Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det viktigaste för god sömn är att lägga sig vid samma tid, och stiga upp vid samma tid, varje dag.Funderar på om jag orkar stanna uppe och kolla på Avalanche - Wild. Behöver ju inte gå upp tidigt imorgon. Är inte ett dugg sömnig konstigt nog.

Usch, ja, det är KALLT. Jag tycker också att det är jättebra att det regnar, men håller med om att det skulle vara bra med lite varmare väderRegnar och har gjort så hela natten. Stora vattenpölar överallt. Jag klagar inte men det är mycket vatten på en gång. Hästarna tycker det räcker nu. Katterna vill inte ut...
Men temperaturen? Mitten på Maj och vi har 5 grader ute i södra sverige?
Kaffe! Jag behöver massor av kaffe just nu![]()
![]()
Vi skrapade bilarna här runt halv åtta på morgonen i förrgår.Regnar och har gjort så hela natten. Stora vattenpölar överallt. Jag klagar inte men det är mycket vatten på en gång. Hästarna tycker det räcker nu. Katterna vill inte ut...
Men temperaturen? Mitten på Maj och vi har 5 grader ute i södra sverige?
Kaffe! Jag behöver massor av kaffe just nu![]()
![]()
Samma härVi skrapade bilarna här runt halv åtta på morgonen i förrgår.Det är en kall Maj.
Oj, det skulle aldrig hända här! Så fort vi öppnar ett nytt paket kaffe läggs kaffe till på inköpslistan! Allvarliga saker...Meh. Inget kaffe hemma
Oj, vilka risker du tar. Här finns runt 5 paket i ett FIFO-lager (First In First Out) och de gånger det krupit under så känner man bristen flåsa i nacken. En gång på 25 år har det gapat tomt och det ger än idag mardrömmar och kalla kårar. Allvarligt (men kanske med viss överdrift).Oj, det skulle aldrig hända här! Så fort vi öppnar ett nytt paket kaffe läggs kaffe till på inköpslistan! Allvarliga saker...![]()
Ja, ibland köper jag på mig några paket om det är ett bra pris på kaffe, och då känner jag mig riktigt trygg och rik...Oj, vilka risker du tar. Här finns runt 5 paket i ett FIFO-lager (First In First Out) och de gånger det krupit under så känner man bristen flåsa i nacken. En gång på 25 år har det gapat tomt och det ger än idag mardrömmar och kalla kårar. Allvarligt (men kanske med viss överdrift).
Vad ska du göra med alla rum?Jag börjar fundera på om det inte är dags att köpa en större lägenhet. Jag har det egentligen alldeles för bra, bor själv i en fyra (eller ja, tillsammans med två katter) och trivs så himla bra både i området och i föreningen.
Problemet är att jag skulle vilja bo större. Föreningen har sexor som jag rent ekonomiskt skulle kunna köpa, men då skulle jag behöva bo allra högst upp i huset. Förvisso med en enastående utsikt men också med allt som kommer till. Jag tycker att det är lite obehagligt att bo så högt upp om något nu skulle hända, särskilt med tanke på att ena sidan av huset inte är så enkel att komma åt för räddningstjänst då huset ligger på ett berg.
Hade jag bott utan katterna hade det varit okej men de är inte lastgamla än och lever förhoppningsvis många år till.
Jag tycker att det är så svårt att nöja mig med det jag har, jag bor ju så himla bra egentligen! Stabil förening med låg avgift och knappt några höjningar alls de senaste sju åren, parkering med laddstolpe utanför (där jobbet dessutom står för hela parkeringskostnaden eftersom jag behöver ladda min förmånsbil), tillräckligt nära innerstan för att kunna gå till citykärnan men ändå utanför vägtullarna så att jag slipper betala varje gång jag åker ner till min häst.
Det enda jag inte kan göra något åt är boytan.
Jag får sluta hänga på Buke, jag blir alldeles för inspirerad av allas bostadsbyten här![]()