Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
4834846F-A7A8-4501-BA28-AB8FEF8B9065.webp

Sugen på att klippa lugg! Obs det kommer ske hemma i badrummet med en kökssax innan lördag isf. Vilka röstar för?

Ja! Lugg är så snyggt!
Jag gillar också lugg egentligen! Hade typ alltid lugg fram tills för kanske 5-10 år sen. Då fick jag för mig att jag har för kort panna 😬 Men nu har har mitt hårfäste ev krupit upp lite 😅

Olika luggar jag testat genom åren:

IMG_4005.webp

Nu är jag lite sugen på nån slags gardinlugg tror jag, inte för väl tilltagen men liksom inte några "strån" heller bara.

Jag kom ihåg att köpa en pensel på vägen hem så nu kan jag äntligen måla ytterdörren!

Det var dock rätt vemodigt att gå just den sträckan jag valde utan Chika, det har jag inte gjort sedan hon dog, men jag träffade flera andra hundar att klappa på.

Så fruktansvärt trött idag efter att jag vaknade 03:40 och sedan körde för att träffa kirurg och fysio på återbesök. Hade sån tur att jag slapp vänta på fysio utan han sköt på sin lunch så jag slapp vänta två timmar mellan besöken. Köpt penséer och planterat på pappas grav. :cry:

Lagt mig för att vila lite, trodde nästan jag skulle bli tvungen att stanna efter vägen och sova en stund! 😦

Mycket veterinär i dag...
Men nu är 3 av 4 hästar kollade i munnen och generellt såg det bra ut:bow:. PRE killarna ska bli kollade till vintern igen då det fanns lite foderinpackningar och nya stoet fick mer än godkänt :up: och hon behöver bara kollas vartannat år. Minstingen kollades inte alls, dels pga av ålder men också för att det är lugnast så just nu:angel:

Sen katternas veterinär... O_o
Om man ringer och säger att katten som står på två mediciner inte får tillräcklig lindring av dom och då får till svar att dom vill plocka bort den ena? O_o
Tredje gången jag bad henne förklara varför så kröp det fram att den ena medicinen ser man knappt ingen effekt av förrän om ca 14 dagar (det har gått 10 nu)...:banghead: hon kanske kunde sagt det från början och 15 minuter innan i samtalet första gången jag frågade....:meh:
Jag börjar tröttna lite på att ingen tycks veta rakt av hur man ska hantera dessa biverkningar av solensian och på råga av allt så är det tydligen inte ovanligt alls att det håller i sig i 3-4 månader....vi har hållit på 6 veckor :crazy:

I kväll är inte tålamodet stort direkt :bag:

Katten kom inrusande med en mus eller ung råtta häromdagen. Den försvann spårlöst i vardagsrummet. Redan idag känner vi lukten av ruttnande dött djur, omisskännligt. Så ... jag behöver antagligen ta ner hela bokhyllan (den har gömt sig bakom den, lukten leder dit...) vilket innebär att ta ner typ 500 böcker från hyllorna för att kunna dra ut bokhyllan..... Tack Kalle katt....
Det var en råtta…. Stanken i rummet var som … rutten surströmming!

Stackars lilla råtta….

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24