Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Konserten igår kvar kanonbra. Det enda som drog ner var dammen bakom oss som hela tiden pratade politik och om hur mycket bättre hon var än alla andra. Riktigt vidrigt att lyssna på. Ingen svarade henne, inte ens hennes sällskap, men hon babblade vidare ändå. Högt och tydligt.

Men, jag behöver inte ha med henne att göra igen och konserten var bra.

Det har kommit sjuka mängder regn i natt och det känns helt översvämmat på gården med stora pölar överallt, men som det behövs så jag välkomnar det:bow:. Det betyder både bete och hö framöver så jag är nöjd. Vi har haft det för torrt här nere nu för länge. Nu ska bara graderna upp lite också :up:

Nu kaffe!☕

Äggen i fågelholkar har kläckts! ❤️

20260517_074032.webp

Morgonkissen avklarad men jag har lagt mig igen, mår inte så bra känner jag så ställt klockan på en timmes vila.

Såg däremot en igelkott idag, så skyndade mig hem med vov, tog ett ägg ur kylen och nu knäckte jag det redan innan jag var tillbaka till igelkotten. Den hade rullat ihop sig och fräste åt mig, men jag satte ner ägget och gick därifrån. Kunde se på lite håll att den lät sig väl smaka. :d :heart

Har segat mig upp och inser nu att det troligtvis blir tre avsnitt av Without a Trace på tvn. Tänker också baka en kaka!

Även råkat bli permabannad på Familjeliv, ack och ve... Tja att kommunicera med trollen på annat vis än att svälja deras skit som är postat för femte gången den dagen är tydligen... elakt kanske? Opsie :idea: De hade inte modererat på 2-3 dagar, alls. Inte första gången. De vurmar också om trollen för att få besökare så lite bakvänt men visst låt de som hotar medlemmar, hänger ut dom på bloggar och postar sexuellt olämpliga inlägg få återkomma med jämna mellanrum:confused: haha! Helgens mission completed antar jag! :rofl:

Kan inte sluta störa mig på bostadsbolaget. På 22 år har de aldrig sagt förlåt vi hade fel.
Jag måste släppa det för jag blir tokig.

Ätit frukost och joggat en runda.
Hann före regnet.

Nästa vecka blir intensiv.
Men bara 5 veckor kvar till semester.

Det blev att besöka alla mackarna efter olja, hypoidoljan fanns bara på OkQ8 och jag skriver fanns, jag tog dom sista 4 litrarna och ingen av mackarna vet när dom får någon mer olja. Växellådsoljan är också numera slut i stan, jag fick tag på dom sista 5 litrarna på Biltema och det fanns inte mycket motorolja kvar heller så jag tog en 10-litersdunk. Syntetoljorna finns fortfarande men börjar sina i lagren, ren mineralolja, som jag handlade, är det brist på överallt och hos leverantörerna finns ingen tidsplan när det kommer mera, bara ett streck. Bra med krig och oroligheter, verkligen bra för världsekonomin och konsumenterna.:down:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka