Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska iväg och hämta hö idag, samt passa på att besöka Biltema. De har visst någon typ av "lim" som man kan laga betongsprickor med. Ska testa det på den fula sprickan på verandan. Och så ska jag måla en andra strykning på det gula. Ska bli så spännande att börja med den röda färgen sedan, och så se hur det ser ut tillsammans :) .

Tvättar och multitaskar i vanlig ordning. Har packat ett par paket, pantat och slängt plast på återvinningsstationen.

Ätit frukost och ska nu ta med mig hundarna och åka till stallet.
Senare idag ska jag packa ihop min sköna säng, sängkläder och plocka fram flyttlådor och börja tömma köksskåpen.
Blir det lägenhet, hus eller en box i stallet och granne med hästen som nästa bostad? Jag var ju boxgranne med en häst på förra stället när jag renoverade kåken och sämre kan man absolut bo fast några sovmorgnar blev det inte, lyckades hon inte väcka mig med en morgonpuss :heart drog hon helt sonika av mig täcket.:laugh:

Senast ändrad:
Vaknade till vid 3 inatt av att det var lite varmt I sovrummet...Fick ju för mig att elda igårkväll 🙃. Vaknade sen i morse inte bara med träningsvärk utan också magknip och trög mage och solsken men hoppas på det utlovade och mycket välbehövliga regnet!

Regnet hänger i luften men om 25 minuter ska jag och vännen på vår vanliga helgpromenad med hundarna. Vi är härdade av alla väder men jag tror inte regnet kommer förrän till eftermiddagen här...

Väntar på att exet ska höra av sig så vi kan åka och hämta chips vi sålt via sonens fotboll…
Hatar att vänta och inte veta när det blir av!
(Dumma mig sa att jag kan ”lite när som helst” idag så jag får väl skylla mig själv…)

Kaffe i sängen innan det är dags att åka in till jobbet. Är ngt byajippo vi behöver vara en del av. Sådär sugen
Jag brukar hålla mig långt borta från byajippon, sånt har aldrig varit min grej och då förväntas man delta med nånting om man dyker upp, jag lärde mig tidigt att "det blir ju så kul du måste komma" betyder "vi behöver gratis arbetskraft".:meh:

Vaknade och bestamde mig for att koksfonstret maste tvattas. Upptackte att fonsterramarna var i daligt skick pa bade insida och utsida, sa har nu skrubbat och skrubbat, och darover tvattat koksfonstretna. Ovriga fonster behover nog samma behandling, men inte idag...

• Gilla
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad