Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte faktiskt. Han har blivit betydligt mer skygg än innan, han har väl aldrig varit särskilt tam. Men förut kunde han kliva upp innan jag gick och la mig och springa i hjulet och greja. Numera gör han det aldrig.
Utan jag ser honom på dagen när han går upp och gör sina behov eller dricker vatten, eller när jag lockar ut honom med ny mat.

Så jag vet inte om han är mer nöjd eller missnöjd. 😅
Kanske visar sig mer med tiden när han bott in sig mer och smält sin globetrotter-resa. 😅

Dottern och jag var ju tvungna att testa Galactic menyn för att få muggarna. Helt ok.
1779204035050.webp

Funderar på om jag ska försöka fixa till kepsen jag sydde häromdagen. Kanske ett avtagbart nackskydd till den också. Vi får se.

Just nu sitter jag mest och degar.

Har bokat fin restaurang imorgon, tredje gången gillt. Skulle fira nåt men har fått boka om så minns knappt vad :rofl:
Tänkte att äsch, YOLO, vi passar på att testa den nyöppnade, hypade, köttrestaurangen. Eeeh.
Jag har nu kollat vinpriserna. Hjärtsnörp. 340kr för ett glas rött, någon? :nailbiting:

Fanns några billigare förvisso, men ändå. Ursäkta medan jag säljer en njure 😅
Jag läste köttrestaurang …. Någonting, någonting…njure och tänkte att du övervägde en njur-rätt för den var billigast. :nailbiting: Fastän jag gärna äter inälvsmat var min spontana reaktion ”neeeeeej, gör det inte!” Känner mig på något sätt lättad över att du planerar sälja en njure för att kunna äta något dyrt, snarare än att du tänker betala (om än lite) för att äta njure! (Jag har, av förklarliga skäl, bara ätit njure en gång i livet.)

Tadläkarbesöket gick så Himla bra! Plomben var mycket riktigt Väldig lös så hon petade bara loss den och skulpterade en ny. Frågade om jag ville ha bedövning när hon skulle slipa till tanden och jag avböjde... alltså, om det lilla är det de gett mig bedövning för förut känner jag mig både lurad och förolämpad! Sprutan är ju sju resor värre. :cautious:

Nåja, ny plomb, undersökning och en scale and polish kostade mig bara just över £50 och det kändes extra bra!

Cyklade ner till Willys och handlade lite till mamma som är sjuk. En godispåse till mig slank också med :D
Sen snabbt bort till mamma för att lämna hennes grejor och sen hem igen.

Nu har jag parkerat mig i fåtöljen framför tv:n och tänker inte göra något mer idag.

Lång men rätt bra dag.
Fantastiskt väder när jag slutade 17:40 men jag var tvungen att låta kroppen vila från motion så jag hoppas få njuta av värmen ngn mer dag.

Brr, kallt och fuktigt idag. Men, men, hemma och har ätit middag och matat katten. Fick hem ett paket med två byxor som passar bra. Vida kringlade bomullsbyxor som kommer bli bra när det blir lite varmare i sommar. Det enda är att de är mil för långa som vanligt så jag måste ta de och en maxiklänning jag köpt till skräddare och lägga upp dem.

• Gilla
Reactions: Sel
Jag som skulle ta det lugnt idag, förutom att städa, har flaxat runt massor och är fortfarande vaken sedan igår morse. :banghead:
Tror jag måste köpa lite nya VVS då jag inte hittar varesig rör eller vaddetnuheter som man kapar dem med. Afasi-light hela dagen, tappat bort enkla ord medan jag beklagar mig att jag är sliten och trött. Klämringar, kopplingar, hylsor, skiftnycklar, polygrip, rörtång och fan och hans moster är inte där jag borde ha dem. :mad:

Frågade på Rusta om de hade skurtrasor och tjejen visste inte ens vad jag frågade efter. Nej, jag vill inte ha engångsskit utan jag vill ha i bomull som man torkar golven med och sedan kan tvätta och återanvända. Motsträvig envis kärring. :rage:

Min häst alltså.. igen ska man väl säga.. 🙄
Blaskade av honom lite efter träning sen ut i hagen. Då går han och tar kompisens hö-hög. Sen rullar han sig i den, med full precition presis bredvid staketet utan risk att nudda ngt.
Sen sniffar han på höet, fnyser och går och tar tillbaks sin egen hö-hög. Bussigt att typ använda kompisens mat att gnida i sina svettiga armhålor typ. 🙄😂 Så ofta man aldrig ser ngt liknande när den gubben gör saker. 😂❤️

Min häst alltså.. igen ska man väl säga.. 🙄
Blaskade av honom lite efter träning sen ut i hagen. Då går han och tar kompisens hö-hög. Sen rullar han sig i den, med full precition presis bredvid staketet utan risk att nudda ngt.
Sen sniffar han på höet, fnyser och går och tar tillbaks sin egen hö-hög. Bussigt att typ använda kompisens mat att gnida i sina svettiga armhålor typ. 🙄😂 Så ofta man aldrig ser ngt liknande när den gubben gör saker. 😂❤️
Det där var nog det taskigaste jag läst en häst göra mot en annan. 😅

Jag läste köttrestaurang …. Någonting, någonting…njure och tänkte att du övervägde en njur-rätt för den var billigast. :nailbiting: Fastän jag gärna äter inälvsmat var min spontana reaktion ”neeeeeej, gör det inte!” Känner mig på något sätt lättad över att du planerar sälja en njure för att kunna äta något dyrt, snarare än att du tänker betala (om än lite) för att äta njure! (Jag har, av förklarliga skäl, bara ätit njure en gång i livet.)
Nä nä här ska spenderas! Om man nu ändå ska :angel:
Dessutom hade de säkert hittat på nåt sätt att göra njuren svindyr den med :rofl:

Jobbar halvtid från idag. Herregud, hjärntröttheten är enorm. Jobbade ändå hemifrån. Sov hela eftermiddagen efter det.
Imorgon ska jag jobba på plats och det kommer vara massor av folk då jag innan jag blev sjuk bjudit in mycket folk för att prata vissa frågor. Min kollega tog över det men jag tänkte vara med bara.
På eftermiddagen sjukgymnast.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar