Nej det är den inte, men det har många svårt att förstå... tyvärr. Enkla saker blir svåra, kan se enkla ut när jag gör det, men tar mycket energi eftersom det krävs mycket fokus osv. Här i Nyköping klagar man HÖGT över att en del rondeller tas bort och det byggs trafikljus istället. Jag är dock glad för det för jag har aldrig varit nära att bli påkörd så många gånger som här, och då har jag rört mig i många större städer, tex mitt i Malmö. Skillnaden är trafikljus. Det fungerar i stora Malmö men här kommer det visst bli kaos enligt folk som kör bil. Sorgligt.Verkligheten vi nu lever i är inte byggd för gravt synskadade och blinda, det krävs nästan att det ska vara ett hushåll där den ena inte är synskadad. Jag fick just en idè om kastruller och stekpannor för synskadade, inbyggt element som en vattenkokare och isolerade undertill så dom kan stå på vilken plan yta som helst, det är ju ingen utopi att konstruera detta för kan man konstruera ett våffeljärn, en smörgåsgrill och liknande som kan stå var som helst kan man konstruera en kastrull och stekpanna på samma sätt.
Jag bor i en bra lägenhet byggt enligt handikappanpassad standard och trivs med det, men just spisen är en källa till trubbel, så varför inte försöka få en bostadsanpassning när jag ändå tycker att det borde gå? Och när det faktiskt finns talande spisar till blinda/synskadade? Men vi får se vad kommunen svarar. Antagligen nej. Tänkte överklaga då.