Vad gör vi? Del CCXIII

Hade inte nämnt det för nuvarande chef förrän uppsägning 🙂

Ja eller iaf inte före ett konkret förslag från nya arbetsgivaren. Lön mm

Nej, inte jag heller @Red_Chili , det verkar onödigt.

Jag hade aldrig sagt nånting förrens jag säger upp mig. Du har ju inte ens varit på stället än.

Jag nämnde det för chefen. Helt enkelt för att det inte finns någon nackdel för mig att göra det. Hon kan inte ge mig sparken för att jag funderar på andra jobb och det finns inte någon som helst möjlighet till utveckling inom mitt nuvarande jobb. Jag får redan maximalt med timmar, har papper på att jag är ställföreträdande chef och det finns inte någon utbildning eller annat bra som man kan få via nuvarande jobb. Mitt enda sätt att på något vis få något nytt/mer/bättre i jobbsammanhang är att byta jobb. Tyvärr.

Varit heldöd och bara sovit idag. Nu har hundarna och jag haft rally inne. Vi har så man kan gå runt mellan flera rum. Så jag stängde och öppnade dörrar och de fick springa när jag stängde efter mig och de fick kuta runt. Trötta tjejer nu! 😅

Jag nämnde det för chefen. Helt enkelt för att det inte finns någon nackdel för mig att göra det. Hon kan inte ge mig sparken för att jag funderar på andra jobb och det finns inte någon som helst möjlighet till utveckling inom mitt nuvarande jobb. Jag får redan maximalt med timmar, har papper på att jag är ställföreträdande chef och det finns inte någon utbildning eller annat bra som man kan få via nuvarande jobb. Mitt enda sätt att på något vis få något nytt/mer/bättre i jobbsammanhang är att byta jobb. Tyvärr.
Nackdelen med att berätta sådant i ett väldigt tidigt skede är ju att det kan sabba tilliten och förtroendet en del, d v s att er relation blir sämre. Och det är kanske inte så kul ifall du skulle bli kvar där. Ett företag är ju mer benägna att satsa på och värna om anställda de upplever som lojala (som vill vara kvar). Men hoppas förstås att det blir något bra av det andra! Fanns det någon speciell anledning till att du ville nämna det så tidigt (om du vill berätta)?

Började fundera på vad jag vill få gjort under min lediga dag imorgon, och där stod klippa hundarna högt på listan. Fick ett ryck och började ikväll. Hela humla klippt, och 1/3 av Sparven (han klipps i etapper för att så ut :) ) Gött att ha tråkigaste uppgiften påbörjad och mer än halvfärdig 👍

Nackdelen med att berätta sådant i ett väldigt tidigt skede är ju att det kan sabba tilliten och förtroendet en del, d v s att er relation blir sämre. Och det är kanske inte så kul ifall du skulle bli kvar där. Ett företag är ju mer benägna att satsa på och värna om anställda de upplever som lojala (som vill vara kvar). Men hoppas förstås att det blir något bra av det andra! Fanns det någon speciell anledning till att du ville nämna det så tidigt (om du vill berätta)?
Det är just för att värna om relationen. Hon uppskattar helt klart att vara förberedd på att det kan bli en j*vligt tuff höst (vilket det blir om jag försvinner), än att det kommer som en blixt från klar himmel. Och som sagt var, företaget kommer inte satsa ett öre på mig oavsett hur länge jag stannar. Stannar jag i 10 år till så är jag fortfarande där på halvtid med troligen samma lön och utan några utbildningar eller liknande. Det finns verkligen noll och ingen utvecklingsmöjlighet där, och mina fördelar i form av personalrabatt osv är och förblir densamma för mig som för de nyanställda timmisarna. Där är vi alla lika.

Det är just för att värna om relationen. Hon uppskattar helt klart att vara förberedd på att det kan bli en j*vligt tuff höst (vilket det blir om jag försvinner), än att det kommer som en blixt från klar himmel. Och som sagt var, företaget kommer inte satsa ett öre på mig oavsett hur länge jag stannar. Stannar jag i 10 år till så är jag fortfarande där på halvtid med troligen samma lön och utan några utbildningar eller liknande. Det finns verkligen noll och ingen utvecklingsmöjlighet där, och mina fördelar i form av personalrabatt osv är och förblir densamma för mig som för de nyanställda timmisarna. Där är vi alla lika.
Ok, förstår. Jag hade väntat åtminstone tills jag haft det första mötet med det andra företaget. Tycker absolut inte heller att man ska sätta sin gamla arbetsgivare i skiten, absolut inte. Men när det gäller jobb behöver man värna om sig själv i första hand, har jag lärt mig med åren. 😅
Hoppas, som sagt, att det blir något bra av det nya! :)

Ok, förstår. Jag hade väntat åtminstone tills jag haft det första mötet med det andra företaget. Tycker absolut inte heller att man ska sätta sin gamla arbetsgivare i skiten, absolut inte. Men när det gäller jobb behöver man värna om sig själv i första hand, har jag lärt mig med åren. 😅
Hoppas, som sagt, att det blir något bra av det nya! :)
Fördelen nu också är att min chef självmant sa till mig att hon absolut kan ställa upp som referens om det behövs, och jag vet att om/när det kommer en fråga om löneanspråk så kan jag även fråga min nuvarande chef vad som kan vara rimligt. På mitt nuvarande jobb så har vi timlön efter en lönetrappa som facket bestämt. På det eventuellt nya jobbet så blir det istället fast månadslön, och jag är rädd att de ska vilja att jag kommer med löneanspråk. Jag har väldigt dålig erfarenhet av att försöka mig på sådant...

I butiker, åtminstone djuraffärer (som jag alltså jobbar i) så är det vanligt med just timlön, extremt(!) ovanligt med tjänster på mer än 50% och därmed också normalt sett en hyfsad personalomsättning. Jag är just nu den enda förutom chefen som jobbat sen butiken öppnade, och vi har ändå bara haft öppet i två år.

Och eftersom jag nog låter lite väl negativ nu: Jag trivs verkligen på mitt nuvarande jobb. Hade det inte varit tex just för att jag vill ha en fast månadslön så hade jag inte bytt. I dagsläget kan min lön skilja ca 10000kr från en månad till en annan, beroende på hur mycket OB jag får, hur många extrapass jag tar... Det blir väldigt, väldigt svårt att planera något då, eller spara pengar, eller få bostadslån m.m.

Ligger fortfarande inlagd på fel sorts avdelning, beroende istället för affektiva som jag tillhör. Men jag har nog aldrig varit med om så trevlig och omtänksam personal och så lugna patienter.

Var orolig i början att det skulle vara väldigt stökigt i och med avgiftning och sånt, men jag hade som tur var helt fel. Mina fördomar rasedares.

Själv mår jag fortfarande kasst, men fått medicin som hjälper mot den värsta ångesten.
Men har återfått lite hopp iaf, och det känns bra.

Vilket härligt väder det blev lagom till ridturen i eftermiddag; sol och skön värme 😍. Är inte helt bekväm med att rida i glasögon som är så van vid linser (stooor skillnad) men en kort skrittur längs grusvägen och liten galopp på slutet var härligt 😍. Givetvis skulle pållan stanna och beundra det nyfödda shettisfölet; såååå söt och skönt att även den fölningen gick helt enligt skolboken ❤️. Han försökte börja bocka i boxen tidigare men då började mamma häst gnägga åt honom 😅.
Hann hem och laga och äta middag så följde älsklingen med för insläpp och fick se hingsfölet och så bort till samhället och handla lite och jag har visst fått upp ögonen för proteinprodukterna; profeel chokladmousse är ju riktigt gott och ska testa propud bars 😊.

Jag missade två samtal från polisen förra våren, dom har fortfarande inte ringt upp. Så vakta inte telefonen 😅 (antar att dom skippar mitt vittnesmål helt enkelt)
Polisen ringde när jag skulle gå till tvättstugan. Det ligger i mitt intresse då det är jag som gjort anmälan, men han sa att det är mycket svårt att komma någon vart med stölderna. Han höll med om att jag bör ta med mig någon och åka dit för att konfrontera svinpälsen då jag är 100% säker på vem det är. Saken kommer i ett helt annat läge om jag hittar mina grejer där. :rage:

Polisen ringde när jag skulle gå till tvättstugan. Det ligger i mitt intresse då det är jag som gjort anmälan, men han sa att det är mycket svårt att komma någon vart med stölderna. Han höll med om att jag bör ta med mig någon och åka dit för att konfrontera svinpälsen då jag är 100% säker på vem det är. Saken kommer i ett helt annat läge om jag hittar mina grejer där. :rage:
Synd att jag bor så långt bort, annars är en Dobbis bra att ha...... :idea: :D

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
68 573
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
665
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 584
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 190

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka