Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Badrummet är klart för tvättmaskin. Nu återstår bara att städa det också.
Har varit på stan och beställt en extra tyst tvättmaskin som ska levereras och installeras på torsdag :)

Extra tyst för att mannen i paret under mig är ljudkänslig. Samtidigt hör han dåligt O_o. Nu har jag gjort vad jag kan för att undvika störa i alla fall.

Senast ändrad:
Haha herregud får mig att tänka på när jag skulle flytta till Brighton för att plugga.
Såg att favoritbandet spelade i Perth. Detour? Detour!

Jag, två väskor på 23kg vardera och inget hotellrum ens. Fick som tur var sova på ett som en kompis inte använde för de skulle bila hem till Glasgow istället.

Dagen efter bestod av 13h på Megabus (billigaste rövigaste bussen) och sen två timmar buss från London till Brighton.

Men det gick det med! :rofl:
Det som inte dödar det härdar.:laugh:

Det kommer, fast du kan som sagt få vänta några år. Jag blev lurad tros att jag gjorde allt rätt och han var korkad som gav mig både namn och pnr så han dömdes att betala tillbaka och KF drev in skulden varje månad när han fick lön efter några år.
Det låter bra.

Tvivlar dock ändå. Det är ingen jättesumma - en månads pension. Mycket för mig men lite för medelsvensson. Jag kanske inte är så prioriterd.

Det låter bra.

Tvivlar dock ändå. Det är ingen jättesumma - en månads pension. Mycket för mig men lite för medelsvensson. Jag kanske inte är så prioriterd.
Du är lika prioriterad som alla andra. Det rörde sig om mindre pengar för min del, 6000 kr, men jag var inte den enda som blev lurad utan det blev en grupptalan och mycket pengar totalt sett som skulle betalas tillbaka, men de kom. :up:

Hemma och har ätit en god bit kladdkaka med grädde :) . Tvättmaskinen är igång och jag tänkte byta om och ge mimg ut och måla en stund. Hoppas att jag hittar något kul att lyssna på under tiden :) ! Det blir pastasallad till kvällsmat sedan :d.

Hemma. Det var panik hos mamma i Kenya men nu är jag lite lugnare efter samtal med syster. Har stora planer på vad jag ska göra i helgen (inget kul direkt, åka iväg med grejer till åv, städa, diska, hänga up solcellslampor, ta fram sommarkläder och lägga undan vinterkläder. Samt tvätta.

Gått ur a-kassan och ändrat medlemsskap i facket till passiv. Känns konstigt och lite sorgligt men allra mest skönt att kapa utgifter.

Ätit äggmacka med ägg från grannens nya höns. Goda! Jag får köpa in mig i foder och ägg vilket är guld för jag äter mycket ägg. Dessutom roligt. Det är produktionshöns som annars skulle gått till slakt och jag var orolig över att de skulle må bedrövligt, men de är i rätt bra skick. Att se dem flockas när solen lyser in i boxen är ljuvligt. Tänk att vara vuxen och aldrig känt sol på kroppen?

Når ändå lite bättre idag och har kunnat plocka lite här hemma mellan ordentliga vilopauser. Nu gjort en tacopaj som blev middag och kommer funka bra som lunch på helgens hundkurs. Känns ändå lovade att jag ska kunna ta till mig saker från kursen nu när jag äntligen är lite bättre :)

De har ju så mycket meeeeer! :D Ett underbart land! Önskar besöka det någon gång, trots min ormfobi, men vad gör man inte för favoritlandet :D Underbar dialekt också till skillnad mot den där @Sel bor :angel: :D
Jag skulle också vilja besöka men absolut inte bo där. Sånt extremt väder typ överallt! Puh! 😅
Sedan är dialekten charmig men kamratlig. Skottskan kan vara charmig och sexig. ;)

Tagit helg, ätit sushi och är inne på tredje cidern.
IMG_0198.webp

Jag skulle också vilja besöka men absolut inte bo där. Sånt extremt väder typ överallt! Puh! 😅
Sedan är dialekten charmig men kamratlig. Skottskan kan vara charmig och sexig. ;)
NEJ! Inte sexig, dialekten i Australien är sexig :D Och männen där... pust :D

Perth är extremt varmt tydligen :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Dejtingtråden 39
  • Valvaka!

Barn