Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 Är!

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
🙄 vad Ă€r det för fel pĂ„ mĂ€nniskor som sprider helt pĂ„hittade rykten? Om jag hade trott pĂ„ personen sĂ„ hade mitt Ă€ktenskap varit i gungning och jag hoppas att det andra paret ocksĂ„ klarar det. Nu Ă€r jag vĂ€ldigt trygg i att det Ă€r helt och hĂ„llet pĂ„hittat av en person som Ă€r avundsjuk och bitter. Min magkĂ€nsla gĂ€llande personen har alltid varit skeptisk men en sak hade hen Ă„tminstone rĂ€tt i, man ska passa sig för mig om man missköter sig.đŸ€Ź

Det blev ett spin intervall-pass efter stallet. Svettigt vĂ€rre blev det! 😅 Funderar nu pĂ„ om jag orkar resa mig upp ur soffan och gĂ„ ut och trĂ€na lite extra med hunden đŸ€” Vi har kurs i morgon men en stund trĂ€ning hit eller dit lĂ€r inte göra skillnad inför i morgon:angel:

Puh! Blev fÀrdig innan kl 21!
20260506_203215.webp

Lade dit dynorna och kuddarna för ett foto innan jag fick ta in dem 😅 Men det blev fint iallafall! đŸ„°

Mina fina hĂ€st som fixade mig en semesterdag imorgon, tacksamt att det löste sig samtidigt vill jag ju vara rĂ€dd om de dagarna men skönt att vila vĂ€nster knĂ€ och framförallt vĂ€nster handled. Vad som hĂ€nde?? Vi kom pĂ„ grusvĂ€gen hemĂ„t mot stallet, tog lite extra galopp och plötsligt nitade hon. Behöver jag sĂ€ga att jag inte satt kvar pĂ„ sitsen? 😆. (Kan hĂ€nda enstaka gĂ„ng I galopp nĂ€r man rider ute men aldrig innan med rockarden). NĂ„vĂ€l, en hĂ€rlig vagnstur annars 😍. Nu sitter jag i soffan med lindad handled för stöd och ser Sveriges mĂ€sterkock 😊.

Tittar pÄ serie (Krigets vindar) och kÀnner mig lite sÄr lagom trött. Ska nog ta lite te snart

Meeeeer bilder!!
Norpade dessa av mĂ€klaren, sĂ„ ni fĂ„r se det iaf. 😁
Behöver renoveras invĂ€ndigt. Men Ă€r fullt funktionellt och beboeligt i nulĂ€get, drygt 3000kvm tomt och har en liten Ă„ som rinner precis intill. 😍 Perfekt för ankorna sonen drömmer om. 🩆
Bott en Àldre person i huset sÄ tomten Àr i behov av rensning och kÀrlek, men blir lite som en blank canvas vilket kÀnns kul!
Kommer göra mycket (det mesta) sjÀlv, sÄ det fÄr ta den tid det tar. Sonens rum Àr givetvis prio ett + hönshusfix.

Inga grannar! đŸ„ł
1,5km till badstrand med glasskiosk, massor av naturreservat och smÄ sjöar i omrÄdet.

Det blir en flytt pĂ„ ca 25mil för oss. Familjen Ă€r glad, för jag har ocksĂ„ kikat pĂ„ hus 50-60mil bort sĂ„ de tycker att det hĂ€r kĂ€nns bĂ€ttre. 😆

4EB09D45-6C14-4F8F-AA34-89226DC5840D.webp

Behöver renoveras invĂ€ndigt. Men Ă€r fullt funktionellt och beboeligt i nulĂ€get, drygt 3000kvm tomt och har en liten Ă„ som rinner precis intill. 😍 Perfekt för ankorna sonen drömmer om. 🩆
Bott en Àldre person i huset sÄ tomten Àr i behov av rensning och kÀrlek, men blir lite som en blank canvas vilket kÀnns kul!
Kommer göra mycket (det mesta) sjÀlv, sÄ det fÄr ta den tid det tar. Sonens rum Àr givetvis prio ett + hönshusfix.

Inga grannar! đŸ„ł
1,5km till badstrand med glasskiosk, massor av naturreservat och smÄ sjöar i omrÄdet.

Det blir en flytt pĂ„ ca 25mil för oss. Familjen Ă€r glad, för jag har ocksĂ„ kikat pĂ„ hus 50-60mil bort sĂ„ de tycker att det hĂ€r kĂ€nns bĂ€ttre. 😆

Visa bifogad fil 184982
Men guud sĂ„ hĂ€rligt, sĂ„ glad för din skull 😍

:eek: Kan man ens jobba som distriktsvet och vara hÀstrÀdd, det övergÄr mitt förstÄnd O_o
Ja, jag hade en uppenbart livrÀdd som skulle vaccinera min fölunge. Herregud. Hon var inte ens brÄkig!

Jag har aldrig i mitt liv sett en veterinÀr pÄ rutinuppdrag iklÀdd skydd.
Haft hÀstar i mÄnga Är och har man 18 hÀstar trÀffar man veterinÀr 18 gÄnger oftare. Aldrig sett en veterinÀr iklÀdd hjÀlm och vÀst.

Är det nytt??
Tycker du det Àr fel att de skyddar sig?

Inga grannar! đŸ„ł

Visa bifogad fil 184982
Men gud sÄ fint! :love:

Inga grannar! đŸ„ł

Visa bifogad fil 184982
SĂ„ modigt och spĂ€nnande! đŸ€© Ser helt klart ut som att det Ă€r beboeligt medan du kan renovera som du vill :up:

Jag Àr nyfiken, flyttar du för skoj eller har du nytt jobb?

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

• Helt knĂ€ckt
  • Svensk politik 9
  • Autistic meltdown

Barn

Hund

Katt, Andra Djur