Vad gör vi? Del CCXII

Medan älsklingen hade sjukstuga och katterna till sällskap drog jag en snabb sväng in till stan innan stallet direkt efter 😊. In på systemet för att köpa ett vin med mango som bara finns tillfälligt och som jag blev tipsad om och nä slapp inte visa leg 😄. Och Rusta för bla nya gråa gardiner till v-rummets fönster då de från ullared är för genomsläppliga så dessa blev betydligt dyrare med helt annat tyg, trevligt att variera lite 😊.

På väg till hufvudstaden - dags för tatuering! :bump:

Ser nog lite rolig ut i hellång men tunn sommarklänning och halsduk och löparskor som pricken över i - men bootsen (som vore mycket snyggare till outfiten iom skinnjacka..) är inte roliga att gå i Söders branta backar med när en är trött och öm. Comfort fick vara prioriterat idag!

Sitter i soffan och lyssnar på fiskarna (har några som gör höga, knorrande ljud. Jätteroligt :D ). Ska äta frukost och sedan fixa med lite smått och gott innan det är dags att åka till jobbet efter lunch.
Praktbotier?
Våra låter framförallt när de äter, fast de knorrar inte så mycket iof, mer smäller med käkarna. Tror det är det de gör alla fall

Praktbotier?
Våra låter framförallt när de äter, fast de knorrar inte så mycket iof, mer smäller med käkarna. Tror det är det de gör alla fall
Nä, knorrgurami/morrande gurami (lite oklart vad folk faktiskt kallar dem på svenska, Trichopsis vittata på latin). De knorrar och morrar högt när de försöker imponera på varandra av någon anledning :D
Svårfotograferade, men den här bilden lyckades jag googla fram och är rättvis mot hur mina ser ut:
Pw2H8dL_AmmsWFx6tW6cFVXcjANGz_5UuBfWyRRPE5NgBEqRMy-E4KV5mSQGypc7bbYTP0b-h27tjluXUwCZwHHufhoTeNYzCGD3FKCnN80fa2YwDlxUc9mbfHPMFz_R0jsRBI8LdfUqO2NG9e5ABwG36Fo72epq9sVI6fhbT2A9

Sov 9 timmar i natt, så nu är jag betydligt mer utvilad än jag varit på 3 dagar. Katten kissade utan någon panik efter i morse, men kissade ganska lite... :cautious:
Hoppas veterinären ringer i dag, det hade varit skönt.

I dag ska jag gå ut och handla på lunchen för att se hur katten reagerar, och tar nog en lätt löprunda efter jobbet - ochså för att se hur katten reagerar. I morgon måste jag till jobbet, så jag hoppas innerligt att det funkar bra med katten.
Möjligtvis kan mamma komma och titta på katten lite på dagen, vi får se. Fredag blir nog en semesterdag, då ska jag in med katten på planerat besök för att förnya astmamedicin, och titta på tråkiga tänder som nog säkert behöver rengöras eller dras ut...
Sen gissar jag att veterinären som ska utreda Sparkys urinbesvär kommer vilja ultraljuda, jag undrar om man på något vis kan välja att göra det på den andra kliniken som bara ligger 7 minuter bort... 🤔

Det blir en dyr månad... tur att jag alltid har pengar undanstoppat för Sparky.

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 580
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 887
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 741
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
1 937

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • 12 kvm utbyggnad?
  • Signatur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka