Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på om jag orkar gå och handla.
Mums :D :d

20260528_175601.webp

Jag erkänner att det är skönt att det är fredag i morgon och sen tre veckor till semester.
Joggat i strålande väder.
Duschat och ligger under täcket och ska försöka hålla mig vaken till hockeyn. Tror inte att vi har ngn chans men hoppet är ju det sista…….
IMG_0261.webp

Jag fick goda nyheter idag. En vän som trodde att en redan opererad järntumör börjat växa på nytt (vilket skulle intebära ytterligare en op och mer chemo) har istället blivit diagnosticerad med svullnad i hjärnan. Inte kul, men går att fixa med steroider! Ingen operation och ingen chemo! <3

@Mia_R träffade väl en kotte och matade den med ägg?

Jag älskar kottar (är med i en FB grupp som heter vi som älskar igelkottar) fast jag bor i en närförort till Stockholm.

Fast! En jag känner i Årsta som går ut med sin katt i koppel och de möte en kotte. Katt och kotte var nyfikna på varandra och det slutade med en nospuss - tyvärr inga bilder.
Jag läste att hon träffade en Skotte och matade den med ägg. Tänkte att det finns roligare saker att göra om man träffar en skotte :rofl:

Alltså jag är vanligtvis ingen värmedyrkare, men det är så SKÖNT ute efter så lång kall period! Just över tjugo grader, har precis cyklat till affären i linne och T-shirt och ska strax ta med kisse ned till kyrkparken och bara sitta i gräset. De låser grindarna klockan fem så jag brukar synda och klättra över staketet med Kim på kvällen. Garanterat hundfritt. :angel:

En icke rödhårig, med magrutor och endast iklädd en kilt :idea: :o
Å men riktigt rikt, rött hår är ju så vackert! :love: En av mina före detta kollegor är typ en av de vackraste kvinnor jag sett, med riktigt sådant där auburn hair som man bara läser om i böcker! Jag tror dock aldrig jag sett en karl med samma hårfärg, men de tenderar ju klippa av det så det blir väl inte riktigt lika iögonfallande.

Nyss kommit hem från affären. Såg en före detta vän, hen såg mig med och såg ut att vilja sjunka genom jorden. Jag avslutade vänskapen pga att jag blev illa behandlad så jag tycker att hen gott kan skämmas lite. :devil:

Rastat hund och gett honom kvällsmat samt slängt in min kvällsmat i ugnen, det blir fryspizza. Och med det tar jag helg.

Varit ute med katten som nu är nöjd och sover intill. Blev själv så jäkla trött helt plötsligt också men det känns inte helt okej, jag får trampa runt lite i lägenheten. 😅
Skönt som sjutton är det i alla fall att veta att jag har en ledig dag imorgon. Inte ett enda hus, ingen jävla Londonresa. Ingenting. Om chefen messar är jag inte hemma.

Eventuellt färgas håret grönt.

Hjärnan är en pingpong-boll som studsar omkring och tydligen är jag vaken fortfarande vaken:meh: Verkar inte kunna stanna pingpongandet såpass att jag kan vara irriterad i mer än typ tre sekunder så det är väl...bra:nailbiting:

Tittar på en film om känguru i Australien som äter starkt godis och har en röd jacka på sig med 50 000 dollar i. Känner mig inte motiverad nog att se fortsättningen, är trött och slö och ska krypa ner i bingen tänker jag. Tror det är fredag i morgon. Skönt med fredag. Skönt med helg sedan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat