Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pållan var avslappnad när hon blev omskodd idag, hon trivs med sin hovis 😊. Efter det och boxfix skrittade vi ut en liten sväng i värmen 😍, ett bra tag sen med hoppsadeln. När pållan var klar fick hon och hagkompisen äta lite lunch i boxarna medan jag åt min i lugn och ro på stallets uteplats, skönt 😊.
Hemma innan sambon kom hem hann jag laga middag (kyckling och den goda potatissalladen från coachen) och ta hand om rabarberna vi fått av grannarna; blev kräm och paj (inte klassisk smul utan med bla massa fröer och rörsocker ) med vaniljsås som vi delade med oss av till grannarna 😊. Avslutade kvällen i soffan med älsklingen till Sveriges Mästerkock och sista avsnittet av Bytt är Bytt, härlig ledig dag 🥰.

Bästa med veterinären sambo jobbar med kan vara dennes baknings-OCD som leder till att det bakas enorma mängder god fika som någon måste ta hem när dagen är slut. Vi har nu typ 3 kg kakor i kylen. 😂
Har kollat på Australiens Masterchef Desserts och häpnat över allt vackert och kreativt. 😍
IMG_5355.webp

Försöker titta på film men orkar inte så kravlar i säng. Vill inte sova pga mardrömmar, men är så trött numera. Kvällarna är jobbigast med tankar också, besvikelse, känsla av utnyttjad och använd och funderingar på varför det inte verkar finnas en enda man som är kapabel att prata om annat än könsorgan, sex och utseende. Vad hände med djup, funderingar, tankar, känslor, intressen, mat, humor osv?

Jag tar min besvikelse och mina vakthundar (till och med spionen reagerar mot en högljudd man) och kravlar i säng. Vi tre mot världen!

Försöker titta på film men orkar inte så kravlar i säng. Vill inte sova pga mardrömmar, men är så trött numera. Kvällarna är jobbigast med tankar också, besvikelse, känsla av utnyttjad och använd och funderingar på varför det inte verkar finnas en enda man som är kapabel att prata om annat än könsorgan, sex och utseende. Vad hände med djup, funderingar, tankar, känslor, intressen, mat, humor osv?

Jag tar min besvikelse och mina vakthundar (till och med spionen reagerar mot en högljudd man) och kravlar i säng. Vi tre mot världen!
Det där är också nåt jag funderat över, varför sex, könsorgan, utseende mm. måste ingå i diskussioner öht. när det finns så mycket intressantare saker att prata om och diskutera men vissa karlar verkar tänka med k*ken och har bara dom där sakerna i skallen och för mig är det helt ointressant och har alltid varit ointressant liksom att blanda in könsord i varenda diskussion. Jag ärligt hatar det och det har vissa fått reda på med dom stora bokstäverna! :rage:

Men förbaskade drömmar!
Joggat i ösregn. Jag ska klippa mig i eftermiddag (äntligen!) så det var inget att välja på.
Dragit ur sängkläderna ur sängen och slängt dom i tvättmaskinen. Satt på rena i sängen.
Dricker första koppen kaffe och har ätit en macka.
IMG_0117.webp

Känner inte för att jobba mer nu. Varit här en timme, fått iväg 9 brev och ett mail. Lagt in en massa statistik i systemet. Effektiv liten tjänsteperson :up:
Men jag får vackert stanna kvar och jobba några timmar till. Enhetsmöte i eftermiddag som jag måste vara med på.

07:25, sitter i entréhallen på ett gymnasium/kulturhus och väntar på att tiden ska gå -tidig till dagens möten.
En man poppade precis en påse micropopcorn i den allmänna micron som står här, och sitter nu och fullkomligt TRYCKER popcorn.

07:25 på en torsdag.

Fascinerande 😅

07:25, sitter i entréhallen på ett gymnasium/kulturhus och väntar på att tiden ska gå -tidig till dagens möten.
En man poppade precis en påse micropopcorn i den allmänna micron som står här, och sitter nu och fullkomligt TRYCKER popcorn.

07:25 på en torsdag.

Fascinerande 😅
Jag äter ofta popcorn till frukost. :angel: Fast kanske inte offentligt. :D

Shiba på stationen! Bådar gott för dagen.

Min förmånsbil är inne på service så den här veckan har jag fått glida runt i en Polestar 4. Jättefin bil, verkligen, men den är ju som ett rymdskepp att köra!
Allt är automatiserat. Jag får inte ens stänga luckan till ladduttaget själv utan det finns det också en liten knapp för 😅
Att titta på passagerarna i backspegeln är bara att glömma. Bilen har inte ens en bakruta utan backspegeln är en display som via kameror visar vad som händer bakom och när jag blinkar (i till exempel en rondell) visas bilen utifrån på huvudskärmen, via kameror med bra vidvinkel.

Efter den här veckan vågar jag nog påstå att jag är fullt kvalificerad för NASAs rymdutflykter 😂

Började dagen med att dra mig i sängen med katten (försökte att somna om, det hade verkligen behövts..men icke, gav upp efter en timme..). Blev god frukost och sen städa av hemma - skönt att ha det gjort! Nu ska jag träna lite, blir inget långpass idag dock - det känns i kroppen att jobba långa pass två dagar i rad och bara sova runt 3,5-4h på det. Oh well. Idag blir det ett normallångt arbetspass - faktiskt lite kortare, jag har tagit ut min friskvårdstimme så börjar en timme senare! :D

Min förmånsbil är inne på service så den här veckan har jag fått glida runt i en Polestar 4. Jättefin bil, verkligen, men den är ju som ett rymdskepp att köra!
Allt är automatiserat. Jag får inte ens stänga luckan till ladduttaget själv utan det finns det också en liten knapp för 😅
Att titta på passagerarna i backspegeln är bara att glömma. Bilen har inte ens en bakruta utan backspegeln är en display som via kameror visar vad som händer bakom och när jag blinkar (i till exempel en rondell) visas bilen utifrån på huvudskärmen, via kameror med bra vidvinkel.

Efter den här veckan vågar jag nog påstå att jag är fullt kvalificerad för NASAs rymdutflykter 😂
En anledning till varför jag inte vill byta bil! En bil ska inte ha 1000 olika åsikter.

En anledning till varför jag inte vill byta bil! En bil ska inte ha 1000 olika åsikter.
Jag gillar mycket av det tekniska. Min Polestar 2 är inne på sitt tredje år (nästa år måste jag byta oavsett om jag vill det eller ej på grund av jobbets policy) och jag kan absolut tänka mig en Polestar igen. Däremot har Polestar 4 en del funktioner som för mig är lite överflödiga.
Hade dock gärna haft parkeringshjälpen (där man ser bilen ovanifrån när man kör in i en ruta, jättesmidigt att kunna se linjerna!) i min nuvarande bil, samt den stora skärmen med genvägar till olika funktioner som PS4-an har.

Vad är det för någon mening att en mottagning i vården uppger dagliga telefontider på sidan för mottagningen när det inte går att nå dem? Nu är det tredje dagen jag har ringt och får meddelandet åter imorgon. Ringde växeln två gånger de lyssnade inte pä mig utan kopplade mig bara vidare till numret ingen svarar på.

Skriver till dem på 1177 men får inte svar på mina frågor. Av svaren känns det inte ens som de läst frågorna och ger ett allmänt hållet svar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka