Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Östan om sol, västan om måne? 😅 Nej men jag vet att det ligger lite norrut, jobbets "moderhotell" finns där. Ser på kartan att det ligger strax utanför Perth. :)
Då vet jag exakt… eller… såg på kalendern på ”games”, det finns 3 som ”passar” på min semeste (om den blir godkänd) Stirling, Crieff och Glen Urquhart.
Måste vara perfekt för mig. Jag som inte gillar folksamlingar, alkohol och ljud :rofl:

Då vet jag exakt… eller… såg på kalendern på ”games”, det finns 3 som ”passar” på min semeste (om den blir godkänd) Stirling, Crieff och Glen Urquhart.
Måste vara perfekt för mig. Jag som inte gillar folksamlingar, alkohol och ljud :rofl:
Jag tänker att det blir bättre om du bestämmer dig för Var i Skottland du vill åka och sedan ser om det finns games i närheten i så fall. Stirling är närmare både Edinburgh och Glasgow och säkert en jättefin stad att besöka och semestra i i sin egen rätt skulle jag tro. Mycket historia där! Crieff ligger lite mer avsides och Glen Urquhart fick jag googla, det ligger någonstans uppe i högländerna.
Jag har inte besökt någon av platserna men @Mineur kanske har? Hon är mycket mer väl berest i landet än mig! :)
Haha, äsch, man grips av stämningen! <3

Råkade beställa lite (mycket!) garn. 😅 Till mitt försvar så behövde jag iaf nååågra av nystanen för att slutföra sonens tröja som jag stickar på. Resten.. villhöver jag. :angel:

Funderar på om jag ska ta med mig mitt hönshus i flytten eller bygga nytt på plats. För och nackdelar med båda. Lutar nog åt att ta med det ändå, för att det är enklare att flytta hönsen till ett välbekant hus liksom. Plus mindre jobb än att behöva bygga det också direkt. 🤔

Puh, jag vaknade runt fem i morse, lyckades somna om och vaknade igen strax efter tio. Nu har jag duschat igen och känner mig osm folk, så ska cykla upp och mata fåglarna innan jag gör hus i två timmar. Det är allt jag planerat för dagen.

Jag hoppas att kissekatt inte oroar sig när jag far, men det tror jag inte. Han är så nöjd i soffan. <3

Hasat mig ur sängen, tagit min pollentablett, rastat hund, utfodrat oss båda.

Men sen då? Jag har för lite att göra på dagarna...
Promenera får vi göra först ikväll för det är 30 grader i solen just nu, det blir både jag och välpälsad svart hund loja av. 😓

Det finns ett Perth i Skottland också, eller är det Australiens Perth som är "också" kanske? :D
Haha herregud får mig att tänka på när jag skulle flytta till Brighton för att plugga.
Såg att favoritbandet spelade i Perth. Detour? Detour!

Jag, två väskor på 23kg vardera och inget hotellrum ens. Fick som tur var sova på ett som en kompis inte använde för de skulle bila hem till Glasgow istället.

Dagen efter bestod av 13h på Megabus (billigaste rövigaste bussen) och sen två timmar buss från London till Brighton.

Men det gick det med! :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar