Vad gör vi? Del CCXIII

Red en kort sväng I skritt och lite galopp och passerade kossera som kommit ut på betet vid stallet nu 😊. Efter den härliga ritten tog jag båda pållarna ut på promenad längs grusvägen så de fick beta smaskigt gräs 🥰. En härlig majdag, går inte att klaga på😍 även om regn nu är väldigt efterlängtat! Kom igen 🙌.

Städat och grejat lite och nu hög tid att sova; jobb väntar imorgon från 8 :).

Ja, men lite vattenläckage kl 21:15 när man äntligen skulle hinna äta hämtmat. 🤯
Som tur var på ett ”bra” ställe ändå IOM att det forsade ner i diskhon från alla möjliga håll på blandaren.
Gick inte att stänga av bara till den kranen utan måste stänga av allt vatten. 🙄
Tacksamt med 60 m till stallet med vatten, vattendunkar och pirra. 👍
IMG_5013.webp

Hade en kompis över. Han blev helt lyrisk över det här stället och ville flytta in. Tyckte det var så bra ”att sånt händer ju fasen inte!”
Han fattade så fort han klev ur bilen att vi trivdes som bara den. 😅😍
Förstår det! 🥰 Det är inte bara en gång mamma fått höra hur vackert gården ligger av folk som kommit dit av olika anledningar. Om jag trivts där? Om! Som jag älskade min uppväxt och barndom där ! Den håller vi hårt I, i släkten ❤️.

Även stallet jag sen några är uppstallad i har fantastiskt fin omgivning, med sjö och så. Lite väl mycket eklandskap med tanke på hästhagar meeen Östergötland är mer eller mindre eklandskap överallt. Lycklig över trivsamma och vackra omgivningar så förstår er lycka och trivsel att hitta rätt ❤️.

Det blåser. Jag avskyr blåst! Tur att jag iaf på fm ska rensa en rabatt bakom en pergola, på en innergård. Det är såpass skyddat att där växer en robinia, stor som en oxel :love:

Fy f vad kallt! Isvind och fem grader.
Fick bli en morgonrunda i dag för första ggn på ett tag. Nu känns det väldigt bra att det är gjort.
Nu kaffe!
Jobb 8-15:30.

Tlött och seg. Hade svårt att somna så sovit lite för lite...Men kaffe och komma igång vartefter ska väl pigga upp. Kaffe som sagt var och en del av frukosten, den andra delen ska jag äta tillsammans med uppdragsgivaren när denne äter sin frukost :)

Stackars sambo ska iväg och jobba. IOM inget vatten har han fått tvätta och raka sig med kallt vatten i dunkar. Han ville inte gärna göra som jag föreslog(på skoj): duscha sig i stallet. :laugh: Han vaknade iaf ordentligt av kylan. 😅

Hade ingen ro igår, fångade en ylande Wilma som ålade sig som en liten mask och försökte smita ur buren, packade bilen full och körde sedan mot ljuset i norr. Känns konstigt att jag var i huset igår och i lägenheten idag. Måste städa i helgen, nu är det bara kaos här eftersom jag var så eländig tidigare efter operationen.

Ska tömma bilen lite senare och åka till hästarna, men idag jobbar jag hemifrån. Resan upp var ganska jobbig de första timmarna, mycket regn till och ifrån, mycket långtradare och möten men sen lättade regnet och morgonrodnaden spred sig över himlen. Var förbi kyrkogården men tände inget ljus, kändes konstigt att tända ett gravljus när det var ljust redan så jag planterade lite penséer men det fanns inget att gräva med så jag fick göra det med händerna. Fanns inget vatten heller så jag hoppas blommorna iaf står några dagar. Hade som tur var en burk bakeriedödande våtservetter i bilen så jag kunde torka av händerna efteråt.

Rensar lite i en lista och väntar på att nätverksträff ska börja.
Annars är jag väldigt trött och har väldigt ont i övre delen av ryggen och nacken. :cautious: Det verkar bli soligt och fint i dag :up:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
67 922
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
604
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 628
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 212

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka