Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan leva med att Norge är bättre än Sverige i vintersport. Men nu har de inom loppet av en vecka, vunnit VM medalj i ishockey där Sverige åkte ut i kvarten. Och nu blev Sverige överkörda i sista matchen innan VM.

7 år snarare! Tror inte han vet vad ordet betyder.

Jag svär en del och har inte emot svordomar, men ser det som lite annat än könsord som ofta används av en del. Motbjudande.
I vårat gäng när jag växte upp förekom inte könsord alls, det var svordomar som gällde och jag fick mer än nog av könsord och kiss och bajsord och såna "skämt" eftersom farsan var helt fokuserad på detta och ju äldre han blev dess knäppare blev han så när nån svänger sig med könsord slår jag dom direkt på fingrarna verbalt, fortsätter dom så är det tack och hej. Kiss och bajsskämt tolererar jag om det är ett skämt i rätt situation men det får ju inte bli övervägande såna skämt, då blir det tjatigt och värre är det om "skämtet" går ut på att förnedra någon, då är det sjukt på riktigt.

Jag har blivit lurad på internet 😅 tyckte att jag gjorde research innan jag köpte en batteridriven gräsklipparen, men visade sig att recension sidan var fake. Tack gud för Klarna! Det tar en stund, men jag litar på att få igen varenda krona. Problemet är att jag verkligen behöver klippa gräsmattan.. det blir jula och en bensindriven!

Lite tjurig på att behöva tacka nej till sjukgymnast imorgon men får inte ihop det med jobbet. Hoppas på fler återbud i veckan.
Helt kraschad idag med. Men man måste ju gå upp o göra saker, för att överleva. Inkomst.
Nåväl, äter världens godaste chili hummus nu.
Skickat in semestern, har semester från 12 augusti.

Har legat och halvslumrat på soffan mesta delen av kvällen - skönt :) . Jag hade sista provet i kursen som jag har gått under hela hösten och våren, och det har varit en hel del förberedelser för det. Så jag var nog tröttare än jag trodde... :) Alla är snälla och stöttande men jag - som många andra - tycker att det här med muntlig presentation kan vara rätt jobbigt. Fast digital funkar bättre absolut!

Varit på kurs på nya jobbet i dag.
I kväll är jag dock helt slut, gjorde nyss yoga, den satt långt inne i dag men så skönt när jag väl kom igång.
Den lilla slyngeln går under namnet "skitponny" och förblir en utmaning, han tycks förstöra alla mina upplägg. Nu finns bara 3 upplägg kvar och alla är lika dåliga på sitt sätt. Verkligen pest eller kolera. Vårt första år tillsammans har faktiskt inte varit roligt.

Efter lönearbetet så blev det ridning och sen åkte vi och köpte myggnät till sovrumsfönstret, en tackpresent till en granne som packade om en hydraulkolv på traktorn åt oss och lite medikament till hästen :) Kvällen ägnade jag åt att plantera ut melonerna och fixa i växthuset, gå på snigeljakt och träna med hunden. Nu horisontalläge :sleep:

Livet på landet :love:
1000009714.webp

Har idag hjälp min sambo (numera särbo) flytta till sin lägenhet. Är inte van vid att vistas i stan, är helt slut i huvudet 😅 Fy fan vad jag hatar stan, såg ungdomar med droger öppet och så allt oväsen ovanpå det. Nu hemma hos fågelkvittret 🥰

Efter stallet några timmar I em/kväll (behövligt med massör till pållan, lite aj både i kors och vid manken så ska köra med massagepistol och så återbesök. Hästarna drar på sig mer än man tror), lite fix i trädgården och en regnbåge visade sig 😍 bidde det en god kvällsmat/fika före läggdags, lite lyx ändå när man har semester 😌.

Nr 2 då, dom fick en tidigare oxå
Jag brukar säga åt folk, och även skriva när dom gnäller på allt och tycker synd om sig själva att dom ska vara glada att dom har mat på bordet, en bostad som är hel och varm och inte riskerar att få en kula eller drönare i skallen så fort dom visar sig ute. I det här landet vet vi inte hur bra vi har det egentligen.

Vilken hjärtsnörp man vakna av nu vid 3 på efternatten när stora kattfan gav sig på den mindre! Morr! Och riktigt dimmigt ute tydligen. Nehej somna om igen och fortsätta sova gott hoppas jag....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Helt knäckt
  • Svensk politik 9
  • Autistic meltdown

Barn

Hund

Katt, Andra Djur