Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Steve har faktiskt spottat på en gäst en gång (våra stackars pojkar hade nästan nyss anlänt och var inte så trygga), och det var lite roligt just då eftersom vår Maintenance manager också hette Steve och några ögonblicks förvirring uppstod när någon utbrast: "Steve just spat someone in the face!! 😱😱"
:D
Grannens alpackor skulle bara pussas, sen gick dom vidare på sin skogspromenad, grannen har däremot aldrig pussat mig och jag har inte heller testat, det kanske inte varit riktigt lika poppis.:D

Fått iväg körkortsförnyelsen. Så dumt att behöva betala 250 kr för 6 bilder när jag bara behöver EN. Men, vad gör man? Finns inte en uppsjö ställen på lilla orten där man kan skaffa foto. Jag fick uppräknat allt jag kunde använda resten av bilderna till - inget av det var relevant för mig... 🤪
För några år sen skickade jag en bild på mig och en på hästen och skrev "välj själv", dom hade lagt bilden på hästen i körkortskopiatorn och klippt ur ett körkort med bara framsida men full behörighet och skickade det tillbaks som mail så min gamla häst hade full behörighet.:laugh:
Längst ner på pdf-filen stod det "Tack för årets garv, världen behöver fler som dig, hälsningar från oss på körkortsenheten.":D

Varit iväg på marknad vid lokala slakteriet. Det regnade rejält men var packat med folk ändå. Säljarna var bara lokala.
Köpte kulturvetemjöl och slakteriets pölsa. Och pratade med massor av bekanta.
Slakteriet har funnits sen jag var liten och drivs fotfarande som lokalt slakteri. Deras köttbod är lite av en hub för lokala produkter.

Fått iväg körkortsförnyelsen. Så dumt att behöva betala 250 kr för 6 bilder när jag bara behöver EN. Men, vad gör man? Finns inte en uppsjö ställen på lilla orten där man kan skaffa foto. Jag fick uppräknat allt jag kunde använda resten av bilderna till - inget av det var relevant för mig... 🤪
Just ja. Det måste jag också göra. Tack för påminnelsen. 😅

Kisse har varit ute i nästan två timmar och cyklarna är tvättade och snygga... men jag kan inte för mitt liv hitta hammaren. :down: Jag vet att jag tog fram den just i avsikt att börja med blomlådan för några dagar sedan men nu är den tamesjutton spårlöst försvunnen. Meh!

Varit iväg till Härnösand och sett två konstutställningar, en var spännande och lekfull, blev inspirerad. Den andra var väl bra, men inget jag kommer lägga på minnet.

20260516_130225.webp

Hela buke är fullt av nagelsvamp! Vad är detta för reklam :arghh:

I övrigt en väldigt lugn och mysig dag. Åt lite lunch innan Ikea på stan, köpt en kudde, en pall och ett utebord. Sedan legat på sängen och glott ut genom fönstret, alldeles lagom.

Ska väl flytta till soffan snart och kanske äta lite ost!

Hela buke är fullt av nagelsvamp! Vad är detta för reklam :arghh:

I övrigt en väldigt lugn och mysig dag. Åt lite lunch innan Ikea på stan, köpt en kudde, en pall och ett utebord. Sedan legat på sängen och glott ut genom fönstret, alldeles lagom.

Ska väl flytta till soffan snart och kanske äta lite ost!
Ja samma här, äckliga bilder 🥴

Stod och pratade med ett par tidigare idag. De berättade om deras dotter som bodde i Skottland med sin katt och sina spindlar. Dom berättade vad dottern hette, vilket inte sa mig något. Så jag var tvungen att fråga vad hennes katt hette. Visade sig att jag stod och pratade med @Sel s föräldrar! 😅 Världen är liten 🤭

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka