Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis "vallat får" :p Satt ute på gräsmattan med yngsta hunden när jag plötsligt såg ett lamm på fel sida staketet. Igen. Så jag gick långsamt mot lammet med hunden i koppel, och till sist tyckte lammet att det nog var lika bra att hoppa in i hagen igen. I eftermiddag ska hyresvärden fixa staketet. Det verkar behövas :rofl:

Bildbevis på rymlingens äventyr.
1000009404.webp

Äter en sjukt god paj jag gjorde i går med köttfärs, sparris, svamp, paprika, rädisor, potatis, getost och philladelphia"ost" som är plant based. Den är OTROLIGT lyckad och det värsta är att min magsäck är liten och jag strax är mätt i magen men inte i huvudet :D Men WOW! Lite gott och blandat i men rester och rädisorna behövdes käkas upp osv.

Har jobbat klart för i dag, planeringsdag i morgon. Ser inte helt fram emot det, viss oro.

Så trött.
Kliandet i lungorna är värre än i morse och jag bara orkar inte. 😩

Sjukt hungrig dessutom, dagens lunch lämnade mycket att önska om vi säger så.. 🫠

Väntar på matvaror från ICA. Lite besviken sju varor är utbytta och en vara saknas. Aldrig fått så många ersättningsvaror. Kommer bli en del som skickas tillbaka, något var utbytt mot märke jag inte gillar. Sen att byta ett pålägg mot ett annat som är nästan dubbla priset är inte okej tycker jag. Den vi beställt kostade 29 kronor. Den de har bytt mot kostar 58 kronor. Inte okej för mig.

Älskar dem!
Kattmaten jag ställde ut var inte populär. Hen fräste år mig och pinnade iväg. Men jag hoppas ändå på återkomst.

Funderar på att bygga en matstation som är fågel- och kattsäker.

@Mia_R träffade väl en kotte och matade den med ägg?

Jag älskar kottar (är med i en FB grupp som heter vi som älskar igelkottar) fast jag bor i en närförort till Stockholm.

Fast! En jag känner i Årsta som går ut med sin katt i koppel och de möte en kotte. Katt och kotte var nyfikna på varandra och det slutade med en nospuss - tyvärr inga bilder.

Står i receptionen på Friskis och funktionärar.

Hade även ansvar för min enhets verksamhetsmöte tidigare idag med tema hälsofrämjande insatser inom funktionsstöd. Vilket är kul då jag vanligtvis är projektledare inom digitalisering men utanför jobbet är föreningsinvolverad.

Fick en jättefin presentation av ett av stadens Parasport-lag för personer med IF/NPF/andra funktionsnedsättningar. Extra kul att en spelare följde med lagledaren så att vi kunde ställa frågor till båda två.

@Mia_R träffade väl en kotte och matade den med ägg?

Jag älskar kottar (är med i en FB grupp som heter vi som älskar igelkottar) fast jag bor i en närförort till Stockholm.

Fast! En jag känner i Årsta som går ut med sin katt i koppel och de möte en kotte. Katt och kotte var nyfikna på varandra och det slutade med en nospuss - tyvärr inga bilder.
Kattmat och äggulor är smaskens för små kottar och rent vatten. :d

Har jobbat lite med presentation som jag ska hålla på måndag. Sista provet på kursen som jag har läst hela hösten och våren :) ! Nu har jag precis ätit pastasallad med gott bröd och tänker sjunka ner i ett härligt bubbelbad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat