Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag minns hur det var när jag flyttade hit och då var det bara 2 mil och jag hade lastbil men det var ju inte bara "några pinnstolar och lite skit" som en kompis sa när han bytte lägenhetVarit så sjukt trött att jag inte var i stallet förrän vid 15 idag!Kanaljen fick både morötter och äpplen i fölsedagspresent.
Nu har jag lagt mig en liten stund efter att jag gått med lite sopor och röjt i min tidigare panikstädning så jag har sorterat ut ännu mer sopor och börjat plocka ihop så smått. Planen är att packa ihop sängen ikväll och sova i gästrummet. Rulla ihop bäddmadrassen, skruva loss benen och ställa sängar och resårmadrasser mot en vägg så jag kan fortsätta och ställa in flyttkartonger allt eftersom ikväll och tömma vardagsrummet så jag kan städa ordentligt där.
I morgon, äntligen, kan jag hämta och fylla släpet men först i morgon bitti åka iväg och kolla ringtryck och tanka, pussa på hästarna och sedan hämta släpet och fylla det ASAP så jag kommer iväg nån gång.
Lång dags färd till natt men om jag bara följer listan kommer jag ihåg det viktigaste nu när vi åker. Katternas ena klätterträd ska natrurligvis packas ner, kattmat ligger redan i bilen och kattsanden är på väg till huset med posten.
Blir några dagars portioner hundmat som ska packas i bilen ikväll och sopor som ska bäras ut. Ladda diskmaskinen och packa porslin. Tänker försöka göra en tidig kväll och ställt klockan på flera hålltider i morgon.![]()
Å vad roligt sånt där är, verkligen skitkul *Morr*, jag har puckelpist runt växthuset och det är tuvor till förbannelse och ojämnt så det sista jag ska göra när det är färdigkört med minilastaren är att koppla på fräsen och grundfräsa och jämna ut hela ytan och sen hålla efter med gräsklippning så den blir stabil annars växer tuvorna snabbt igen, hört talas om kvickrot? Jag har massor, vill du ha?Tog i från tårna och klippte en bit av gräsmattan. Haqr brukat skopja att gräsklippare hos mig till hälften tjänstgör som jordfräs.
Efter vinterns sorkanfall stämmer det bättre än någonsin. Rena puckelpisten. Den här biten representerar resten som ser likadant ut
Visa bifogad fil 185425