Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
De har stängt av värmen igår
Men elementet i köket har inte fattat det utan är kokhett fortfarande
Hur lång tid ska det ta,
Idag är det lite kyligt ute
Massa fjällgäss och andra fåglar har mellanlandat här

• Gilla
Reactions: Sel
Regnar och har gjort så hela natten. Stora vattenpölar överallt. Jag klagar inte men det är mycket vatten på en gång. Hästarna tycker det räcker nu. Katterna vill inte ut...

Men temperaturen? Mitten på Maj och vi har 5 grader ute i södra sverige? :confused:O_o:cautious:

Kaffe! Jag behöver massor av kaffe just nu ☕☕☕ :rolleyes:

Försöker skaka av mig mailen från bostadsbolaget. Orkar inte med dom. Men det är svårt att släppa. Att folk med makt beter sig så.
Men har ätit två mackor och är inne på första kaffekoppen.
Ska ut och jogga och hoppas inte att det kommer regna för mycket. Lite gör inget bara det inte öser ner.

• Gilla
Reactions: Sel
Regnar och har gjort så hela natten. Stora vattenpölar överallt. Jag klagar inte men det är mycket vatten på en gång. Hästarna tycker det räcker nu. Katterna vill inte ut...

Men temperaturen? Mitten på Maj och vi har 5 grader ute i södra sverige? :confused:O_o:cautious:

Usch, ja, det är KALLT. Jag tycker också att det är jättebra att det regnar, men håller med om att det skulle vara bra med lite varmare väder :) !

Ledig idag! Sitter och dricker kaffe och ska snart gå ut och ge hästarna frukost och sen gå till gymmet :) Blir en shoppingtur med familjen sen och i em iväg på träning för äldsta dottern och hennes häst.

Ska nog ut och måla lite på verandan om en stund. Det ska KANSKE regna idag, men det borde inte spela någon roll om det kommer lite regn eftersom allting är under tak.

Vi skrapade bilarna här runt halv åtta på morgonen i förrgår. 😅 Det är en kall Maj.

Oj, det skulle aldrig hända här! Så fort vi öppnar ett nytt paket kaffe läggs kaffe till på inköpslistan! Allvarliga saker... :)
Oj, vilka risker du tar. Här finns runt 5 paket i ett FIFO-lager (First In First Out) och de gånger det krupit under så känner man bristen flåsa i nacken. En gång på 25 år har det gapat tomt och det ger än idag mardrömmar och kalla kårar. Allvarligt (men kanske med viss överdrift).

Vedhämtning nyss efter att kaminen fått vila i flera veckor.

Oj, vilka risker du tar. Här finns runt 5 paket i ett FIFO-lager (First In First Out) och de gånger det krupit under så känner man bristen flåsa i nacken. En gång på 25 år har det gapat tomt och det ger än idag mardrömmar och kalla kårar. Allvarligt (men kanske med viss överdrift).
Ja, ibland köper jag på mig några paket om det är ett bra pris på kaffe, och då känner jag mig riktigt trygg och rik... :D

Jag börjar fundera på om det inte är dags att köpa en större lägenhet. Jag har det egentligen alldeles för bra, bor själv i en fyra (eller ja, tillsammans med två katter 😅) och trivs så himla bra både i området och i föreningen.

Problemet är att jag skulle vilja bo större. Föreningen har sexor som jag rent ekonomiskt skulle kunna köpa, men då skulle jag behöva bo allra högst upp i huset. Förvisso med en enastående utsikt men också med allt som kommer till. Jag tycker att det är lite obehagligt att bo så högt upp om något nu skulle hända, särskilt med tanke på att ena sidan av huset inte är så enkel att komma åt för räddningstjänst då huset ligger på ett berg.

Hade jag bott utan katterna hade det varit okej men de är inte lastgamla än och lever förhoppningsvis många år till.

Jag tycker att det är så svårt att nöja mig med det jag har, jag bor ju så himla bra egentligen! Stabil förening med låg avgift och knappt några höjningar alls de senaste sju åren, parkering med laddstolpe utanför (där jobbet dessutom står för hela parkeringskostnaden eftersom jag behöver ladda min förmånsbil), tillräckligt nära innerstan för att kunna gå till citykärnan men ändå utanför vägtullarna så att jag slipper betala varje gång jag åker ner till min häst.
Det enda jag inte kan göra något åt är boytan.

Jag får sluta hänga på Buke, jag blir alldeles för inspirerad av allas bostadsbyten här 😅

Jag börjar fundera på om det inte är dags att köpa en större lägenhet. Jag har det egentligen alldeles för bra, bor själv i en fyra (eller ja, tillsammans med två katter 😅) och trivs så himla bra både i området och i föreningen.

Problemet är att jag skulle vilja bo större. Föreningen har sexor som jag rent ekonomiskt skulle kunna köpa, men då skulle jag behöva bo allra högst upp i huset. Förvisso med en enastående utsikt men också med allt som kommer till. Jag tycker att det är lite obehagligt att bo så högt upp om något nu skulle hända, särskilt med tanke på att ena sidan av huset inte är så enkel att komma åt för räddningstjänst då huset ligger på ett berg.

Hade jag bott utan katterna hade det varit okej men de är inte lastgamla än och lever förhoppningsvis många år till.

Jag tycker att det är så svårt att nöja mig med det jag har, jag bor ju så himla bra egentligen! Stabil förening med låg avgift och knappt några höjningar alls de senaste sju åren, parkering med laddstolpe utanför (där jobbet dessutom står för hela parkeringskostnaden eftersom jag behöver ladda min förmånsbil), tillräckligt nära innerstan för att kunna gå till citykärnan men ändå utanför vägtullarna så att jag slipper betala varje gång jag åker ner till min häst.
Det enda jag inte kan göra något åt är boytan.

Jag får sluta hänga på Buke, jag blir alldeles för inspirerad av allas bostadsbyten här 😅
Vad ska du göra med alla rum? 😅

Fyra kan jag greppa, vardagsrum, sovrum, ateljé och gästrum. Men två rum till? 😊

Ledig i fyra dagar. Har skitont i skuldran men har ett gäng hästar här hemma som skiter i det.
Är iallafall nöjd och tacksam över regnet vi fått de senaste dagarna. Lite kallt dock:cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka