Vad gör ni? Del 8!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan köra med sommardäck i snorhalt väglag också. Men jag vill inte.

det handlar mindre om vad jag kan, än vad jag kan råka ut för. Jag är inte ensam på vägen. Eller i skogen.

Nåväl. Var och en salig på sin tro. :)
Fast det är inte halkfritt med dubbdäck heller på is, vill man ha garanterat halkfritt på is är det isdubb som gäller förstås. ;)

Hemma efter lång dag på praktiken. Inventerat hela dagen så fötterna är helt slut :( var in på affären och handlade lite, blev 2 nya Nora Roberts böcker och 2 lindt hello choklad på extra pris som plåster på "såren". Funderar vad jag ska göra för mat. Köpte ostfralla och tunnbröd, sugen på det, men har ingen matlåda till i morgon om jag inte lagar någon mat :down: eller om jag bara ska göra bacon å makaroner till imorgon å äta smörgås idag... enkelt att fixa...

Tar en paus från mattestudierna. Blir tokig!

Formler.. fy fan vad krångligt. Behöver en liten paus från allt man tryckt in i hjärnan :/

Jag som kommer från dalarna skulle aldrig få för mig att använda året runt däck, förstår dom som ex bor i storstäder där det "aldrig " blir snö att dom vill ha det. Men, jag litar inte på odubbat :)
Vi är alla olika jag kommer aldrig mer köra med dubb även om jag bor ute på landet. Finns ju till och med vissa städer du inte får besöka om man har dubbdäck, då de vill ha dubbfritt i dom. Sen har jag för mig att om man vill åka till Tyskland så är det dubbfritt som gäller där med. Så jag kör nog mer praktiskt, så jag har lite valmöjligheter. Behöver aldrig stressa med att byta till sommardäck och likaså behöver jag aldrig oroa mig att jag lagt på vinterdäcken för tidigt. Jag gillar mina friktionsdäck, men det är jag det. :)

Stormar det någon mer stans i Sverige just nu, det blåser så mycket ute just nu att jag tror att fönsterrutorna kommer snart ge med sig och huset lyfta och flyga bort. :eek:

Att jag aldrig lar mig. Nar det later som om jag har moss i skafferiet ar det bara ismaskinen i frysen som prasslar. :cautious: Jag behover inte fa fnatt och borja leta efter varifran ljudet kommer.:angel:

Det borjar bli riktigt hostlikt har, nu har de flesta lovtraden skiftat farg och en del har redan tappat loven. Sarskilt hostlikt idag da det ar mulet. Jag ska aka upp pa berget och spara lite senare, far se om jag kommer ihag att ta med kameran da.:D

Vad det galler dubbdack sa ar det inte tillatet i manga stater har i USA eller provinser i Canada (sa vitt jag minns ar det tillatet i vissa stater, men jag vet att over de varsta bergen i Klippiga Bergen far man inte ha dubb, daremot kedjor. Nar man kor over alla "pass" (hoga berg dar man ibland stanger av vagen pa grund av daligt vader, bade i Klippiga Bergen och "The Cascades") finns det mycket breda vagrenar med stora skyltar att det ar dags for alla lastbilar att satta pa sjokedjor om trafikljuset dar blinkar, och likanande.
Jag skulle tro att det ar "personal preference" vad det galler dubb eller allvaders dack och kedjor. Och som vanligt blir alla saliga pa sin tro:p

Hemma efter lång dag på praktiken. Inventerat hela dagen så fötterna är helt slut :( var in på affären och handlade lite, blev 2 nya Nora Roberts böcker och 2 lindt hello choklad på extra pris som plåster på "såren". Funderar vad jag ska göra för mat. Köpte ostfralla och tunnbröd, sugen på det, men har ingen matlåda till i morgon om jag inte lagar någon mat :down: eller om jag bara ska göra bacon å makaroner till imorgon å äta smörgås idag... enkelt att fixa...
Hade du bott närmre så hade jag bjudit dig på mat! Här blev det pasta och köttfärssås.

Vi är alla olika jag kommer aldrig mer köra med dubb även om jag bor ute på landet. Finns ju till och med vissa städer du inte får besöka om man har dubbdäck, då de vill ha dubbfritt i dom. Sen har jag för mig att om man vill åka till Tyskland så är det dubbfritt som gäller där med. Så jag kör nog mer praktiskt, så jag har lite valmöjligheter. Behöver aldrig stressa med att byta till sommardäck och likaså behöver jag aldrig oroa mig att jag lagt på vinterdäcken för tidigt. Jag gillar mina friktionsdäck, men det är jag det. :)
Kom på en gång jag antagligen skulle vilja ha dubb och det är om man ska ut och köra mycket med hästtransport på vintern.

Kom på en gång jag antagligen skulle vilja ha dubb och det är om man ska ut och köra mycket med hästtransport på vintern.
Man får köra dubbdäck på transporten och friktionsdäck på bilen. Fast dubben är bara bra om det är is på vägarna, är det enbart asfalt utan is är de ingen hit.

På ett sätt kan vi skippa vintern helt, orka med massa blask, antingen ska de va på riktigt eller så kan de kvitta säger jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Någon mer som har någon gammal trotjänare du vill hedra? Jag har min 2000kr laptop från 2014 som har fått nya plåster och en spjäla så... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 352
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Jag var och lämnade prover i slutet på januari pga min ME-diagnos. I slutet på förra veckan signerades mina provsvar av läkare, dock...
Svar
8
· Visningar
679
Senast: corzette
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 179
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 26 27 28
Svar
548
· Visningar
15 389
Senast: Luem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka