Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har gått en liten runda och gässen hade fått små dunbollar! :love:

1000027382.webp

Jag som mer eller mindre suttit på första parkett under kalla kriget vet hur snabbt saker och ting kan skifta och vad man då måste ha förberett och det är inte i första hand att fly eftersom det finns ingen stans man är säkrare än i hemmet. Det som med allra största sannolik händer är en ekonomisk och teknisk blackout, inte en atombomb i skallen och är man då lite förberedd när det händer behöver man inte belasta samhällssystemet i onödan, dom får nog tillräckligt att göra ändå.
Annat var det ju när Adolf och grabbarna satte världen i brand, jag hade en vän, nu död sen flera år, som varit med som finlandsfrivillig så jag har hört mycket om vad som tilldrog sig men som aldrig kom till allmänhetens kännedom här i Sverige.
Hur som helst så klarar vi oss inte hemma om det är kallt ute. Vi kommer då att frysa ihjäl så vette fan om det är så jävla säkert att stanna kvar här.

Jag kan ganska mycket om beredskap och hur man överlever om en katastrof händer men jag tänker inte börja bunkra upp ifall det skulle hända.

Husvagnen är flyttad. Allt är iordningställt. Solseglet är uppe och vilken skillnad det blev inne! Fick ett sms om att den stora silverfilten är på väg. Jag tror vi kommer överleva sommaren! :up:

Förövrig mår kissen jättebra nu på rätt dos medicin, ingen krage och hon är ute och njuter i solen och jagar igen 🤩🥰

Rensat ogräs och städat växthuset och i farten så blev även en rabatt utanför entrén resad :up: Även pannan är tänd så vi har varmvatten till kvällens dusch och jag har kört in lite ved också. Sambon sitter fortfarande i traktorn och putsar gräs, men nu är han på sista vallen åtminstone :up:

Borde gå in och plocka fram kött så det hinner tina. Tror det blir grillat i kväll :d

Hur som helst så klarar vi oss inte hemma om det är kallt ute. Vi kommer då att frysa ihjäl så vette fan om det är så jävla säkert att stanna kvar här.

Jag kan ganska mycket om beredskap och hur man överlever om en katastrof händer men jag tänker inte börja bunkra upp ifall det skulle hända.
Nej alla har ju ett eget val, det går inte att tvinga någon och det är ju heller inte meningen, huvudsaken är att man har en plan som går att verkställa, det är ju hela andemeningen i det hela.

Bara tagit det lugnt idag, har en gryta med bacon, benfri kotlettrad, chili och vitkål i ugnen. Borde packa ner porslinet men kan ta ett skåp senare ikväll. Tagit en te och macka, men orkar nog lite mat senare. Fick hjälp av fyrfotingarna när jag putsade köttet. :d

Ska bära bort lite skräp till återvinningen senare, bl a den trasiga kartongen som levererades tidigare. :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka