Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet, jag vet. Man han behöver förmodligen också dräkt för han är livrädd att bli stucken.

Jag har jobbat med skadedjursbekämpning, bland annat geting. Inte jättebra när man är allergisk :rofl: Kommer ihåg när jag skulle ta ett bo på en vind, klättrade upp på stege med bidräkt, öppnade luckan och slet boet i tu. Getingarna var inte glada på mig då. Jag trillade baklänges ner för stegen. Himla tur att det inte var högt upp. Jag slutade kort därefter.
Jag är inte allergisk men blir jag stucken är det pincett och sen ättika som gäller, även om man aldrig tidigare reagerat så kan det vara ett enda stick som fick "bägaren att rinna över", speciellt när det gäller getingar. Här är det getingfritt så när som på mina "tama" bålgetingar, dom håller rent i omgivningarna och skulle aldrig komma på tanken att attackera om dom inte blir klämda vill säga. Dom kommer in en sväng i huset på kvällen och rensar rent från flygfän, himla praktiskt.:up:

Och jag skulle aldrig vilja hålla på med trädgårdsskötsel så lägenhet är perfekt för mig 😁 Men du har väl fortfarande hundar? Då kan jag verkligen förstå nyttan med trädgård 👍
Stämmer bra :) Jag älskar också möjligheten att bara vara ute. Inte göra något speciellt ute, men bara att sitta på en gräsmatta när det är fint sommarväder... Jag kan sitta i timmar och bara existera. Hundarna är likadana, så att ha en egen liten gräsplätt att vara på hur som helst vore guld värt minst sagt. Nu har vi förvisso möjlighet att vara ute, men det är ingen egen tomt och inget staket runt stugan jag hyr, så jag kan inte ha ytterdörren öppen hur som helst och kan inte heller ha hundarna lösa ute hur som helst.

Haha, alltså ALLA (som inte själva läser grimdark) rekommenderade den till mig när jag sa att jag gillade GrimDark fantasy. :D Jag blev negativt överraskad, men den är ju lagom vilsam förströelse om man gillar romans.
Den är i alla fall hundra gånger bättre än Lights out som jag kämpade mig igenom. Hade jag inte betalat "mycket" för den (adlibris istället för de priser jag är van vid på Myrornas 😅) hade jag givit upp efter bara några sidor.

Den är i alla fall hundra gånger bättre än Lights out som jag kämpade mig igenom. Hade jag inte betalat "mycket" för den (adlibris istället för de priser jag är van vid på Myrornas 😅) hade jag givit upp efter bara några sidor.
Då ska jag inte ladda hem den även om den är på rea alltså? 😅

Nä, jag förstår helt och hållet vad Thorns and Roses far efter och det är helt okej att gilla dem, men den kändes lite som mammas gamla harlequinböcker för mig. :) Sedan är det ju precis vad man vill ha ibland, precis som en del TV-serier som liksom bara är. Avkoppling helt enkelt.

Goda vännen har ett fölsto med akut fång. Behövde veterinär men de "bra" privata var inte tillgängliga. Distriktet kom. En yngre kvinna iklädd hjälm och skyddsväst.

Stackare. Att jobba som distriktsveterinär i jour och vara så hästrädd. Hon skulle ju bara ge läkemedel.
Är vanligt att de har det numera. Tror inte att det har med rädsla att göra - de vill bara skydda sig.

Då ska jag inte ladda hem den även om den är på rea alltså? 😅

Nä, jag förstår helt och hållet vad Thorns and Roses far efter och det är helt okej att gilla dem, men den kändes lite som mammas gamla harlequinböcker för mig. :) Sedan är det ju precis vad man vill ha ibland, precis som en del TV-serier som liksom bara är. Avkoppling helt enkelt.
Skulle verkligen inte rekommendera den.. hade för många "men herregud, det där är alldeles för otroligt"-monents. Gillade inte alls hennes sätt att skriva och beskriva saker.

Skulle verkligen inte rekommendera den.. hade för många "men herregud, det där är alldeles för otroligt"-monents. Gillade inte alls hennes sätt att skriva och beskriva saker.
Jag har lyssnat på några sådana nu på sistone men det var väntat i genren så att säga. :angel: I en "seriös" bok är det mindre uppskattat.

Haha, nu när jag kollad eupp den tror jag att jag har lyssnat på den till och med, jag kom bara inte ihåg! :D Inte en favorit, nej, då är Thorns and Roses absolut mer välskriven.

Jag har lyssnat på några sådana nu på sistone men det var väntat i genren så att säga. :angel: I en "seriös" bok är det mindre uppskattat.

Haha, nu när jag kollad eupp den tror jag att jag har lyssnat på den till och med, jag kom bara inte ihåg! :D Inte en favorit, nej, då är Thorns and Roses absolut mer välskriven.
Har alldeles för många seriösa påbörjade böcker på nattygsbordet (tung politik, strategi osv), så är glad över att ha hittat en page-turner som dessutom verkar tillräckligt bra för att även beställa hem del två!

Har alldeles för många seriösa påbörjade böcker på nattygsbordet (tung politik, strategi osv), så är glad över att ha hittat en page-turner som dessutom verkar tillräckligt bra för att även beställa hem del två!
Det är alltid skönt när man hittar en serie man gillar. Jag tyckte mest det var roligt när jag sa att jag gillade riktigt mörk fantasy med grå karaktärer, grafiskt våld och antihjältar utan romansfokus och flera personer bara: "Thorns and Roses!" :love:

:D:D

Jag har lagt upp nya gardiner till köket. Jag blev jättenöjd men herregud vad sömnad inte är min grej :banghead:
Det är inte själva sy på symaskin som är problemet utan det här med att mäta, klippa, vika och nåla så båda längderna blir lika. Har skitsvårt att få ihop siffrorna liksom.
Funderar på om det kan hänga ihop med dyskalkyli på något sätt? Misstänker att jag lider av det till viss del och hade stora problem med matten i skolan.

Är vanligt att de har det numera. Tror inte att det har med rädsla att göra - de vill bara skydda sig.

Ja, använder man inte den skyddsutrustning som finns kan ju både personal och arbetsgivare få problem om något händer.

Jag har liksom aldrig kört över min fot med en truck (och inte varit orolig för att göra det heller), men gud nåde den som gick ut på produktionsytorna utan skyddskor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII

Barn

Hund

Katt, Andra Djur