Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 Är!

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Röd?!?! :cautious: Eh nej hÀr Àr det bara svart som min sjÀl som gÀller. Dagen till Àra med pentagramdetaljer. :angel:
Hade möjligen varit okej med blodrött.
source.gif

Sol! LĂ€! Uteservering!
Min sjĂ€l har förflyttats till MĂŒnchen.
DÀr har jag aldrig varit, men tror att skulle kÀnnas ungefÀr sÄhÀr i en solig biergarten dÀr. Ska kolla om jag har rÀtt nÄn gÄng :D

Dock hollĂ€ndare bredvid mig đŸ€·â€â™€ïž

Fick svar fÄn SLU! :bow: Heja magkÀnslan!:banana: Fuck veterinÀrer som inte vet vad dom gör! :rage:

Det vÀrsta Àr vÀl att jag hade helt rÀtt i hela krÄksÄngen ;), Kortisonet ska inte sÀttas ut utan höjas rejÀlt och den andra Atopican ska bort direkt! Och absolut inte ge Solensia mer, bÄde tidigare och nuvarande veterinÀr har frÄgat om dom ska fortsÀtta ge henne den och jag har sagt bestÀmt nej och dom har sagt att dom lÄter mig bestÀmma. Det borde vara sjÀlvklart att hon inte ska ha kan jag tycka?! O_o
Nu ska jag bara övertala veterinÀren om det nya upplÀgget med erfarenhet frÄn SLU, annars blir det byte av veterinÀr och klinik igen helt enkelt :devil:

Tog ut en komptimme och sitter ute hemma och skruvar ihop min nya utesoffa.

Jag har en affÀrsidé om att erbjuda ihopmontering av möbler.

Bara det att jag Ă€r tveksam till att jag vill syssla med det :cautious:😅

Man vet att sommaren nĂ€rmar sig nĂ€r FrĂ€lsningsarmĂ©n spelar pĂ„ torget! Jag hĂ„ller tummarna för att Jag vill ha blommig falukorv spelas snart men just nu Ă€r det vĂ€ldigt finstĂ€mt med I denna ljuva sommartid 😅
NÀr jag satt vid orgeln i kyrkan och spelade lite i förvÀg innan kantorn och kören skulle komma sÄ vÀntade jag in dom och nÀr dom klev in spelade jag introt till Mupparna, dom skrattade sÄ dom nÀstan vek sig dubbla och alla som kommit lite tidigare gapskrattade i bÀnkarna.:D

Goda vÀnnen har ett fölsto med akut fÄng. Behövde veterinÀr men de "bra" privata var inte tillgÀngliga. Distriktet kom. En yngre kvinna iklÀdd hjÀlm och skyddsvÀst.

Stackare. Att jobba som distriktsveterinÀr i jour och vara sÄ hÀstrÀdd. Hon skulle ju bara ge lÀkemedel.

Goda vÀnnen har ett fölsto med akut fÄng. Behövde veterinÀr men de "bra" privata var inte tillgÀngliga. Distriktet kom. En yngre kvinna iklÀdd hjÀlm och skyddsvÀst.

Stackare. Att jobba som distriktsveterinÀr i jour och vara sÄ hÀstrÀdd. Hon skulle ju bara ge lÀkemedel.
Sa hon att hon var hÀstrÀdd? Annars kan jag vÀl tycka att det aldrig skadar att ha skyddsutrustning nÀr man kommer ut och ska behandla en okÀnd hÀst?

För vÀldigt mÄnga Är sen fanns hÀr en gammal veterinÀr jag var bekant med som var hÀstrÀdd, jag var med honom flera gÄnger nÀr det skulle sprutas hÀstar för han tordes verkligen inte, kossor och lömska hundar dÀremot dÀr hade han inga som helst problem utan enbart hÀstar.

Min gamla hÀst hade en sÄrskada pÄ ett ben som behövde sys, men hon vÄgade inte göra det sÄ jag fick ringa ut en annan veterinÀr. Jag var vÀldigt tveksam till att det skulle hÄlla och tyvÀrr fick jag rÀtt, men jag lyckades ÀndÄ sköta om det med omlÀggningar sÄ det lÀkte Àven om det inte var sÄ vackert. VeterinÀr tvÄ ringde jag aldrig ut mer, han hade blivit anmÀld för sin egen hÀsthÄllning + en transportolycka dÀr en hÀst gick igenom golvet pÄ transporten han körde fick jag veta efterÄt. Det hade inte slutat bra. :crazy:

:eek: Kan man ens jobba som distriktsvet och vara hÀstrÀdd, det övergÄr mitt förstÄnd O_o

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat