak många gånger själv när jag var ung och galen, skillnaden var väl att ingen brydde sig om jag åkte av. Men allt gick bra och hon står och gör kladdkakemuffins i köket eftersom hon inte orkade göra tårta ikväll. :angel:

Hoppas att vinden mojnar, ska vara på veterinärkliniken och vaccinera surtanten imorgon 8.30. Tycker inte det är så roligt att köra släp när det stormar precis.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Någon mer som har någon gammal trotjänare du vill hedra? Jag har min 2000kr laptop från 2014 som har fått nya plåster och en spjäla så... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 352
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Jag var och lämnade prover i slutet på januari pga min ME-diagnos. I slutet på förra veckan signerades mina provsvar av läkare, dock...
Svar
8
· Visningar
679
Senast: corzette
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 179
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 26 27 28
Svar
548
· Visningar
15 410
Senast: Luem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka