Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gillar mycket av det tekniska. Min Polestar 2 är inne på sitt tredje år (nästa år måste jag byta oavsett om jag vill det eller ej på grund av jobbets policy) och jag kan absolut tänka mig en Polestar igen. Däremot har Polestar 4 en del funktioner som för mig är lite överflödiga.
Hade dock gärna haft parkeringshjälpen (där man ser bilen ovanifrån när man kör in i en ruta, jättesmidigt att kunna se linjerna!) i min nuvarande bil, samt den stora skärmen med genvägar till olika funktioner som PS4-an har.
Jag hade en hyrbil som efter 15 min tyckte att jag behövde ta kaffepaus :cautious: får se hur länge nuvarande bil vill hänga med, den har passerat 20 000 mil.

Alltså i kväll så har jag skrämt slag på en yngling :angel:

När vännen och jag nyligen gick med våra hundar i skogen så upptäckte vi på ett ställe att någon idiot tömt en bil på kartonger, massor av burkar, plast och en massa annat skit samt två vägskyltar bland annat en skylt kommunen satt upp i en skog här i närheten som visar vägarna runt omkring. Det är verkligen så trist att se när folk gör så här så i kväll åkte jag dit för att plocka bort allt och åka till tippen med det i morgon bitti... men så på ena kartongen och på ena påsen från zalando så fanns både namn, adress OCH telefonnummer! :sneaky::angel::devil:
Så jag ringde upp, presenterade mig för yngligen och sa att jag hade hans grejer här hos mig. Han lät väldigt förvånad. Han hade inte beställt något...
Jag: Nä du vet jag står ute i skogen där du dumpat en massa skit just nu och som tur var fanns din faktura här med alla dina uppgifter (läste upp dom) så du har 30 minuter på dig att komma hit och ta din skit, du vet var det är annars ringer jag polisen och ger dom dina uppgifter och lägger upp i alla sociala medier.

Han kom på en kvart i sina fina dyra nya bil :up::Dhan bodde tydligen i närheten så ville inte ha ut det på sociala medier så hans föräldrar skulle se...:p Han fick ta med sig allt, även det lilla som inte var hans. Han fick till i morgon att lämna tillbaka skylten på rätt ställe, sa att om jag inte ser den där så lämnar jag hans uppgifter till polisen. Den kommer garanterat vara där i morgon :D
Du är dagens hjälte!!!!

Vad är det för någon mening att en mottagning i vården uppger dagliga telefontider på sidan för mottagningen när det inte går att nå dem? Nu är det tredje dagen jag har ringt och får meddelandet åter imorgon. Ringde växeln två gånger de lyssnade inte pä mig utan kopplade mig bara vidare till numret ingen svarar på.

Skriver till dem på 1177 men får inte svar på mina frågor. Av svaren känns det inte ens som de läst frågorna och ger ett allmänt hållet svar.

Såg nu också att det står att det går bra att lämna ett meddelande på deras telefonnummer på hemsidan för mottagningen..den möjligheten finns inte när man ringer det numret

Min förmånsbil är inne på service så den här veckan har jag fått glida runt i en Polestar 4. Jättefin bil, verkligen, men den är ju som ett rymdskepp att köra!
Allt är automatiserat. Jag får inte ens stänga luckan till ladduttaget själv utan det finns det också en liten knapp för 😅
Att titta på passagerarna i backspegeln är bara att glömma. Bilen har inte ens en bakruta utan backspegeln är en display som via kameror visar vad som händer bakom och när jag blinkar (i till exempel en rondell) visas bilen utifrån på huvudskärmen, via kameror med bra vidvinkel.

Efter den här veckan vågar jag nog påstå att jag är fullt kvalificerad för NASAs rymdutflykter 😂
Skulle jag byta bll, vilket jag aldrig kommer att göra, skulle jag absolut inte köpa nåt dylikt för ju mer komplicerat under skalet nåt blir dess dyrare blir det när, inte om, tekniken ger upp. Undrar hur mycket som kommer att funka på den där efter 30 år utan att ha lagats ett antal gånger.:laugh:
Nej tacka vet jag min gamla PV från 1961, den rullar utan problem och blir det nåt problem är det lättfixat och framförallt billigt.

Själv blev jag glad när min nya bil hade centrallås. 😅
Innan jag fick förmånsbil trodde inte jag att det skulle vara så kul med en finare bil. Jag var helt ointresserad av tekniska finesser och var glad bara bilen rullade från A till B.

Efter sju år med förmånsbil måste jag dock erkänna att jag älskar bekvämligheten med nya bilar. På vintern kan jag starta den inbyggda kupévärmaren via en app och alltid komma ut till en varm och isfri bil, jag kan via samma app öppna och låsa bilen utan att vara i närheten, jag slipper åka till bensinstation och tanka utan laddar hemma över natten och om något krånglar lämnar jag bara in bilen, får en hyrbil, och jobbet tar hela fakturan.

Jag har samma pedal för både gas och broms, bilen varnar direkt om något oväntat händer framför bilen och hjälper mig att bromsa om jag inte är snabb nog och hamnar jag för nära körfältslinjerna styr den försiktigt tillbaka mig i mitten. På skärmen ser jag direkt om det finns trafikhinder eller köer längre fram så att jag kan välja alternativa vägar och när jag behöver info om butikers öppettider eller liknande är det bara att fråga Google så får jag det uppläst för mig. Dessutom är den pigg som bara den och accelererar snabbt så för mig är den både säker och kul att köra.

Jag har fått erkänna för både mig själv och omgivningen att det var mycket roligare än jag trodde att köra en modern, fin bil så dessvärre lär det bli dyrt den dagen jag slutar på det här jobbet och behöver köpa egen bil igen 😅

Vad är det för någon mening att en mottagning i vården uppger dagliga telefontider på sidan för mottagningen när det inte går att nå dem? Nu är det tredje dagen jag har ringt och får meddelandet åter imorgon. Ringde växeln två gånger de lyssnade inte pä mig utan kopplade mig bara vidare till numret ingen svarar på.

Skriver till dem på 1177 men får inte svar på mina frågor. Av svaren känns det inte ens som de läst frågorna och ger ett allmänt hållet svar.
Välkommen till framtiden där ingen bryr sig utan skickar in dig i den eviga loopen, kommunikationen med vården är sämre än dålig och ofta obefintlig, det skulle vara skottpengar på dom som bestämt att det ska vara såhär.

Det där är också nåt jag funderat över, varför sex, könsorgan, utseende mm. måste ingå i diskussioner öht. när det finns så mycket intressantare saker att prata om och diskutera men vissa karlar verkar tänka med k*ken och har bara dom där sakerna i skallen och för mig är det helt ointressant och har alltid varit ointressant liksom att blanda in könsord i varenda diskussion. Jag ärligt hatar det och det har vissa fått reda på med dom stora bokstäverna! :rage:
Jag var på en dejtingsida en kort period, träffade där en trevlig man som jag pratat med i knapp månads tid. Allt verkade ganska bra, han var väldigt på dock, stora kärleksord från hans sida, jag mer avvaktande, vi träffades, hade roligt osv, pratade i ytterligare 4 dagar och sedan ghostade han mig. Jag svarade efter några dagar att jag svarade efter några dagar att jag vet vad det betyder, att jag inte hör av mig mer och önskade honom att ha det bra. Han blockade mig därmed överallt, asgarvande berättade jag det för min syster- det var JAG som bröt och drama orkar jag inte med så blocka känna lite dramatiskt, men varsågod.

En annan man skriver ofta på messenger och jag dissade honom direkt han inte kunde ta ett nej för videosamtal utan han svarade "satan så besviken jag blir", aj, svär inte åt mig, vad är det för ton för att jag inte ställer upp direkt han vill? Han skriver då och då att han gärna vill ha mys, en trevlig helg med mig hade suttit fint, han vill sova under täcket (jag svarade att där sover min rottweiler....) och en massa annat äckligt. Jag svarade vid ett tillfälle att jag är intresserad av förhållande, inte kk relation så den biten fungerar liksom inte... han fortsätter med den biten i åtanke.

Och jag är så in i helvetes trött på det. Jag kryper in under stenen och kommer stanna där för där finns inte äckliga män som ser mig för en sak bara. Jag vill prata med rätt huvud på dem och inte det minsta. Jag tycker att sex kommer i andra hand och inte först.

Förlåt, jag är visst fortfarande arg, ledsen, besviken och känner mig som någons leksak.

Välkommen till framtiden där ingen bryr sig utan skickar in dig i den eviga loopen, kommunikationen med vården är sämre än dålig och ofta obefintlig, det skulle vara skottpengar på dom som bestämt att det ska vara såhär.

Jag håller helt med dig. Det finns i princip noll möjligheter att få direktkontakt med läkare, sjuksköterska eller fysioterapeut i dagens vård. Lyckas man få en telefontid då ska man vara tillgänglig hela dagen för att de ringer upp den tiden man fått är ju i princip inte förekommande.Missar man samtalet får man vänta en månad på nästa telefontid.

1177 fungerar sällan bra. Alla konversationer stängs när man fått svar även om den personen som svarat ställt följdfrågor. I förrgår fick jag ett svar
, efter att ha väntat i tolv dagar, med följdfrågor men fick börja om med nytt meddelande för att kunna svara på dem. Då hamnar jag väl längst ner i mängden av meddelanden igen och får vänta tolv dagar till som sist.

Jag var på en dejtingsida en kort period, träffade där en trevlig man som jag pratat med i knapp månads tid. Allt verkade ganska bra, han var väldigt på dock, stora kärleksord från hans sida, jag mer avvaktande, vi träffades, hade roligt osv, pratade i ytterligare 4 dagar och sedan ghostade han mig. Jag svarade efter några dagar att jag svarade efter några dagar att jag vet vad det betyder, att jag inte hör av mig mer och önskade honom att ha det bra. Han blockade mig därmed överallt, asgarvande berättade jag det för min syster- det var JAG som bröt och drama orkar jag inte med så blocka känna lite dramatiskt, men varsågod.

En annan man skriver ofta på messenger och jag dissade honom direkt han inte kunde ta ett nej för videosamtal utan han svarade "satan så besviken jag blir", aj, svär inte åt mig, vad är det för ton för att jag inte ställer upp direkt han vill? Han skriver då och då att han gärna vill ha mys, en trevlig helg med mig hade suttit fint, han vill sova under täcket (jag svarade att där sover min rottweiler....) och en massa annat äckligt. Jag svarade vid ett tillfälle att jag är intresserad av förhållande, inte kk relation så den biten fungerar liksom inte... han fortsätter med den biten i åtanke.

Och jag är så in i helvetes trött på det. Jag kryper in under stenen och kommer stanna där för där finns inte äckliga män som ser mig för en sak bara. Jag vill prata med rätt huvud på dem och inte det minsta. Jag tycker att sex kommer i andra hand och inte först.

Förlåt, jag är visst fortfarande arg, ledsen, besviken och känner mig som någons leksak.
Många verkar tycka att har man som kvinna blivit medlem på en dejtingsida är man lovligt byte, nu är ju inte jag kvinna men vibbarna jag får när jag läser om dessa kräk är att så är det, sex först, resten skiter man i eftersom man ju är "guds gåva till kvinnan".

Innan jag fick förmånsbil trodde inte jag att det skulle vara så kul med en finare bil. Jag var helt ointresserad av tekniska finesser och var glad bara bilen rullade från A till B.

Efter sju år med förmånsbil måste jag dock erkänna att jag älskar bekvämligheten med nya bilar. På vintern kan jag starta den inbyggda kupévärmaren via en app och alltid komma ut till en varm och isfri bil, jag kan via samma app öppna och låsa bilen utan att vara i närheten, jag slipper åka till bensinstation och tanka utan laddar hemma över natten och om något krånglar lämnar jag bara in bilen, får en hyrbil, och jobbet tar hela fakturan.

Jag har samma pedal för både gas och broms, bilen varnar direkt om något oväntat händer framför bilen och hjälper mig att bromsa om jag inte är snabb nog och hamnar jag för nära körfältslinjerna styr den försiktigt tillbaka mig i mitten. På skärmen ser jag direkt om det finns trafikhinder eller köer längre fram så att jag kan välja alternativa vägar och när jag behöver info om butikers öppettider eller liknande är det bara att fråga Google så får jag det uppläst för mig. Dessutom är den pigg som bara den och accelererar snabbt så för mig är den både säker och kul att köra.

Jag har fått erkänna för både mig själv och omgivningen att det var mycket roligare än jag trodde att köra en modern, fin bil så dessvärre lär det bli dyrt den dagen jag slutar på det här jobbet och behöver köpa egen bil igen 😅
Försöker se kombinerad gas- och bromspedal framför mig, men hur gör man för att byta då? 😅
Måste man byta inställning med någon knapp? Eller hur vet den om du vill gasa eller bromsa?
Jag behöver kanske mer kaffe :cautious:

Men mmm kupévärmare, drömmen!

Försöker se kombinerad gas- och bromspedal framför mig, men hur gör man för att byta då? 😅
Måste man byta inställning med någon knapp? Eller hur vet den om du vill gasa eller bromsa?

Jag har motor och kupevärmare, men jag behöver el för att det ska funka :mad:

Gasen funkar precis som vanligt men så fort du släpper gaspedalen så bromsar bilen :) Till skillnad från "vanliga" bilar som motorbromsar får du omedelbar bromseffekt. Det finns en separat pedal för broms också men jag använder sällan den numera.

Har fixat öronen på ena kissen, hon blir lite "fet/oljig" ibland fortfarande, hon kommer vara mycket skeptiskt närmaste dagarna. Hon har inte öronskabb längre men när hon kom hit i vintras blödde hon ur öronen för hon kliat sönder dom totalt med stora sår som resultat. Det har helt klart satt sina spår även om hon är frisk i dag. Hon fick lite extra burkmat och godis efteråt trots att hon är som en liten köttbulle (vi jobbar på det) men jag är inte helt förlåten för det, en del förstår så väl att man vill hjälpa dom, andra inte :rolleyes:

Jag håller helt med dig. Det finns i princip noll möjligheter att få direktkontakt med läkare, sjuksköterska eller fysioterapeut i dagens vård. Lyckas man få en telefontid då ska man vara tillgänglig hela dagen för att de ringer upp den tiden man fått är ju i princip inte förekommande.Missar man samtalet får man vänta en månad på nästa telefontid.

1177 fungerar sällan bra. Alla konversationer stängs när man fått svar även om den personen som svarat ställt följdfrågor. I förrgår fick jag ett svar
, efter att ha väntat i tolv dagar, med följdfrågor men fick börja om med nytt meddelande för att kunna svara på dem. Då hamnar jag väl längst ner i mängden av meddelanden igen och får vänta tolv dagar till som sist.
Det låter som det finns ett organisatoriskt problem där du söker vård?
Hitta en fysioterapeut privat? Jag har gått till vårdcentralens fysioterapeut som jag inte alls trivdes med, och har hittat en privat nu som är fantastisk. Kostar lika mycket.
Har också hållt på mycket med vården det senaste och det gäller verkligen att stöta på rätt personer och en vettig organisation som klarar det.
Idag ska jag testa ringa VC igen för att försöka få en tid till läkaren. Min erfarenhet av 1177 är att det funkat väl med chatt och meddelanden men det är nog också olika beroende på region.
Jag rekommenderar fortfarande hitta en kinesisk akupunktör till ditt tillstånd. Iallafall prata med de om de kan hjälpa. Här nere finns en som är superbra och även har kontakt med läkare. Hon har även gått till sjukhuset för att behandla patienter där.

Många verkar tycka att har man som kvinna blivit medlem på en dejtingsida är man lovligt byte, nu är ju inte jag kvinna men vibbarna jag får när jag läser om dessa kräk är att så är det, sex först, resten skiter man i eftersom man ju är "guds gåva till kvinnan".
Ja, jisses, vill du ha en rolig kväll så registrera dig där som kvinna, jösses alltså! Det är över min förmåga att förstå.

Personen jag träffade som ändå lät vettig och verkade så "skröt" om hur bra han var i sängen både före och efter (och hur stor den är, hade den varit så stor hade den liksom... ja, kvinnor är inte så djupa som hans pickadoll påstods vara ;) ). Nästan komiskt med tanke på att min man var bättre i sängen, och han skröt ALDRIG om det. Komiskt också att den här skrytnissen inte ens märkte en fejkad orgasm. Kom igen liksom, Guds gåva till kvinnorna tror de nog allt, men jag lovar att jag och min syster har skrattat åt det här också när vi pratat om det... verkligen missförstått vad sex handlar om snarare. De gör ju sig själv till åtlöje ändå.

Men visst, jag är besviken och allt det där. Grundlurad liksom. Använd. Det finns leksaker till män också, varför måste de leta kvinnor som vill ha något seriöst? Det finns sidor för endast kk-relationer också, varför dejtingsidor och ragga på?
Jag saknar inte sex, jag saknar en man att krama, ha roligt med och prata om intressanta saker med. Det verkar inte finnas.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur