Vad gör ni? Del 8!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du har rätt att känna som du vill. Men jag tycker det är sorgligt att du känner sim du gör.
Nu har jag inte följt er diskussion om däck .. Men .., bara för att de personerna tycker annorlunda än du behöver det inte innebära att de inte gillar eller respekterar dig som person..,

Kommer du ihåg att vi pratade tidigare i en annan tråd att du har varit mobbad och haft det tufft? Jag kan se det så tydligt hos dig att du fortfarande lider av det,
Jag vill ofta bara krama dig när jag läser dina inlägg. För det jag ser är en person som så gärna vill bli omtyckt, Jag tror därför att du blandar ihop två saker dvs den person du är och dina åsikter.

Dvs man kan diskutera och ha helt olika åsikter med en person trots att man gillar den personen. Tex mina vänner och familj så kan vi diskutera och tycka helt olika samtidigt som vi älskar varandra och respekterar varandra. Och det är okej.

Och huruvida folk trycker på gilla-knappen på dina inlägg eller inte.., vad spelar det för roll? Hur många gillanden på Buke du har säger INGET om hur du är som person.
:cry::cry::cry::cry::cry::cry:
Fan.... jag kan knappt läsa igenom ditt inlägg innan ögonen suddas ut av tårar, någonstans träffas en öm punkt.

Jag vet att jag är påverkad av mobbningen fast jag försöker intala mig att jag inte är det, samtidigt som det finns så många dåliga erfarenheter i bagaget.
Har råkat ut på ett annat forum på internet där det gick ut på att dumförklara folk, blev blockad, hamnade i ett annat forum, bättre ton, men ingen som förstod mig och det var en massa jag inte riktigt kommer ihåg, vet folk blev super upprörda för att jag tackat nej till en körning till Stockholm för att jag inte kände mig redo och då menade på att skulle de tackat nej hade de blivit av med jobbet. Jag försökte förklara att vårt åkeri inte riktigt jobbar så och tackar jag nej till en körning får en annan gubbe det och jag får ersätta den gubben på hemmaplan, men det gick inte hem och det blev liv i luckan... slutade med att jag blev utslängd pga stavfel...

Fattar inte varför det alltid ska "storma" omkring mig, jag vill inget hellre än att bara få lov att vara en helt vanlig människa.
Jag tror jag har mest problem online, då jag inte riktigt får fram tonläget på hur jag pratar. I det verkliga livet är jag som en sprallig positiv "clown" typ, men online är det svårt att få fram den där känslan utan att någon ska uppfatta det fel och det är det som är så sjukt svårt.

Jag trodde mobbningen slutade när jag slutade gymnasiet, men nä den fortsätter över nätet i annan form, förvisso har jag kommit ifrån dom forumen där det utövandes men det sitter väl fortfarande spår. Har skitsvårt att lita på folk, speciellt moderatorer/admin, troligen på grund av att på de tidigare forumen så medverkade admins/moddar till att trycka ner och bete sig illa.

Jag har lovat mig själv att gå till en psykolog efter nyår, för då tror jag att min ekonomi blivit bättre och att jag har lite mer tid och är redo för det. Nu blir det bara en ond spiral och jag mått jättedåligt för att jag vet att jag egentligen borde gå till en redan nu, men kan inte och nu har jag då bestämt att det ska bli mitt nyårslöfte och hoppas att det kan hjälpa mig, är väl lite orolig att det ska bli som sist, när de inte kunde hjälpa mig alls.

Råkade ut för det som de sa de inte kunde hjälpa mig med förra torsdagen när en kollega gjorde mig så arg att bägaren rann över, jag va så arg så jag vet knappt vad jag gjorde, men det var inte bra och jag vet jag sökte hjälp för det och när jag satt där å prata så sa de rakt ut att jag inte hade dom problemen som jag beskrev för jag inte var en aggresiv person.... men nu händer detta enbart när jag blir fly förbannad?
Nu när det hände sist blev jag riktigt rädd och ledsen för mig själv, insåg att jag aldrig någonsin kommer ha ett lyckligt förhållande så länge dom problemen lever kvar.

Det värsta var väl att kollegan som gjort mig arg, var en potentiell pojkvän, men i och med att han trissade upp mig när jag var arg så insåg jag att det aldrig skulle funka mellan oss. Så är tillbaka på ruta ett igen. Vill bara snabbspola fram till våren nu.

Sitter på buke, facebook, dricker burn och ser Skellefteå AIK förhoppningsvis spöa Eisbaren Berlin i CHL...

Funderar om jag ska hämta nån av chokladkakorna som jag råkade köpa då jag var och handlade, eller kanske min Ben & Jerrys :angel:

Ska gå och lägga mig i sängen och läsa. Imorgon tänker jag gå till jobbet även om jag mår illa. Sitta hemma "sjuk" är bara värdelöst.

Jag håller med @stjarnhimmel @RedHyuuga. Jag har verkligen ingenting emot dig och jag ser också någon som haft det tufft, med mobbing bla.

Men vi är fler som har och haft det och lärt oss hantera det (vi är nog i många fall äldre än dig, jag är 40+). Inget blir bättre av att man blir curlad för man haft det svårt. Mina föräldrar gjorde det till viss del och jag är inte övertygad om att det var en bra idé även om de gjorde det av omtanke för jag hade det så svårt. Att folk inte håller med en är något man måste lära sig att leva med. Man kan argumentera för sin sak, ändra åsikt om man faktiskt blir övertygad av någon annans argument eller helt enkelt enas om att vara oense.

Jag deltar inte på Buke för att jaga "Gilla", jag gör det för att umgås med människor jag kanske inte alltid håller med men som jag tycker enormt mycket om och som utmanar mig (bla @tanten :heart) samt de som ger mig en insikt i något jag sällan kommer i kontakt med som tex det du jobbar med @RedHyuuga.
Jag har aldrig blivit curlad, har i princip fått ta mig igenom mina problem själv under uppväxten, så jag vet inte hur det är att bli curlad.

Ibland önskar jag att man kunde vrida tillbaka klockan och att jag kunde få vara som de andra som inte blev mobbade, men det går inte och visst det har satt sina spår.
Blev nog inte direkt bättre när jag var ihop med mitt X och han psykiskt misshandlade mig till att bli en osäker person (är fortfarande det, samt konflikträdd). Det är först nu jag börjar hitta mig själv igen även om jag inte gjort det helt än.

Hade jag bara haft riktiga vänner att umgås med, så tror jag det hade underlättat hur man beter sig/skriver i sociala sammanhang, jag kan inte det och uttalar mig ofta "klumpigt", jag är socialt obekväm, även om vissa som träffar på mig när jag jobbar inte kan tro det.

Det har inget med det att göra för min del, spelar ingen roll hur "känd" personen är för mig! Jag vet inte ens vem du är och har ingen åsikt om dig heller, har knappt varit på Buke dom sista åren.

Men att hänga upp sig på likes och liknande hjälper inte dig. Sluta tro att folk tycker illa om dig och försök lämna den känslan! Alla tycker inte illa om någon bara för att man inte tycker lika i en fråga eller har samma åsikter.

Det hjälper inte dig heller att du vänder taggarna utåt och påstår att "kända" nick på buke får dom pga att dom är kända, sluta förminska och nervärdera dig själv. Alla är lika mycket värda och allas åsikter med :heart

Upp med hakan, undvik halkan, håll dig på vägen och må bra :heart
Påstår inget, tog bara upp en känsla jag upplevt, vet förstås inte om det är ett påstående.
Jag har försökt att ge vissa användare en andra chans om jag inte fick en bra upplevelse/känsla första gången och försökt tänka att jag nog troligen misstolkat, men när svaren har samma chargong som det man trodde man hade misstolkat, ja då tappar jag tron för den användaren.

Jag vill egentligen inte tro illa om någon, men tyvärr ger vissa den känslan i och med hur de uttrycker sig och då är det svårt att ändra på den känslan när den återkommer gång på gång igen. Har märkt det när jag lusläser trådar, men inte deltar aktivt i dom och när jag fått kommentarer direkt riktade mot mig själv.

Jag tillhör nog den där kategorin som inte kan ta brutalt hårda ord, som ibland förekommer. Det går att va rak på sak, men på ett ödmjukt sätt, än sånt som slutar med "det fattar du väl?!!"

Nu är det tack och lov en minioritet som gör så här, men de existerar tyvärr, ingen nämnd ingen glömd. :)

Fan.... jag kan knappt läsa igenom ditt inlägg innan ögonen suddas ut av tårar, någonstans träffas en öm punkt.

Jag vet att jag är påverkad av mobbningen fast jag försöker intala mig att jag inte är det, samtidigt som det finns så många dåliga erfarenheter i bagaget.
Har råkat ut på ett annat forum på internet där det gick ut på att dumförklara folk, blev blockad, hamnade i ett annat forum, bättre ton, men ingen som förstod mig och det var en massa jag inte riktigt kommer ihåg, vet folk blev super upprörda för att jag tackat nej till en körning till Stockholm för att jag inte kände mig redo och då menade på att skulle de tackat nej hade de blivit av med jobbet. Jag försökte förklara att vårt åkeri inte riktigt jobbar så och tackar jag nej till en körning får en annan gubbe det och jag får ersätta den gubben på hemmaplan, men det gick inte hem och det blev liv i luckan... slutade med att jag blev utslängd pga stavfel...

Fattar inte varför det alltid ska "storma" omkring mig, jag vill inget hellre än att bara få lov att vara en helt vanlig människa.
Jag tror jag har mest problem online, då jag inte riktigt får fram tonläget på hur jag pratar. I det verkliga livet är jag som en sprallig positiv "clown" typ, men online är det svårt att få fram den där känslan utan att någon ska uppfatta det fel och det är det som är så sjukt svårt.

Jag trodde mobbningen slutade när jag slutade gymnasiet, men nä den fortsätter över nätet i annan form, förvisso har jag kommit ifrån dom forumen där det utövandes men det sitter väl fortfarande spår. Har skitsvårt att lita på folk, speciellt moderatorer/admin, troligen på grund av att på de tidigare forumen så medverkade admins/moddar till att trycka ner och bete sig illa.

Jag har lovat mig själv att gå till en psykolog efter nyår, för då tror jag att min ekonomi blivit bättre och att jag har lite mer tid och är redo för det. Nu blir det bara en ond spiral och jag mått jättedåligt för att jag vet att jag egentligen borde gå till en redan nu, men kan inte och nu har jag då bestämt att det ska bli mitt nyårslöfte och hoppas att det kan hjälpa mig, är väl lite orolig att det ska bli som sist, när de inte kunde hjälpa mig alls.

Råkade ut för det som de sa de inte kunde hjälpa mig med förra torsdagen när en kollega gjorde mig så arg att bägaren rann över, jag va så arg så jag vet knappt vad jag gjorde, men det var inte bra och jag vet jag sökte hjälp för det och när jag satt där å prata så sa de rakt ut att jag inte hade dom problemen som jag beskrev för jag inte var en aggresiv person.... men nu händer detta enbart när jag blir fly förbannad?
Nu när det hände sist blev jag riktigt rädd och ledsen för mig själv, insåg att jag aldrig någonsin kommer ha ett lyckligt förhållande så länge dom problemen lever kvar.

Det värsta var väl att kollegan som gjort mig arg, var en potentiell pojkvän, men i och med att han trissade upp mig när jag var arg så insåg jag att det aldrig skulle funka mellan oss. Så är tillbaka på ruta ett igen. Vill bara snabbspola fram till våren nu.

:heart

Sitter på buke, facebook, dricker burn och ser Skellefteå AIK förhoppningsvis spöa Eisbaren Berlin i CHL...

Funderar om jag ska hämta nån av chokladkakorna som jag råkade köpa då jag var och handlade, eller kanske min Ben & Jerrys :angel:
CHL hockey och det ser lovande ut för Luleås del, dom leder med 2-0 mot Tappara :love:

@RedHyuuga jag ska läsa igenom ditt långa inlägg du la in här när min känsla av att vela krama, skydda och omhulda dig med kärlek lägger sig. Jag gårter bara och blir involverad i allt om jag inte håller mig på lite avstånd :heart

Stor kram

Jag ska fundera lite och så ska jag svara dig med lite tankar,
:) :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
50 691
Tjatter Någon mer som har någon gammal trotjänare du vill hedra? Jag har min 2000kr laptop från 2014 som har fått nya plåster och en spjäla så... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 352
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Jag var och lämnade prover i slutet på januari pga min ME-diagnos. I slutet på förra veckan signerades mina provsvar av läkare, dock...
Svar
8
· Visningar
679
Senast: corzette
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 621