Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det påminner mig om när en ridelev (7-ish år) frågade då 17-åriga mig hur gammal jag var och jag (orutinerat nog) bad barnet att gissa:
- mmmmkanske som min mamma ungefär? 32.
(Jag har aldrig mer bett ett barn gissa min ålder!![]()
)
I vårat gäng när jag växte upp förekom inte könsord alls, det var svordomar som gällde och jag fick mer än nog av könsord och kiss och bajsord och såna "skämt" eftersom farsan var helt fokuserad på detta och ju äldre han blev dess knäppare blev han så när nån svänger sig med könsord slår jag dom direkt på fingrarna verbalt, fortsätter dom så är det tack och hej. Kiss och bajsskämt tolererar jag om det är ett skämt i rätt situation men det får ju inte bli övervägande såna skämt, då blir det tjatigt och värre är det om "skämtet" går ut på att förnedra någon, då är det sjukt på riktigt.7 år snarare! Tror inte han vet vad ordet betyder.
Jag svär en del och har inte emot svordomar, men ser det som lite annat än könsord som ofta används av en del. Motbjudande.
Nr 2 då, dom fick en tidigare oxåUsch, en av mina spelvänner bor i Rumänien, en rysk drönare slog just ner i hans stad.
Jag har en boox, det enda problemet är att det inte går att få tag på de böcker jag vill läsa i SverigeFunderar på om jag ska investera i en Kindle eller annan form av läsplatta, men vet inte vilken jag borde köpa...
Jag brukar säga åt folk, och även skriva när dom gnäller på allt och tycker synd om sig själva att dom ska vara glada att dom har mat på bordet, en bostad som är hel och varm och inte riskerar att få en kula eller drönare i skallen så fort dom visar sig ute. I det här landet vet vi inte hur bra vi har det egentligen.Nr 2 då, dom fick en tidigare oxå