Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kände mig mentalt off redan när jag vaknade igår men idag är det ännu värre. Misstänker starkt att jag är på väg mot ännu en burnout. Vore inte alls konstigt efter den senaste tiden. Hatar att jag inte kan leva ens ett halvt normalt liv utan att klappa ihop förr eller senare. :cry:

Nu har jag huvudvärk som känns som den är på väg att slå över i migrän. Självmedicinerar med ett stort glas cola och ska snart äta varma mackor. Har jag tur så var det bara vätska och näring som behövdes för att häva skallebanket men oavsett så tror jag att vi gör kväll tidigt idag.

Kände ni/hörde ni skalvet från Danmark? Första gången jag hör och känner ett skalv.
Nej men här hörs det andra ljud från underjorden, det finns gott om gruvgångar i trakten och jag bor inte långt ifrån en sån, ibland hörs ett distinkt "DUNK", berget är ju inget statiskt massivt objekt så troligen rör sprickorna på sig och berget förstärker ljudet och dessutom bor jag ovanpå en stor aquifer och vatten leder ju ljud långt.

Jobbat, joggat och beställt presenter till mamma. Hoppas att hon blir nöjd.
Ska kolla på hockeyn ett tag.

Sitter med släktforskning. Har precis gympat en vända så jag är lite lätt svettig :) . Tycker att kvällarna går alldeles för FORT. Jag vill hinna mer, men är väldigt disciplinerad med att gå och lägga mig senast kl 22... :D

Min häst alltså.. igen ska man väl säga.. 🙄
Blaskade av honom lite efter träning sen ut i hagen. Då går han och tar kompisens hö-hög. Sen rullar han sig i den, med full precition presis bredvid staketet utan risk att nudda ngt.
Sen sniffar han på höet, fnyser och går och tar tillbaks sin egen hö-hög. Bussigt att typ använda kompisens mat att gnida i sina svettiga armhålor typ. 🙄😂 Så ofta man aldrig ser ngt liknande när den gubben gör saker. 😂❤️
Mitt ena sto kissade i ena högen, gick till den andra och åt upp den medan kompisen stod och plockade med det kissiga höet, sedan gick stoet till den kissiga högen och åt upp den också.... Ston.. 😂🙈

Hemma efter trevlig kväll med kattmänniskor. Det började bra med att jag gick till fel pizzeria och sedan fick irra runt med hjälp av google maps som ändå under omständigheterna fungerade bra och behövde bara fråga tre personer om vägen.

Problemet var att det var en pizzeria utan något annat än pizza som jag inte äter. Beställde en och åt upp halva, resten får bli lunch och middag imorgon. Min mage är definitivt inte ett fan av pizza.

Hemma efter trevlig kväll med kattmänniskor. Det började bra med att jag gick till fel pizzeria och sedan fick irra runt med hjälp av google maps som ändå under omständigheterna fungerade bra och behövde bara fråga tre personer om vägen.

Problemet var att det var en pizzeria utan något annat än pizza som jag inte äter. Beställde en och åt upp halva, resten får bli lunch och middag imorgon. Min mage är definitivt inte ett fan av pizza.
Har aldrig varit på en pizzeria som bara har pizza.

Alltså i kväll så har jag skrämt slag på en yngling :angel:

När vännen och jag nyligen gick med våra hundar i skogen så upptäckte vi på ett ställe att någon idiot tömt en bil på kartonger, massor av burkar, plast och en massa annat skit samt två vägskyltar bland annat en skylt kommunen satt upp i en skog här i närheten som visar vägarna runt omkring. Det är verkligen så trist att se när folk gör så här så i kväll åkte jag dit för att plocka bort allt och åka till tippen med det i morgon bitti... men så på ena kartongen och på ena påsen från zalando så fanns både namn, adress OCH telefonnummer! :sneaky::angel::devil:
Så jag ringde upp, presenterade mig för yngligen och sa att jag hade hans grejer här hos mig. Han lät väldigt förvånad. Han hade inte beställt något...
Jag: Nä du vet jag står ute i skogen där du dumpat en massa skit just nu och som tur var fanns din faktura här med alla dina uppgifter (läste upp dom) så du har 30 minuter på dig att komma hit och ta din skit, du vet var det är annars ringer jag polisen och ger dom dina uppgifter och lägger upp i alla sociala medier.

Han kom på en kvart i sina fina dyra nya bil :up::Dhan bodde tydligen i närheten så ville inte ha ut det på sociala medier så hans föräldrar skulle se...:p Han fick ta med sig allt, även det lilla som inte var hans. Han fick till i morgon att lämna tillbaka skylten på rätt ställe, sa att om jag inte ser den där så lämnar jag hans uppgifter till polisen. Den kommer garanterat vara där i morgon :D

Senast ändrad:

När vännen och jag nyligen gick med våra hundar i skogen så upptäckte vi på ett ställe att någon idiot tömt en bil på kartonger, massor av burkar, plast och en massa annat skit samt två vägskyltar bland annat en skylt kommunen satt upp i en skog här i närheten som visar vägarna runt omkring. Det är verkligen så trist att se när folk gör så här så i kväll åkte jag dit för att plocka bort allt och åka till tippen med det i morgon bitti... men så på ena kartongen och på ena påsen från zalando så fanns både namn, adress OCH telefonnummer! :sneaky::angel::devil:
Så jag ringde upp, presenterade mig för yngligen och sa att jag hade hans grejer här hos mig. Han lät väldigt förvånad. Han hade inte beställt något...
Jag: Nä du vet jag står ute i skogen där du dumpat en massa skit i skogen just nu och som tur var fanns din faktura här med alla dina uppgifter (läste upp dom) på så du har 30 minuter på dig att komma hit och ta din skit, du vet var det är annars ringer jag polisen och ger dom dina uppgifter och lägger upp i alla sociala grupper i närheten.

Han kom på en kvart i sina fina dyra nya bil :up::Dhan bodde tydligen i närheten så ville inte ha ut det på sociala medier så hans föräldrar skulle se...:p Han fick ta med sig allt, även det lilla som inte var hans. Han fick till i morgon att lämna tillbaka skylten på rätt ställe, sa att om jag inte ser den där så lämnar jag hans uppgifter till polisen. Den kommer garanterat vara där i morgon :D
Modigt och bra gjort! Ynglingen lärde sig nog en läxa. 😅

Svårt att förklara, och jag tror att det finns ett par olika varianter. Men man tar sig ner från stående utan att sätta i händerna. Och sedan reser man sig från sittande tillbaka till stående utan att ta hjälp av händerna. Jag tycker att speciellt komma ner känns jätteläskigt... :D

Om det är som jag tror att du menar så kan jag :D

Modigt och bra gjort! Ynglingen lärde sig nog en läxa. 😅
Alltså jag dog lite inombords när jag la på luren och insåg att jag stod ensam ute i skogen, hade inte med mig hundarna och ingen visste var jag var och jag hade precis begärt en främling att komma till platsen :crazy: Men jag ringde en kompis och sa att om jag inte hört av mig om en timme så fick han lämna min plats till polisen och så delade jag min plats via google maps. Sen stalkade jag yngligen lite på facebook och kände mig lite lugnare :D

Om jag försöker det där kommer mina knän att ge upp med ljudligt knak :rofl:
57-åring med artros. Känner mig nu som 90 :cautious:
Ja du... Efter min knäfraktur i höstas är det en kamp både att komma ner och att komma upp. Värst var för nån månad sedan är jag gått ner på knä för att pilla med släpvagnskontakten.Sen komma inte upp. Hasade på rumpan och misslyckades där med. Benen svek mig. Hasade fram och öppnade en bildörr för stt kunna hålla i något. Det tog en halvtimme och jag kände mig rejält enfaldig där jag kravlade. :rofl: Numera ser jag till att ha någont att stödja mot om jag ska ner på golvet

Att komma upp utan händer går inte alls.
/90-åringen

Ja du... Efter min knäfraktur i höstas är det en kamp både att komma ner och att komma upp. Värst var för nån månad sedan är jag gått ner på knä för att pilla med släpvagnskontakten.Sen komma inte upp. Hasade på rumpan och misslyckades där med. Benen svek mig. Hasade fram och öppnade en bildörr för stt kunna hålla i något. Det tog en halvtimme och jag kände mig rejält enfaldig där jag kravlade. :rofl: Numera ser jag till att ha någont att stödja mot om jag ska ner på golvet

Att komma upp utan händer går inte alls.
/90-åringen
Jag kommer upp från knästående bara jag får sätta en hand i backen.

Minns en gång när jag hade skadat ena knät vilket i sin tur triggade igång artrosen.
Jag hade gått ner på huk för att fotografera och insåg plötsligt att jag varken kom upp eller ner. Jag fick lägga ner kameran och sen mycket ovärdigt välta åt sidan :rofl:
Numera kan jag inte gå ner på huk alls så det kommer inte att upprepas som tur är.

Sov som en kratta både i förrgår och i natt, trots att jag tagit melatonin. Tar nog en starkare insomningstablett i dag

Jag: Nä du vet jag står ute i skogen där du dumpat en massa skit just nu och som tur var fanns din faktura här med alla dina uppgifter (läste upp dom) så du har 30 minuter på dig att komma hit och ta din skit, du vet var det är annars ringer jag polisen och ger dom dina uppgifter och lägger upp i alla sociala medier.

En bonde här hade problem med hantverkare som dumpade en massa skit i skogen efter byggen dom gjorde och det finns bara en väg ut från timmeravlägget dom dumpade skiten på så när han såg hantverkarbilen med släpkärran full med bråte åka upp på skogsvägen igen startade han gamla dumpern och backade in på skogsvägen och ställde den där, stängde av och tog ur nycklarna och ställde sig på pass för att se om hantverkaren tömt släpet och jodå. Eftersom det var fredagseftermiddag så misstänkte bonden att killen säkert ville hem och ta helg så bonden knallade hem till gården och lät dumpern stå. Några dar senare kom polisen och frågade om det var hans dumper eftersom killen ringt polisen, bonden "sa som det var" att han inte visste att nån åkt upp där eftersom det var hans privata väg som dessutom var skyltad med ej obehöriga motorfordon och berättade att någon hade startat en privat soptipp på hans mark, det blev riktigt dyrt för killen, han fick inte sanera själv så det kom en lastbil med dumpersflak och ett par killar från en saneringsfirma och städade upp. Det blev dryga böter, miljöavgift, saneringsavgift och tippavgift och efter detta har vi aldrig mer sett nån bil vi inte känner igen i den skogen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka