Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad roligt!En kurs i tuftning.![]()
Nja. Vi hade 16 grader i huset i morse pga minusgrader ute...Jag fryser, men kan verkligen inte motivera mig för att gå ut och tända i pannan. Mitten av maj, då är eldningssäsongen slut! Så det så!
Mycket beror väl på vilken nivå av bunkrande man talar om?Hur som helst så klarar vi oss inte hemma om det är kallt ute. Vi kommer då att frysa ihjäl så vette fan om det är så jävla säkert att stanna kvar här.
Jag kan ganska mycket om beredskap och hur man överlever om en katastrof händer men jag tänker inte börja bunkra upp ifall det skulle hända.
Jag fryser, men kan verkligen inte motivera mig för att gå ut och tända i pannan. Mitten av maj, då är eldningssäsongen slut! Så det så!
Men visst är det en ovanligt kall vårNja. Vi hade 16 grader i huset i morse pga minusgrader ute...Och vi bor i södra Sverige.
Det är dessa arktiska vindar från istiden som aldrig ger sigMen visst är det en ovanligt kall vår
Eller är det jag som blivit en gammal fryslort![]()
Tycker det är ovanligt kallt på nätterna än. Jag bor i södra sverige och vi har fortfarande minugrader och frost på nätterna.Men visst är det en ovanligt kall vår
Eller är det jag som blivit en gammal fryslort![]()
Det är lite så jag tänker också, inte ekonomiångest men vi är en sittande fågel om datasystem efter datasystem brakar ihop och det är ingen utopi, varor tar slut i affärerna om det ens går att handla längre, logistikkedjor stannar, det räcker med en rejäl riktad hackerattack mot livsmedelsförsörjningen och handeln för att det kontantlösa och papperslösa samhället ska krackelera rejält för en kortare eller längre tid. Sårbarare än nu har vi aldrig tidigare varit.Mycket beror väl på vilken nivå av bunkrande man talar om?
Jag har inte precis källaren full av konserver. Men antagligen mer än många andra. (hänger ihop med min ekonomiångest)
Om jag plötsligt står utan tillgänglig inkomst behöver jag inte svälta ihjäl. Det är väl mest den nivån det ligger på.
Jag fyllde upp acctanken ikväll, det är segt i år med vårvärmen, det svänger för mycket neråt nattetid än för att gå över på sommareldning och slå igång värmepumpen i verkstan och låta den värma hela verkstadsutrymmet = hela logen men nu räcker det att elda varannan dag. Hela verkstan + bostaden är på drygt 200 kvadrat och jag vägrar frysa, det är jag helt klar med i detta livet.Jag fryser, men kan verkligen inte motivera mig för att gå ut och tända i pannan. Mitten av maj, då är eldningssäsongen slut! Så det så!