Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig låg och deppig idag. Synd på så fint väder att inte kunna njuta av det. Får se vad jag gör av helgen, finns roliga alternativ, men känner mig inte så rolig just nu. Mest troligt kommer jag bli övertalad och ha roligt men det är inte alltid hjärnan är så logisk 🤷🏻

Ser inte fram emot semestern i sommar, ser inte heller fram emot att inte kunna gå till terapeuten i sommar pga semester och dylikt, nu när mitt mående svänger mer än tidigare från ok till rätt ordentliga dippar. Det är nytt. Just nu känner jag mest att inget är roligt igen.. Tidigare fanns lite hopp om att umgås med någon, ha kul, spela tvspel med osv (jag vann över honom i super mario, need for speed och monopol :D Hans manlighet fick sig en törn av det :D ), men nu tillbaka till ensamheten. Orkar inte med det.

Tröööööött efter jobbdagen (var påfrestande) men ska snart resa mig ur soffan och åka och kvällsfodra hästarna, min sista gång för den här säsongen och öht om resten går ut imorgon 😊🥰. Men först till kvällis blev det proteinrik mugcake toppad med proteinrik chokladmousse, vindruvor och jordgubbar 😋👌😍.

Överlevde resan till, genom och från affären så nu ska jag klara mig ett tag. Men måste verkligen ta tag i en meal prep under helgen så jag får bättre koll på vad jag har hemma. Får ibland en känsla av att jag veckohandlar på rutin mer än nåt annat. :o

Det var en del folk i farten iom pensions- och barnbidragsvecka, men jag var beredd på det och hade med mig bluetoothlurarna för att dämpa intrycken. Ett av mina bästa köp, fattar inte hur jag klarat mig utan dom innan. 🥰

Så trött på att vara sjuk 😩 dag fyra hemma nu och psyket tar stryk som vanligt. Ändå varit lite förutseende och pratat i telefon med olika vänner varje dag för att hålla ensamheten i schack, men det är så segt. Inget hopp om att kunna jobba imorgon, men hoppas ändå jag kan känna att det verkligen tagit några steg framåt då 🤞

Jobbat, duschat inklusive tvättat håret, fönat och rullat håret samt packat till morgondagens övertidsjobb.
Nu ska jag äta mjölk med flingor och sen sova.

Men det var för all del lite roligt att promenera omkring i London också. Jag hade ju inte så mycket annat att göra än att slå ihjäl timmar och det är första gången på drygt tjugo år som jag rest utan hund. Det ger ju lite andra möjligheter.
Jag är förvånad över hur gångtrevligt det var - jag hade ju inte något internet eller karta utan klarade mig bara först med lite hjälp för att hitta rätt buss på vägen ut för att reka var ambassaden var och sedan var det plättlätt att följa skyltarna.
Gick snabbare än bussen också. 😅
Fickmig en god macka på Scandikitchen, köpte Västerbottensost (dyrt) i en annan butik och en färsk, hemgjord empanada från marknad innan jag klev på tåget hem igen.
Tog mig också en GT nära stationen och jo... Londonpriser där förstås. :angel: Men det var ju väntat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka