Vad gör ni? Del 8!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lappvantar på ingång O_o

12230941_1618959855019527_126728963_n.jpg
Jag är inte redo för vinter ännu..:arghh:

Nu har jag kommit tillbaka, trött, frusen och våt, från min ärenderunda i ösregnet. Duschat varmt, fleece tröja, raggsockor och mysbyxor, en stor kopp sparrissoppa vid sidan och lite bukesurf. Sen?! Tja, soffan med filt och en timmes avslappning eller tom sova en stund. Bra ide eller:idea:

Nu har jag kommit tillbaka, trött, frusen och våt, från min ärenderunda i ösregnet. Duschat varmt, fleece tröja, raggsockor och mysbyxor, en stor kopp sparrissoppa vid sidan och lite bukesurf. Sen?! Tja, soffan med filt och en timmes avslappning eller tom sova en stund. Bra ide eller:idea:
Det låter som en utmärkt plan! :up:

Är fortfarande småirriterad på en bild i ett träningsmaterial vi gick igenom på en föreläsning idag. Tanken är att bilden ska locka personer med språkstörning att säga "hon dansar". Simple enough. Vad jag inte förstår är varför i hela friden kvinnan måste dansa halvnaken (magtröja och kort kjol) framför en helt propert klädd man (t-shirt och långbyxor)? :meh:

Nej, jag har i verkliga livet inga som helst problem med hur mycket/lite kläder folk har på sig. Men här rör det sig om ett i övrigt knastertorrt bildmaterial i svartvitt som enbart är till för att i ytterst kliniska sammanhang rehabilitera människors förmåga att sätta ihop ett subjekt och ett verb. Onödigt, tröttsamt och, i mitt tycke som blivande professionell terapeut, pinsamt.

Även här är det ruskväder. Usch!
Dottern fick följa med till stallet idag, men det räckte att hon ryktade Surtant lite så blev hon helt blek och fullständigt slut. Verkligen inte likt henne.
:crazy:
Surtant blev glad i alla fall, hon vill ju träffa sin människa varje dag. StorMatte är ju inte alls samma sak.
Hon är ju dessutom dum och kör en till elakingar som sticker en i halsen.

har trots halsflusshelvetet gått omkring lite framför fotografen (som i vanlig ordning stod och kedjerökte medan han jonglerade med kameran).
Jag ser ju lite lätt lidande ut (sanningsenligt) men bilderna åkte upp på bloggen och jag har alltså utfört mitt dagsverk. Nu dricker jag rödvin och käkar plopp. Måste inhandla mat dock innan magsåret blir för frätande...

acne3_0.jpg

Har varit nästintill dödssjuk i några dagar...
(gör här paus för att ni ska förstå att ni ska tycka synd om mig...)

Har sovit i min frisyr i tre dygn. Ser ut som Lilla My drabbad av en klass 3 orkan. För övrigt ser jag ut som en kvinnlig version av Onkel Fester. Målet idag är att sanera mig själv och försöka återvända till livet

Enligt säkra källor har folket på kvartershaket att jag gått hädan så jag måste nog bege mig dit ikväll för att dementera detta...

Äsch då, jag är fullt övertygad om att du är stylish även med 40 graders feber :up:

Fast du kan nog ha rätt om kvartershaket så det är nog bäst att pallra sig dit :cautious: drick lite glögg, det är alltid bra mot förkylning (intalar jag mig när jag är förkyld :p).

Loggar in på FK hemsida och ser att det inkommit två läkarintyg. Ett som jag kan se, dagen jag var hos läkaren. Och så ett från dagen efter, men där det inte finns nåt intyg jag kan klicka upp och titta på.
Bra för min ångest? Nej :crazy:

Ska jobba imorgon också, måste försöka andas....

Hemma från lite hysterisk shopping på julmarknaden. Innan vi, jag och Syster, åkte dit satte vi upp ett stort skåp med helspegel i badrummet. Fan vad vi är bra :D
Hittade ett par julklappar och en massa saker som jag bara var tvungen att ha. Mest godis då ;) Men jag köpte en liten bushund gjord av gran som står utanför nu, den är helt underbar :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 76 77 78
Svar
1 550
· Visningar
55 440
Tjatter Någon mer som har någon gammal trotjänare du vill hedra? Jag har min 2000kr laptop från 2014 som har fått nya plåster och en spjäla så... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 352
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Jag var och lämnade prover i slutet på januari pga min ME-diagnos. I slutet på förra veckan signerades mina provsvar av läkare, dock...
Svar
8
· Visningar
679
Senast: corzette
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 665