Vad gör vi? Del CCX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Härligt! Stekt är bäst tycker jag!

Min pappa är från en liten by i Norrland, 100 mil upp från Sthlm typ. Palt är alltså en klar favvo. När han fyllde år och vi hade överraskningsfirande för honom blev det palt och hans favorittårta, princess.
Fatta den palt-koman efter båda de två. 🥱👋🪦RIP liksom.. 😅
Låter som om han kan vara från samma trakter som jag ju O_o
Vill du pm:a mig namnet på byn? :p

Har knappat iväg slutbetalning på bilen. Så nu är det enda lån jag har kvar CSN. 🥳

Hade över 39 graders feber igår så idag ska jag be ssk som ska ge mig en spruta att även ta en CRP med hänvisning till en anteckning i journalen från bröstmottagningen. Jag hoppas det går vägen.

Sen ska jag till bröstmottagningen där ansvarig kirurg vill undersöka så att jag inte fått någon infektion. Trots att han är ledig. Jag uppskattar det. Det är den andra kirurgen som kommer in på ledig dag för att undersöka mig (förra gången var 2014 när jag blev inlagd efter gastric bypassen).

Vaknade och var övertygad om att det var lördag, sjukt besviken när jag insåg att så inte var fallet. 😣

Nu dricker jag te och googlar på recept på chicken Nuggets, målet är att få de så lika McDonald’s som möjligt för att sonen, förhoppningsvis, ska tycka att de är goda.

Kort arbetsdag idag, men mkt utmanande elevgrupp. Jag hoppas att förra veckans shit show inte upprepas idag, det har jag inte tålamod till idag. :cautious:

Fredag! 🙌🏻

Har tvättat håret och har nu en ansiktsmask. Är rätt tråkigt, måste hålla undan händer och allt från ansiktet. Ska nog lösa nåt korsord.

Strax dax att dra iväg till församlingsgården och ta morgonfikat där, sen värma upp keyboarden, sen käka smörgåstårta och dricka mer kaffe och så var det princesstårta också dagen till ära. :d

Få se om jag kan reta upp nån mamma så hon "tvångsklipper" mig för jag behöver fälla vinterpälsen, än har dom bara hotat att ta fram kosaxen. :p

Nu är vi uppe och ska starta dagen på riktigt här. Marodören sov mellan 06.20 och nu så nu känner jag mig utvilad med.

Du tycker inte det är ok att prata jobb på paustid. Andra gör det uppenbarligen. Så blir det när vi är olika.

Att du missade rast och dömd för det är verkligen inte att respektera kollegor.
Du svarade på ett inlägg där jag nämnde mer än just prata jobb på lunchen, utan att extroverta ställer krav och villkor- en liten hänvisning till inlägg jag skrev tidigare i tråden där även andra kände att man inte fick sitta bara tyst och scrolla på telefonen eller bara tyst och äta och få hjänvila. Självklart visar jag respekt och accepterar att vi är olika, jag har inte precis gått bärsärkargång för att det pratas jobb precis.

Att jag missade rasten var på grund av "jag ska bara...." som är så vanligt när man är mitt uppe i något och så var rasten förbi. Inget jag gjorde med flit, det tolkades dock som att jag var sur och jag blev ganska hårt angripen pga det där en kollega hävdade att jag ju kunde meddela att jag inte ville fika med dem istället för att vara sur. Något jag alltså inte ens var. När jag försökte förklara avbröt hon och hävdade vad hon kände igen och igen och igen istället för att lyssna på mig när jag förklarade att det var ett missförstånd.

Äntligen, efter 4 dagars konstant hårda blåst är det lugnt och stilla ute igen 😊 så nu går det att ge de små och större fåglarna mat; inte lätt för dem att äta när matstationerna svänger hejvilt i stormbyarna 😅.

Nu är det någorlunda dammfritt på nedervåningen. Övre plan får vänta. Hela mitt syrum är täckt av damm :arghh:
Men badrummet blir så fint!
IMG20250307100946.webp

På väg hem efter dryga timmen ute med Marodören sen fixa lunch och hoppas att han kan sova en stund sen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 590
  • Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 877
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
61 344
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
854
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka