Vad gör vi? Del CCXIII

Sov gott i natt.
Promenerat vid sjön
IMG_6462.webp

Jobbar hemifrån och slänger mig på sängen någon minut. Jag sa till min man här om dagen att det känns som att jag misslyckas varje dag. Varje dag har jag ambitioner som jag sen inte lyckas uppfylla och när jag släcker lampan på kvällen så tänker jag på allt jag inte hann med eller orkade med. Men lyfter man blicken så inser jag att allting rör sig i rätt riktning. Varje halvår är ett steg framåt, även om dagarna och ibland veckorna är trassliga och tungrodda. Så jag påminner mig själv om att utveckling tar tid, och jag har all anledning att vara stolt över allt jag gör.

Jobbar hemifrån och slänger mig på sängen någon minut. Jag sa till min man här om dagen att det känns som att jag misslyckas varje dag. Varje dag har jag ambitioner som jag sen inte lyckas uppfylla och när jag släcker lampan på kvällen så tänker jag på allt jag inte hann med eller orkade med. Men lyfter man blicken så inser jag att allting rör sig i rätt riktning. Varje halvår är ett steg framåt, även om dagarna och ibland veckorna är trassliga och tungrodda. Så jag påminner mig själv om att utveckling tar tid, och jag har all anledning att vara stolt över allt jag gör.
En klok kvnna sa en gång att om man kan stryka hälften av dagens to-do så är man jätteduktig!

Blev lite varm och glad.

Åkte till min närbutik - macken. Behövde mjölk.
Framför mig i kassan stod en äldre lite bedagad man. Han sa att han skulle betala det han var skyldig. Med andra ord hade han fått handla på kredit.
Fint av dem. Han var ärlig men hade ont om pengar.

Letar vägghängd slangvinda. Hittat två kandidater, Julas och Clas Ohlsons billigaste. Frågan är om det är för billigt, är det bättre att köpa Gardena? Jag får typ fyra billiga för samma pris som en Gardena..

Vi har pratat med rörmokare om att installera vattenutkastare. Äntligen!

Vaknade 11:45 (!!!) idag. Helknäppt! Brukar vakna kl 5-8 även om jag är uppe sent, var inte vaken längre än vanligt igår.
Känns jätteskumt. :cautious: Men kanske kroppen behövde ta igen sig lite.
Ser tv, funderar på att se nåt på play eller skriva brev.

Letar vägghängd slangvinda. Hittat två kandidater, Julas och Clas Ohlsons billigaste. Frågan är om det är för billigt, är det bättre att köpa Gardena? Jag får typ fyra billiga för samma pris som en Gardena..

Vi har pratat med rörmokare om att installera vattenutkastare. Äntligen!
Jula har ju kundrecensioner att gå efter.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
68 080
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
612
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 883
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 381

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka